BMW Financial Services Polska i Alphabet Polska Fleet Management, spółki Grupy BMW specjalizujące się w finansowaniu oraz kompleksowej obsłudze pojazdów, kontynuują realizację celów ESG poprzez działania związane ze wspieraniem i ochroną pszczół.
Edukacyjną pszczelą inicjatywę rozpoczęła integracja spółek, która przebiegła pod hasłem „Beecome ONE”. Pod koniec ubiegłego roku, w trakcie wydarzenia dla pracowników finalizującego proces łączenia się, powstało w sumie 16 uli, które stanowią obecnie nowe domy dla pszczelich rodzin w pasiece na Roztoczu. Przedsięwzięcie to wspiera nie tylko ochronę środowiska, ale również realizację celów w ramach strategii ESG (Environmental, Social, Governance), wzmacniając społeczne zaangażowanie całego zespołu.
„Rozpoczęte w grudniu ub.r. działania mają na celu nie tylko jednorazowe wsparcie integracji pracowników, ale także możliwość prowadzenia długofalowych działań - mówi Agata Stachaszewska, Chief Marketing & Innovation Officer, BMW Financial Services Polska i Alphabet Polska. Do włączenia się w akcję związaną ze wspieraniem i ochroną pszczół zaprosiliśmy również nasze otoczenie biznesowe. Przykładem może tutaj być kampania edukacyjna pod hasłem „Women’s Fleet BEEHIVE - powered by Alphabet”, którą zorganizowaliśmy w trakcie największego, dorocznego spotkania kobiet w branży flotowej. Dzięki kompleksowemu podejściu do zagadnienia i dobrze przemyślanym działaniom kampania ta została nie tylko bardzo entuzjastycznie przyjęta przez uczestniczki, ale jednocześnie stała się głównym motywem przewodnim wydarzenia.”
W ramach kolejnych odsłon inicjatywy integracyjnej w maju br., z okazji Światowego Dnia Pszczół, pracownicy zostali zaproszeni do akcji wspólnego siania nasion łąki kwietnej na tarasie w biurze. Każdy z członków zespołu miał wtedy także możliwość zabrania nasion ze sobą, aby móc je wysiać na balkonie, tarasie, pobliskim trawniku czy w ogródku.
„Zależy nam na tym, aby nasz zespół pamiętał o prowadzonej przez nas inicjatywie – mówi Agata Stachaszewska, CMIO. Dlatego z okazji Wielkiego Dnia Pszczół, polskiego święta zainicjowanego w 2013 r. przypadającego na 8 sierpnia, zaprosiliśmy pracowników do degustacji miodów z pasieki opiekującej się na co dzień zbudowanymi przez nas ulami. A przy okazji zachęciliśmy ich do wzięcia udziału w aukcji charytatywnej organizowanej wspólnie z Fundacją Novis Plus. Zebrane podczas wydarzenia środki zostaną przeznaczone na akcję „Prawko na Plus BMW” i sfinansują kursy prawa jazdy dla wchodzących w dorosłość wychowanków domów dziecka.”
Wielki Dzień Pszczół to doskonała okazja do tego, aby zainspirować się zasadami panującymi w pszczelej społeczności - współpraca, wymiana doświadczeń, wzajemne wsparcie i wspólna nauka to tylko niektóre z kluczowych aspektów funkcjonowania dobrze działającego ula… a jednocześnie doskonały przykład wartości budujących prawdziwą pracę zespołową.
Z tego względu malejąca populacja tych pożytecznych owadów jest kwestią dotyczącą nas wszystkich! Pszczoła miodna, poza tym, że przyczyniania się do znacznego zwiększenia plonów, wytwarza jednocześnie cenne produkty pszczele - miód, wosk, pierzgę, propolis, mleczko i jad pszczeli. Co więcej - robi to według tej samej receptury od około 150 milionów lat.