Pierwszy dealer Grupy Volkswagen otrzymał dziś certyfikat goTOzero RETAIL. Jest to tym bardziej dobra informacja, że to diler z Polski, a konkretnie z Kalisza.
Został on opracowany dla globalnej sieci liczącej ok. 17 000 dealerów ze 150 krajów w ramach misji środowiskowej goTOzero. Jednym z jej celów jest zmniejszenie śladu CO2 sieci o co najmniej 30 procent do 2030 roku w porównaniu z rokiem 2020. Biorący w niej udział dealerzy marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT/CUPRA i Audi otrzymują narzędzie do rejestrowania wyników w zakresie ochrony środowiska i są na bieżąco informowani o tym, co mogą poprawić. Certyfikacja służy do pomiaru i kontroli wdrażania strategii środowiskowej na poziomie detalicznym, niezależnie od kompleksowych działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Podczas procesu certyfikacji ocenianych jest około 70 kryteriów środowiskowych, na które dealerzy mogą mieć bezpośredni wpływ. Każde z nich jest związane z jednym z czterech obszarów na których skupia się goTOzero: zmiany klimatyczne, zasoby, zgodność środowiskowa i ekosystemy.
„Klimat i ochrona środowiska są naprawdę bliskie mojemu sercu. Aby zmniejszyć emisję CO2 jak najszybciej, w celu utrzymania naszej planety zdatnej do życia, musimy połączyć siły. Dlatego oprócz naszych ambitnych celów w zakresie ochrony środowiska, teraz jeszcze bardziej wspieramy działalność detaliczną w kwestiach środowiskowych” – powiedziała Hildegard Wortmann, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
„Ochrona środowiska wymaga działania od nas wszystkich. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że partner handlowy z Polski jako pierwszy na świecie otrzymał nowy certyfikat zrównoważonego rozwoju Grupy goTOzero RETAIL. Wielkie gratulacje i podziękowania dla Michała Ignaszaka za zaangażowanie, pionierskie podejście, inwestycje i – co bardzo ważne – zaangażowanie swojego zespołu. Zachęcamy wszystkich partnerów do certyfikacji salonów i poprawy efektywności środowiskowej. Oprócz aktywnej ochrony przyrody, zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy dla klientów i podnosi atrakcyjność pracodawcy” – dodała Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.
Ponieważ żaden istniejący certyfikat nie obejmował wszystkich aspektów środowiskowych salonu samochodowego, Grupa opracowała własny. Odpowiednie elementy zostały zaczerpnięte z obowiązujących wytycznych, np. efektywność energetyczna budynków z certyfikacji budynków, a także klasyczne czynniki zarządzania, jak struktury organizacyjne, wytyczne, cele i środki wdrożeniowe z systemów zarządzania środowiskowego, jak ISO 14001. Zostały one uzupełnione o wskaźniki oceny specyficzne dla salonów samochodowych, na przykład w odniesieniu do działalności serwisu, interakcji z klientami i aspektów środowiskowych sprzedawanych pojazdów. W nadchodzących latach planowane jest rozszerzenie certyfikacji poza tematy środowiskowe w sensie holistycznego podejścia do zrównoważonego rozwoju (ESG).