Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Wyjazd służbowy w dobie pandemii

Mimo że spotkania biznesowe nadal najczęściej odbywają się wirtualnie, część pracowników decyduje się na podróż służbową, aby porozmawiać z klientem czy partnerem biznesowym na żywo. Przedstawiamy zestaw porad, jak zorganizować wyjazd służbowy w pandemii, aby był on efektywny, niedrogi i przede wszystkim bezpieczny.

Spotkanie osobiste jest znacznie bardziej efektywne niż komunikacja elektroniczna. Jak pokazują badania brytyjskiego Western University, prośba przedstawiona w rozmowie na żywo jest nawet 34-krotnie skuteczniejsza niż wysłana mailowo. To ważna informacja na przykład dla osób zajmujących się sprzedażą – znacznie łatwiej jest przekonać klienta do produktu czy usługi, przedstawiając ofertę podczas spotkania. Dlatego wielu pracowników decyduje się coraz częściej wyjeżdżać w interesach. Organizując podróż służbową w czasach pandemii, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad i wdrożyć dodatkowe zasady.

 

Nowa polityka podróży służbowych

Jeśli twoja firma ma już politykę wyjazdów służbowych, zaktualizuj ją o nowe zasady. Pamiętaj też o kolejnych aktualizacjach, aby reguły pozostawały zgodne z oficjalnymi wytycznymi, gdy sytuacja pandemiczna się zmieni. Unikanie tłumów, dbanie o dystans społeczny podczas wyjazdu, korzystanie z mniej popularnych i zatłoczonych hoteli, to kilka ogólnych zasad, które warto w niej uwzględnić. Jeśli twoja firma wciąż nie posiada polityki podróży służbowych, warto przygotować zbiór takich reguł, pamiętając o uwzględnieniu również tych zasad, które pomogą ustrzec pracowników przed zachorowaniem.

 

Wyposaż pracowników w środki bezpieczeństwa

Dezynfekcja rąk oraz zasłanianie ust i nosa podczas spotkań – o tych środkach bezpieczeństwa wiemy chyba wszyscy. Warto jednak przypominać pracownikom o ich stosowaniu podczas wyjazdu służbowego oraz wyposażyć podróżujących w środki do dezynfekcji rąk, urządzeń elektronicznych oraz maseczki i rękawiczki.

 

Bądź na bieżąco z sytuacją pandemiczną i wytycznymi odnośnie podróżowania

Sytuacja pandemiczna zmienia się bardzo dynamicznie. Od niedawna terytorium całego kraju zostało objęte restrykcjami żółtej trefy. Oznacza to między innymi obowiązek zakrywania nosa i ust w miejscach publicznych, również na zewnątrz. W powiatach o największym współczynniku zachorowań wprowadzane są natomiast strefy czerwone, które oznaczają dodatkowe ograniczenia i restrykcje. Warto więc śledzić informacje Ministerstwa Zdrowia oraz na bieżąco informować swoich pracowników o zasadach, jakie obowiązują na terenach z większą liczbą chorych.

 

Zadbaj o bezpieczny transport

Przestrzeganie zasad dystansu pozwala ograniczyć ryzyko zakażenia Covid-19. Jednym ze sposobów unikania niepotrzebnego kontaktu z innymi osobami jest korzystanie z indywidualnego środka transportu – na przykład samochodu.

Pracownicy firm, które nie posiadają własnej floty aut, mogą skorzystać z wynajmu krótkoterminowego samochodów na potrzeby konkretnego wyjazdu. Przedsiębiorstwa mogą też zdecydować się na wynajem długoterminowy. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne ze względu na elastyczność oferty i możliwość dopasowania liczby aut do bieżących potrzeb firmy, zmieniających się w zależności od aktywności biznesowej. Pozwala to optymalizować koszty i podnieść efektywność korzystania z samochodów służbowych – podkreśla Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną.

W tych niepewnych czasach, aby zwiększyć bezpieczeństwo rezerwacji, Avis Polska wprowadziło tak zwaną „Obietnicę Bezpieczeństwa Avis” oraz współpracuje z firmą RB, producentem środka Dettol – w ten sposób zapewniamy standardy dezynfekcji i mycia. Wprowadziliśmy też usługę Digital Check-In, dzięki której klienci mogą wprowadzić informacje dotyczące prawa jazdy oraz wyposażenia samochodu online i spędzić mniej czasu w biurze wynajmu, co ogranicza kontakt z obsługą – dodaje Martin Gruber.

 

Korzystaj z elastycznych usług

W czasach pandemii warto mieć pewność, że rezerwacja hotelu czy transportu, której dokonamy z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, może zostać zmieniona lub anulowana w dowolnym momencie. Jeśli zapadnie decyzja o odwołaniu spotkania i wyjazdu służbowego, pozwoli to uniknąć niepotrzebnego wydatku w firmie. Sytuacja pandemiczna może zmienić się z dnia na dzień, dlatego elastyczność usługodawców jest dziś szczególnie istotna.

Avis

Przeczytaj również
Popularne