Ekoenergetyka rozszerza swoją obecność na skandynawskim rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i wprowadza innowacyjny system ładowania, dostosowany do potrzeb operatorów punktów ładowania (CPO).
W nowym systemie inteligentna jednostka zasilająca AXON Side 360 DLBS firmy Ekoenergetyka jest połączona z maksymalnie sześcioma jednostkami satelitarnymi SAT400. W połączeniu z dynamicznym systemem równoważenia obciążenia, efektywnie dystrybuuje ona moc między poszczególnymi punktami ładowania, a co za tym idzie między pojazdami. Tak powstaje wielostanowiskowy węzeł ładowania, który po raz pierwszy zademonstrowano na Nordic EV Summit w stolicy Norwegii.
System ma na celu zaspokojenie potrzeb CPO, którzy wprowadzają systemy ładowania do ciasnych przestrzeni miejskich, realizując model inwestycyjny, który kładzie nacisk na szybki czas ładowania i efektywne zużycie energii przy minimalnych stratach. Nowa oferta Ekoenergetyki dla skandynawskich CPO jest następstwem ogłoszonego w lutym kontraktu na dostarczenie do 140 ładowarek dla szwedzkiej firmy Nobina, największego skandynawskiego operatora transportu publicznego.
System ma na celu zaspokojenie potrzeb CPO, którzy wprowadzają systemy ładowania do ciasnych przestrzeni miejskich, realizując model inwestycyjny, który kładzie nacisk na szybki czas ładowania i efektywne zużycie energii przy minimalnych stratach. Nowa oferta Ekoenergetyki dla skandynawskich CPO jest następstwem ogłoszonego w lutym kontraktu na dostarczenie 140 ładowarek dla szwedzkiej firmy Nobina, największego skandynawskiego operatora transportu publicznego.
Kraje nordyckie to wymagający, konkurencyjny rynek, więc poświęciliśmy dużo czasu i zasobów, aby dowiedzieć się, czego potrzebują operatorzy punktów ładowania i upewnić się, że to dostarczymy" - powiedział Bartosz Kubik, CEO Ekoenergetyka-Polska S.A. Jeśli możemy to zrobić tutaj, możemy to zrobić wszędzie, więc jesteśmy przekonani, że te nowe produkty dadzą nam przewagę również w innych regionach.
Zaprezentowane wandaloodporne stacje ładowania mogą pracować w temperaturach od -35 do +55°C. Inne funkcje obejmują 19-calowy ekran umożliwiający niezależne zarządzanie treściami reklamowymi oraz kompatybilność z różnymi systemami płatności.
Ekoenergetyka zapewnia całodobowy zdalny monitoring i naprawę swoich stacji ładowania z siedziby w Zielonej Górze. Zaawansowane systemy firmy pozwalają na zdalne rozwiązywanie prawie 60 proc. zgłaszanych usterek.
Norwegia jest wiodącym europejskim rynkiem elektrycznych pojazdów bateryjnych. W styczniu stanowiły one 92 proc. sprzedaży wszystkich nowych samochodów w tym kraju. A będzie ich jeszcze więcej, bo od 2030 roku w Norwegii w sprzedaży będą dostępne wyłącznie osobowe samochody zeroemisyjne.
Po zdobyciu 20 proc. europejskiego rynku stacji ładowania dla autobusów miejskich, zielonogórska firma rozbudowuje swoją ofertę dla CPO, które zapewniają ładowanie samochodów osobowych. W ubiegłym roku Ekoenergetyka ogłosiła kontrakty na dostawę CPO, dla portugalskiego Powerdot, który oferuje ponad 3500 punktów ładowania; Ionity, należącego do producentów samochodów, w tym Audi, BMW, Ford, Hyundai-Kia i Porsche; oraz PKN Orlen, największego polskiego sprzedawcy paliw, który działa również w Czechach i Niemczech. W zeszłym roku firma podpisała również umowę z Wennstrom E-mobility na dystrybucję swoich stacji ładowania w Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii.
Firmy Ekoenergetyka w 2009 roku wyrosła z akademickiego projektu badawczego. Dzisiaj zatrudnia ponad 1000 osób, a udziałowcem mniejszościowym jest środkowoeuropejski fundusz private equity — Enterprise Investors. W ubiegłym roku objął on znaczący pakiet mniejszościowy i ogłosił plany zainwestowania ponad 45 milionów euro w projekty związane z e-mobilnością.