Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Lotos 2021

Już niebawem nowe oznakowania na samochodach elektrycznych i na stacjach ładowania

Europejscy producenci pojazdów: ACEA i ACEM oraz operatorzy infrastruktury ładowania wspólnie wprowadzają ujednolicony zestaw oznakowań dla pojazdów elektrycznych i stacji ładowania.

Nowy zharmonizowany zestaw etykiet dla pojazdów elektrycznych i stacji ładowania zacznie być stosowany w całej Europie od 20 marca tego roku, zgodnie z wymogami dyrektywy UE w sprawie wdrażania infrastruktury paliw alternatywnych ( 2014/94 / UE).
Ujednolicone, wyraźne i czytelne etykiety pojawią się w widocznych miejscach obok gniazda pojazdowego na wszystkich nowo produkowanych samochodach elektrycznych: dostawczych, ciężarówkach, autobusach, autokarach, motorowerach, motocyklach oraz trójkołowych i czterokołowych pojazdach motocyklowych. Będą ponadto umieszczone na wszystkich elementach infrastruktury do ładowania tj. na każdej wtyczce, na pojedynczych kablach do ładowania oraz na stacjach tankowania pojazdów elektrycznych obok gniazda wyjściowego lub miejsca przechowywania przewodu podłączanego do pojazdu. Klienci będą mogli zapoznać się z nimi również w salonach samochodowych i w podręcznikach obsługi.
Dzięki ujednoliceniu etykietowania w całej UE użytkownikom samochodów - zarówno elektrycznych z zasilaniem bateryjnym jak też hybrydowych plug-in czy napędów wodorowych znacznie łatwiej będzie dokonać szybkiej identyfikacji właściwej opcji ładowania. Jakub Faryś, prezes PZPM podkreśla, że „takie działanie jest konieczne, ponieważ zarówno w Polsce jaki i Europie rośnie popyt na samochody z napędami alternatywnymi. W lutym br. wśród zarejestrowanych 820 szt. samochodów osobowych z napędem elektrycznym 236 szt. stanowiły samochody bateryjne - zasilane energią elektryczną, a 582 szt.
- hybryd plug-in. Co ciekawe, zarejestrowano też 2 samochody z tzw. napędem wodorowym - tj. napędzane ogniwami paliwowymi.” Prezes PZPM zauważa ponadto, że „warunkiem utrzymania popytu na samochody z napędami elektrycznymi jest równoległy rozwój infrastruktury do ich ładowania.
Ujednolicenie oznakowania w całej Europie pozwoli na łatwą identyfikację właściwej wtyczki i szybkie dopasowanie jej do ładowanego pojazdu, co pozwoli znacząco przyspieszyć proces ładowania.”
Koalicja europejskich producentów pojazdów, operatorów infrastruktury ładowania i branży energetycznej opublikowała już broszury informacyjne, które wyjaśniają cel przedsięwzięcia, pokazują projekt etykiet oraz wskazują pojazdy, w których dane oznakowania będą się pojawiać.
Broszury są dostępne pod adresem www.fuel-identifiers.eu .

 

PZPM

Przeczytaj również
Popularne