Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Total

Dopiero, czy aż druga stacja LNG w Niemczech?

Dopiero, czy aż druga stacja LNG w Niemczech?

Niemcy to dojżały rynek, mimo to są tam tylko dwie stacje tankowania LNG. To wciąż paliwo przyszłości i to nie tej najbliższej. 

 „Otwieramy nowe stacje LNG, kolejni producenci wprowadzają do oferty nowe samochody ciężarowe na to paliwo, a władze państwowe okazują wsparcie w postaci zwolnienia z opłat na autostradach i zachęt podatkowych do zakupu takich pojazdów. Dzięki temu klienci mogą wybierać LNG jako perspektywiczne paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, nie tracące na wartości ani efektywności. LNG jest obecnie konkurencyjną i przystępną cenowo alternatywą dla oleju napędowego” – powiedział Jan Toschka, dyrektor generalny Shell ds. rynku detalicznego w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Wszystko wspaniale, tylko wciąz jest to alternatywa dosyć odległa, szczególnie w transporcie międzynarodowym. Trzeba chwalić wszystkie inicjatywy, szczególnie, że od 14.08.2019 zaczęły obowiązywać przepisy znowelizowanej Ustawy o Podatku Akcyzowym wprowadzające zerową stawkę tego podatku dla paliw gazowych (CNG i LNG) wykorzystywanych do napędu pojazdów silnikowych.

Utrzymujące się niskie ceny gazu ziemnego na europejskich giełdach wraz z zerową stawką podatku akcyzowego powodują, że pojazdy zasilane CNG/LNG stanowią doskonałą alternatywę dla diesla, dając zarówno wymierne korzyści ekonomiczne, jak i ekologiczne.

W przypadku pojazdów Iveco Stralis NP460 koszt przejechania 100 km w Polsce wynosi aktualnie mniej niż 60 złotych. Dla porównania koszt przejechania 100 km pojazdem zasilanym Dieslem ponad 100 złotych.

Dodatkowo pojazdy gazowe emitują o 99% mniej cząstek stałych (PM), 90% mniej dwutlenku azoty (NO2) oraz 95% mniej dwutlenku węgla (CO2) przy zasilaniu biometanem.