Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

InPost szkoli kurierów z Mercedes-Benz Vans

Mercedes-Benz Auto Frelik w ramach długiej współpracy z firmą InPost zaprosiła kurierów na wyjątkowy całodzienny trening na specjalistycznym torze testowo-szkoleniowym Driveland w Słabomierzu pod Warszawą.

Mówi się, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. To powiedzenie doskonale oddaje ideę, która przyświeca szkoleniom oferowanym przez Ośrodki Doskonalenia Techniki Jazdy, takie jak podwarszawski Driveland. Tor
w Słabomierzu wyposażony m.in. w sieć dróg z różnymi typami zakrętów, płyty poślizgowe, kurtyny wodne, a także „szarpak”, czyli urządzenie do wprowadzania w poślizg nadsterowny, pozwala z jednej strony doświadczyć ekstremalnych sytuacji w bezpiecznych warunkach, a z drugiej zmierzyć się z własnymi ograniczeniami i przekonać o możliwościach pojazdów. Dlatego właśnie tu, w ramach długiej współpracy, Mercedes-Benz Auto Frelik zaprosił kurierów firmy InPost. – To już drugie takie spotkanie, podczas którego kurierzy InPost mają możliwość trenowania swoich umiejętności na elektrycznych pojazdach dostawczych i vanach Mercedes-Benz: poprzednio było to eVito, a obecnie także EQV i EQT – mówi Katarzyna Berlik, specjalistka ds. marketingu Mercedes-Benz Auto Frelik. – Głównym celem treningu była poprawa bezpieczeństwa kierowców naszego klienta oraz innych użytkowników ruchu poprzez zbudowanie większej świadomości zagrożeń na drodze i własnych ograniczeń, a także zdobycie lepszych umiejętności korzystania
z potencjału nowoczesnych systemów wspomagania jazdy w naszych samochodach.

 

Kompleksowy program

Całodzienne szkolenie, w którym wzięło w sumie 30 kurierów, składało się z czterech modułów. Kierowcy podzieleni na cztery grupy mieli 60 minut na przećwiczenie każdego z nich. Moduł pierwszy stanowiły ćwiczenia z obszaru prewencji. Na różnego typu zakrętach, także celowo źle wyprofilowanych, kursanci trenowali tu przewidywanie zagrożeń, poprawne i sprawne pokonywanie zakrętów, balans pojazdu, planowanie drogi i sterowanie kierownicą. Drugi moduł obejmował umiejętności radzenia sobie z sytuacjami ekstremalnymi i odbywał się na dużej płycie poślizgowej z użyciem szarpaka oraz kurtyn wodnych. – Sterowany komputerowo szarpak wprowadza samochód w poślizg nadsterowny w lewą lub w prawą stronę,
a następnie przed kierowcą uruchamiane są przeszkody w postaci kurtyn wodnych: zarówno kierunek szarpnięcia, jak i miejsce, w którym pojawi się ściana wody, jest dla kierowcy zaskoczeniem – wyjaśnia Grzegorz Telega instruktor Driveland prowadzący szkolenie. – To pozwala przećwiczyć drastycznie trudną sytuację drogową w bezpiecznych warunkach. Naszym celem jest zbudowanie pokory do własnych umiejętności, a także do nieubłaganych praw fizyki poprzez osobiste, praktyczne doświadczenie tego, co dzieje się z samochodem, kiedy kierowca przekroczy ich granice. Chcemy też pokazać, jak nowoczesne pojazdy mogą dziś wspierać kierujących w takich momentach.

W kolejnym, trzecim module kierowcy ćwiczyli na mniejszych płytach poślizgowych awaryjne hamowanie.
W ten sposób, mogli przekonać się na przykład, jak bardzo wydłuża się droga hamowania na skutek nawet minimalnego zwiększenia prędkości oraz jak kierowcę może wspierać w takiej sytuacji aktywny asystent układu hamulcowego Mercedes-Benz.

Czwarty, ostatni moduł obejmował ćwiczenia z parkowania równoległego i prostopadłego – czynności, które przy braku odpowiednich umiejętności mogą generować trudności oraz drobne szkody, mające duży wpływ na funkcjonowanie firmowej floty. Dodatkowo kierowcy mieli także okazję przekonać się o tym, jak ich koncentrację podczas jazdy obniża używanie zestawu głośnomówiącego, a także poćwiczyć prawidłowe mocowanie ładunku w pojeździe z zabudową typu furgon.

 

Strategiczne cele

Dla InPost dbałość o efektywność i bezpieczeństwo to jeden z strategicznych celów. – Bezpieczeństwo naszych kurierów, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym, to nasz priorytet, dlatego staramy się na różne sposoby uświadamiać i doskonalić ich umiejętności, między innymi poprzez takie szkolenia jak to zorganizowane przez naszego dealera Mercedes-Benz, firmę Auto Frelik – mówi Krystian Grzybowski z działu floty InPost. – Dynamicznie rozwijamy naszą elektryczną flotę i zdajemy sobie sprawę, że samochody te wymagają innego stylu jazdy, niż ten, do którego przyzwyczaiły nas pojazdy spalinowe. Jesteśmy przekonani, że praktyczne doświadczenie testowania możliwości elektrycznych Mercedesów na torze przełoży się na poprawienie techniki jazdy na co dzień, a wrażenia i wiedza wyniesione z treningu będą inspiracją dla pozostałych koleżanek i kolegów. 

 

Szkolenie na torze Driveland było nagrodą w konkursie, w którym wzięli udział chętni kurierzy ze wszystkich 67 oddziałów InPost w Polsce. – Nagrodzona trzydziestka to kurierzy, którzy wykazali się największą znajomością tematu elektryfikacji naszej floty, strategii rozwoju firmy oraz polityki flotowej – mówi Róża Zwierzyńska, kierownik zespołu rozwoju kompetencji InPost. – Wiemy jednak, jak dużym wrogiem, nawet najbardziej profesjonalnych kierowców, jest rutyna – uważamy, że możliwość odbycia takiego treningu poszerza ich świadomość zagrożeń i zwiększa odpowiedzialność. Nasza współpraca z Mercedes-Benz trwa już od wielu lat. Jesteśmy wiodącą marką, jeśli chodzi o elektromobilność, dlatego bardzo się cieszymy, że możemy wspólnie z Auto Frelik realizować tego typu przedsięwzięcia, które w atrakcyjny sposób budują kompetencje naszych pracowników, podnosząc ich codzienne bezpieczeństwo, a tym samym także jakość naszych usług.

 

Przeczytaj również
Popularne