Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Civic Type R tuż tuż

Honda Civic jedenastej generacji, pokazana oficjalnie wiosną 2021 roku, doczekała się sportowego wariantu Type R.

Type R jest niższy i szerszy od klasycznego liftbacka. Nadkola rozszerzają się nad 19-calowymi, matowymi, czarnymi felgami ze specjalnymi oponami Michelin Pilot Sport 4S. Duża dolna osłona chłodnicy w przednim zderzaku zwiększa przepływ powietrza do silnika. Nowy "wiszący" spojler generuje dodatkową siłę docisku i został pochylony do tyłu, aby stłumić opór powietrza. Osadzono go na odlewanych z aluminium wspornikach. Jest on niższy i zarazem szerszy niż w poprzednim modelu. Wnętrze wzbogacono o klasyczne czerwone dodatki, świadczące o sportowym temperamencie Type R. Oprócz trybów Comfort, Sport i +R wprowadzono nowy tryb "Individual" który umożliwia personalizację parametrów jazdy.

Do Type R powróciła, w zmodernizowanej formie, aplikacja Honda LogR. Przekazuje ona obecnie dane dotyczące osiągów, zbierane przez czujniki w samochodzie, do aplikacji na smartfony, pomagając kierowcom monitorować i rejestrować wybrane wskaźniki w czasie rzeczywistym. Najważniejsze funkcje to stoper do rejestrowania czasów okrążeń oraz dane przyczepności opony z trójwymiarowym uwzględnieniem jej ruchu i sił nacisku. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca zna wartość maksymalnych dopuszczalnych przeciążeń, działających na koła. Jest też funkcja punktowania przejazdów, która pomaga kierowcom doskonalić ich umiejętności, a także wiele innych rozwiązań, które motywują do dokładnego i coraz szybszego pokonywania okrążeń na torze.

Na razie producent nie zdradza co pracuje pod maską nowego modelu. Informuje tylko, że „Nowy model korzysta z założeń konstrukcyjnych poprzednika, wprowadzając ewolucyjne zmiany”. Przypomnijmy, w poprzedniku, tj. modelu 10-generacji pod maską wersji Type-R stosowano silnik 2.0 i-VTEC Turbo o mocy 320 KM. Pozwalało to modelowi na rozpędzenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.

Klasyczny Civic jest oferowany na świecie w nadwoziu sedan lub hatchback, wyłącznie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5-litra lub jednostką 2-litrową. W Polsce możemy zamówić warianty wyłącznie z silnikiem hybrydowym 2.0 i-MMD o mocy 184 KM. Ceny tego modelu wynoszą od 139 900 zł do 159 900 zł.

Co ciekawe, Civic jest modelem prawdziwie światowym. Wytwarzany jest i montowany w aż siedmiu fabrykach na świecie. Civic Type R, który będzie dostępny w Europie na początku 2023 roku.

Przeczytaj również
Popularne