Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Oferujemy własny ekosystem

Złota, polska jesień i doskonałe samochody – to wszystko czekało pod koniec września na uczestników wydarzenia Mercedes-Benz Safety Experience na Torze Jastrząb. Oczkiem w głowie marki Mercedes-Benz jest bezpieczeństwo. To ono stało się bodźcem do stworzenia i rozwoju przed laty wydarzenia Mercedes-Benz Safety Experience. Korzystając z okazji, zapytaliśmy Macieja Zakrzewskiego, szefa sprzedaży flotowej Mercedes, head of Fleet Sales, Mercedes-Benz Cars, o plany marki na przyszłość i zmieniający się rynek flotowy.

 

Tomasz Siwiński: Panie Macieju, spotykamy się na torze Jastrząb na szkoleniu dla sprzedawców flotowych. Jaki jest cel takiego szkolenia, integracyjny, to szkolenie produktowe?
Maciej Zakrzewski:
Szkolenie na torze Jastrząb w ramach programu flotowego Fleet Centre 2023 dla dedykowanych dealerów łączy oba elementy, o których Pan wspomniał. Jest przede wszystkim szkoleniem produktowym, ponieważ odbywa się z wykorzystaniem szerokiego portfolio modeli Mercedes-Benz: zarówno elektrycznych, hybrydowych, jak i z silnikami konwencjonalnymi. W pierwszym dniu uczestnicy mają możliwość lepiej poznać produkt ale przede wszystkim udoskonalić swoje umiejętności jazdy w trudnych sytuacjach na drodze. Uczą się w bezpiecznych warunkach reagować i wypracowywać dobre nawyki i mechanizmy w radzeniu sobie np. z jazdą po łuku i poślizgierm czy z przeciążeniami.
Drugiego dnia mamy przygotowany materiał szkoleniowy, który ma na celu podniesienie umiejętności sprzedaży flotowej, radzenia sobie w trudnych sytuacjach rynkowych i koniunkturalnych. Chcemy aby nasi doradcy handlowali rozwijali się i umieli zareagować oraz dostosować się do zmieniającego się otoczenia, które, jak Pan przyzna, jest ostatnio bardzo wymagające.

Oczywiście element integracji jest też istotny. Poczas dwóch dni spędzonych wspólnie, nie zapominamy o tym, aby nasi doradcy flotowi wymieniali się ze sobą swoim doświadczeniem i uwagami.



Obecna sytuacja nie należy do najprostszych, jeżeli chodzi o sprzedaż flotową, zawirowania na linii podaż – popyt, wkraczająca elektromobilność. Jak ta sytuacja zmieniła relacje na linii klienci i dealerzy?
Sytuacja jest rzeczywiście złożona i niespotykana w ostatnim czasie, ponieważ rzadko zdarza się, że Klientów jest zdecydowanie więcej niż samochodów. Często dochodzi do sytuacji kiedy Klient jest rozczarowany długim czasem oczekiwania, a więc i nieprzyjemnymi rozmowami na linii Doradca – Klient ale powiem przewrotnie, że te trudne czasy zbliżyły Klientów do naszej marki bardziej niż w czasie prosperity. Klient poznał nas jako wiarygodnego partnera biznesowego. Na pewne rzeczy nie mamy niestety wpływu, ale na pewno jesteśmy z Klientem zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Szukamy dla niego rozwiązań, które pozwolą zapewnić mu mobilność.

Wspomniał Pan o elektromobliności. W tym wypadku wydaje mi się, że, po pierwsze, Mercedes jest bardzo dobrze przygotowany pod kątem dostępnych modeli elektrycznych, a po drugie, modele te cieszą się coraz większym zainteresowaniem, co potwierdzają wyniki sprzedaży, co akurat w tych trudnych czasach niedostępności jest dobrym sygnałem na przyszłość.

Trudne czasy zbliżyły Klientów do naszej marki bardziej niż w czasie prosperity. Klient poznał nas jako wiarygodnego partnera biznesowego. Na pewne rzeczy nie mamy niestety wpływu ale na pewno jesteśmy z Klientem zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Szukamy dla niego rozwiązań, które pozwolą zapewnić mu mobilność – Maciej Zakrzewski, head of Fleet Sales, Mercedes-Benz Cars.



