Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Toyota ogłasza podwojenie linii do produkcji napędów hybrydowych 1,5 l

Toyota rozszerza produkcję elektrycznej przekładni hybrydowej e-CVT 1,5 l oraz współpracującego z nią silnika TNGA 1,5 l o kolejną linię produkcyjną. Nowy zespół napędowy będzie montowany między innymi w najnowszej generacji toyoty Yaris, która zadebiutuje w Europie w 2020 roku. Dzięki realizowanym projektom poziom inwestycji w Toyota Motor Manufacturing Poland wzrośnie do ponad 5,5 miliardów złotych, a zatrudnienie w obu zakładach osiągnie prawie 3000 pracowników.

 

Toyota liderem w dziedzinie niskoemisyjności

Niskoemisyjna technologia hybrydowa stanowi wyróżnik Toyoty na rynku europejskim oraz jednocześnie trzon strategii koncernu przechodzenia na napędy w pełni elektryczne. Bardzo duże zainteresowanie tą technologią w Europie, potwierdzone szybko rosnącą sprzedażą, która obecnie wynosi już ponad 50% całości zamówień na modele Toyoty. Realizowane będą dwa nowe projekty związane z niskoemisyjnością. Między innymi związany z budową kolejnej linii produkcyjnej elektrycznych przekładni hybrydowych e-CVT 1,5 l oraz współpracujących z nimi silników benzynowych TNGA 1,5 l. Hybrydowe zespoły napędowe 1,5 l z Polski będą montowane m.in. w czwartej generacji Toyoty Yaris, która zadebiutuje na europejskim rynku w 2020 roku. Utworzenie dodatkowych linii planowane jest w wałbrzyskim zakładzie Toyoty, w którym będzie rozbudowywana hala obróbki i montażu silników oraz hala odlewni, a części do produkcji będą pochodzić między innymi z zakładu w Jelczu-Laskowicach. Całość inwestycji ma zostać zakończona do 2022 roku.


Szybki rozwój Toyoty

„Toyota jest jednym z najważniejszych założycieli Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Od kilkunastu lat wyznacza kurs rozwoju gospodarki przemysłowej opartej na wiedzy zarówno w Wałbrzychu, jak i całym regionie wałbrzyskim. Nowe inwestycje Toyoty wyznaczają kierunki nie tylko jeżeli chodzi o produkcję przemysłową najwyższej jakości, ale również wpływają na coraz wyższy poziom edukacji w naszym regionie. Przygotowujemy kadry do pracy w najnowocześniejszej fabryce motoryzacyjnej firmy Toyota w Europie” – podsumowuje decyzję Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej.

 

W 2020 rozpocznie się rekrutacja co najmniej kilkudziesięciu nowych pracowników do fabryki w Wałbrzychu. Dzięki wszystkim projektom związanym z technologią hybrydową wartym łącznie 2 miliardy złotych poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland wzrośnie do ponad 5,5 miliardów złotych, a zatrudnienie do blisko 3000 osób.

 

Innowacyjna technologia hybrydowa Toyoty

Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa. Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności. Technologia ta zapewnia klientom najlepsze obecnie dostępne na rynku, ekologiczne, a zarazem ekonomiczne i wygodne w użytkowaniu rozwiązanie, a miastom gotowe narzędzie do walki ze smogiem. W Polsce Toyota ulokowała drugi poza Japonią ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie. Ma on dostarczać elektryczne przekładnie hybrydowe e-CVT i współpracujące z nimi silniki benzynowe TNGA do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych koncernu produkowanych w Europie.

Podzespół

Zakład produkcyjny

Roczne zdolności produkcyjne 3 zmiany

Wielkość inwestycji [mln PLN]

Start produkcji

Elektryczna przekładnia hybrydowa

e-CVT 1.8

Wałbrzych

175 tys. egz.

278

listopad 2018

Silnik konwencjonalny 2,0 l TNGA

Jelcz-Laskowice

309 tys. egz.

370

wrzesień 2019

Silnik konwencjonalny 1,5 l TNGA

Jelcz-Laskowice

400

kwiecień 2020

Elektryczna przekładnia hybrydowa

e-CVT 1.5

Wałbrzych

175 tys. egz.

300

kwiecień 2021

Elektryczna przekładnia hybrydowa

e-CVT 1.5

(druga linia produkcyjna)

Wałbrzych

175 tys. egz.

600

przed końcem 2022

Silnik konwencjonalny 1,5 l TNGA (druga linia produkcyjna)

Wałbrzych oraz Jelcz-Laskowice

155 tys. egz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekty TMMP związane z technologią hybrydową

Do tej pory w polskich fabrykach Toyoty wystartowały dwa z czterech zapowiedzianych wcześniej projektów związanych z hybrydową technologią Toyoty. W październiku ubiegłego roku w Wałbrzychu uruchomiono produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych 1.8, natomiast we wrześniu tego roku w Jelczu-Laskowicach wystartowała produkcja silnika konwencjonalnego 2,0 l TNGA współpracującego z napędami hybrydowymi. W kwietniu przyszłego roku w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja pierwszej z dwóch planowanych linii silnika TNGA o pojemności 1,5 l. Rok później w fabryce w Wałbrzychu uruchomiona zostanie pierwsza z dwóch planowanych linii współpracującej z tym silnikiem elektrycznej przekładni hybrydowej e-CVT, w tym produkcja silników elektrycznych MG1, stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. W ten sposób polskie zakłady Toyoty będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy.

 

 

Przeczytaj również
Popularne