Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Clio przeszło modernizację

Cztery lata po debiucie piątej generacji Clio Renault przeprowadziło jego modernizację. I trzeba przyznać, że jest ona udana.

Od debiutu rynkowego w 1990 roku na świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu Clio. Od tego czasu model ten był dwukrotnie uhonorowany tytułem Samochodu Roku w Europie.

Zmodernizowana piąta generacja Clio zyskała zupełnie nowy pas przedni oraz tylny. Podobnie jak w innych nowych modelach marki zdecydowano się na zastosowanie pionowych diod LED w zderzakach. Generalnie nadwozie jest nieco bardziej dynamicznie, agresywnie stylizowane.

Producent  chwali się nowymi poziomami wyposażenia, w tym  Esprit Alpine. Przednia listwa F1 w matowym kolorze Szary Schiste tej wersji nawiązuje do modeli wyścigowych. Wersja Esprit Alpine zyskuje również 17-calowe aluminiowe felgi: czarne, wykończone przydymionym lakierem bezbarwnym, z niebieskimi lub szarymi kołpaczkami w zależności od koloru nadwozia. W wersji Esprit Alpine do wykonania siedzeń zastosowano tkaninę złożoną w 72% z włókien pochodzących z recyklingu PET (polietylenu).

Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Zależnie od kraju i wersji Nowe Clio może dysponować radioodbiornikiem z funkcjonalnością R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK.

Gama silników, podobnie jak do tej pory, składa się z jednostek TCe 100 LPG, TCe 90 oraz hybrydy 1.6 E-Tech 145 Hybrid. W materiale prasowym nie wspomniano nic o dotychczas stosowanej jednostce 1.3 TCe 140 KM.

PD

Przeczytaj również
Popularne