Podczas testu Fleet Electric Day uczestnicy, a więc potencjalni klienci, testując Państwa samochody, mówili – rewelacyjne, ale... To ale nie dotyczyło ceny czy dostępności, tylko ograniczeń wynikających z infrastruktury do ładowania. To realne obawy, czy strach przed nieznanym?
Nasze modele elektryczne są niesłychanie efektywne, jeśli chodzi o zasięg, czy cenione za design, czy wykończenie. Co do infrastruktury w Mercedes-Benz idziemy krok dalej, mówiąc o całym ekosystemie usług własnych, które już dziś proponujemy naszym użytkownikom aut typu xEV. Mamy rozwiązanie indywidualne w postaci Wallboxa czy kartę MercedesMe charge – która integruje usługi ladowania od wielu operatorów na świecie i Polsce, umożliwiając posługiwanie się jedną kartą w różnych sieciach ładowarek i jedną fakturę za prąd na miesciąc.

Co do infrasturktury w Polsce – wiele się zmienia, i przed nami długa droga, ale jak pokazują nasze wyniki sprzedaży coraz więcej samochodów to właśnie hybryda na wtyczkę lub elektryk – w naszym przypadku to już ponad co dziesiąty Mercedes.

Modele z oznaczeniem EQ już zaistniały w świadomości, a które z szerokiej gamy samochodów, nie tylko ekologicznych, są liderami, jeżeli chodzi o sprzedaż flotową?
Modele elektryczne zaistniały w świadomości klientów flotowych, ponieważ coraz więcej firm chce być postrzegana jako proekologiczne. Oczywiście obecnie nie możemy mówić o dużych zakupach, ale coraz więcej Klientów decyduje się na zakupy aut niskoemisyjnych i jesteśmy pewni, że ten trend będzie kontynuowany. Niekwestionowanym liderem sprzedaży flotowej jest model GLC SUV, który w roku 2022 doczekał się nowej generacji. Jesteśmy pewni, że nowy GLC trafi w gusta klientów i będzie naszym flagowym modelem flotowym, co do samochodów Mercedes-EQ, coraz częściej jesteśmy o nie pytani.



Doszliśmy do momentu, że samochód stał się usługą. Mercedes wiedzie prym w dostępie do nowoczesnych technologii? Jak klienci reagują na wszystkie nowości, które macie im do zaproponowania?
Mercedes, jako wynalazca samochodu, od początku swej działaności jest liderem technologicznych rozwiązań, które demokratyzują się na całym rynku. Wspomnę choćby o Klasie S, wprowadzonym w niej po raz pierwszy w historii ABS, czy poduszkach powietrznych czołowych oraz tylnych czołowych, które zrewolucjonizowały kwestie bezpieczeństwa w samochodach.

Dziś dzięki aplikacji Mercedes Me Store możemy zaproponować Klientowi opcje Pakiet zdalnego sterowania, pojazdem: czyli skrętną tylną oś w wybranych modelach. Proponujemy integratora i kartę MeCharge czy inteligentną nawigację w aplikacji Mercedes Me, która poprowadzi nas w zoptymalizowany sposób przez sieć ładowarek Me Charge.

Nasi Klienci są bardzo wymagający, ale też otwarci na nowe rozwiązania, które im dostarczamy. Jednym z filarów strategii Mercedes-Benz jest dynamiczny rozwój oprogramowania w naszych samochodach.

Kiedyś nowości pojawiały się na targach w Genewie, obecnie ich nie ma, ale nowe modele się pojawiają. Czego mogą spodziewać się klienci w tym roku i na początku przyszłego?
Tak jak wspomniałem, ten rok stoi pod znakiem debiutu naszego flagowego modelu GLC. Nowy design, ultranowoczesność bijąca ze środka tego pojazdu skazuje ten samochód na pewny sukces.

Pokazaliśmy już EQS SUV a w połowie miesiąca zaprezentujemy EQE SUV-a oraz Klasę A i B po faceliftingu.

Rok 2023 przywita nas debiutem limuzyny Klasy E oraz GLC w wersji Coupe. Ale zapewniam, że mamy dalsze asy w rękawie. 2023 zapowiada się bardzo ciekawie, jeśli chodzi o nowości.

 

 

Przeczytaj również
Popularne