Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Radio zet - Majewski

Akcyza na hybrydy w dół!

Akcyza na hybrydy w dół!

 

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym. To na pewno dobra wiadomość dla importerów mających takie samochody w ofercie. Nowelizacja wejdzie w życie 1 stycznia 2020 roku, co może oznaczać, że mniej więcej w tym samym czasie hybrydy powinny potanieć.

 

2020 rok z niższą akcyzą

Zgodnie z Ustawą o elektromobilności wraz z nowelizacjami w Polsce obowiązują następujące stawki podatku akcyzowego:

  • 0 procent na samochody czysto elektryczne (BEV),
  • 0 procent akcyzy na samochody zasilane wodorem (FCEV),
  • 0 procent na hybrydy plug-in (PHEV) wyposażone w silniki spalinowe o pojemności do 2 litrów, ale tylko do 1 stycznia 2021 roku.

Podpisana właśnie przez prezydenta nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym dodaje następujące wykluczenia:

  • obniżoną do 1,55 procent akcyzę na stare hybrydy (HEV) z silnikami spalinowymi o pojemności do 2 litrów,
  • obniżoną do 9,3 procent akcyzę na stare hybrydy (HEV) i hybrydy ładowane z gniazdka (PHEV) z silnikami o pojemności od 2 do 3,5 litra.

 

 

Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland, PR Senior Manager Toyota Central Europe

 

Z radością witamy wszelkie inicjatywy systemowe zwiększające atrakcyjność oferty aut niskoemisyjnych dla polskich kierowców. To dobry kierunek zmian. Musimy pamiętać, iż w dobie walki o czyste powietrze w miastach, każda kolejna grupa aut niskoemisyjnych będzie mile widziana w przestrzeni miejskiej. Oczywiście, diabeł tkwi w szczegółach. By wspomniana grupa aut spełniła pokładane w nich eko nadzieje, musi – po pierwsze – być odpowiednio liczna (czyli w miarę przystępna cenowo) oraz mieć w swojej funkcjonalności realny zasięg czysto elektryczny dla hybryd typu Plug In minimum 40 km (a to oznacza autonomiczną sekcję elektryczną systemu hybrydowego zdolną do osiągnięcia takiego zasięgu). Trzeba przyznać, że rosnąca sprzedaż tzw. pełnych hybryd (bez sekcji Plug In ale z funkcjonalnością samodzielnej jazdy z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego) wyraźnie zwiększa realny udział aut niskoemisyjnych w ruchu miejskim (obecnie jest to około 30% całkowitej sprzedaży nowych Toyot). W przypadku tych hybryd naszej marki niezależne badania wskazują na ponad 50-procentowy udział jazdy wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego w ruchu miejskim (czyli hybryda zachowuje się w ponad połowie dystansu miejskiego jak pełny elektryk z zerową emisją spalin).

Przeczytaj również
Popularne