Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Warta upraszcza likwidację szkód całkowitych

Warta wprowadza nowy model likwidacji szkód całkowitych. Dzięki niemu klienci ubezpieczyciela w przypadku takich spraw m.in. szybciej otrzymają odszkodowanie. Nowe rozwiązanie będzie stosowane we wszystkich szkodach całkowitych obsługiwanych przez Wartę od 17 lutego br.  

Tylko w 2019 r. Warta obsłużyła ponad 20 tys. szkód całkowitych, czyli takich gdy koszt naprawy samochodu biorącego udział w wypadku przekracza jego wartość w dniu zdarzenia (w przypadku polis OC) lub 70 proc. wartości, gdy szkoda naprawiana jest z polisy Autocasco. Obecny, rynkowy model likwidacji szkody całkowitej zakłada, że po jej uznaniu klient otrzymuje od firmy ubezpieczeniowej wypłatę kwoty odszkodowania potrąconą o wartość tzw. pozostałości, czyli wraku. Ten z kolei był sprzedawany przez właściciela za pomocą platform internetowych przy wsparciu firmy ubezpieczeniowej. W rezultacie standardowy proces był długi oraz wymagał znacznego zaangażowania poszkodowanego w sprzedaż zniszczonego pojazdu.

Warta wraz ze swoim partnerem, firmą Wrecking Ball – właścicielem platformy Carrot, wprowadza nowy model sprzedaży wraku. Dzięki niemu klient otrzymuje od razu odszkodowanie w wysokości pełnej wartości pojazdu sprzed szkody. Średnio trwa to o 10 dni krócej, niż miało to miejsce w starym modelu, który nadal jest stosowany przez znaczną większość firm ubezpieczeniowych na polskim rynku.

Chcemy, aby klient jak najszybciej otrzymywał odszkodowanie lub pomoc dzięki posiadanemu ubezpieczeniu. Taki był cel dotychczas wprowadzanych przez nas rozwiązań, w tym np. VoiceBota uruchomionego w ostatnich tygodniach na naszej infolinii – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty i dodaje: Komfort naszych klientów z pewnością podniesie również nowy model rozwiązywania szkód całkowitych. Teraz obsługa takich spraw będzie wygodniejsza dla poszkodowanego, a czas potrzebny na uzyskanie pełnego odszkodowania zdecydowanie krótszy.    

Sprzedaż wraku przez klienta może być bardzo pracochłonnym procesem. Aż 30 proc. właścicieli aut wolałaby powierzyć komuś innemu zbycie pojazdu powypadkowego.
W nowym modelu likwidacji szkód całkowitych partner Warty – Carrot – odbierze od klienta uszkodzony pojazd, sprzeda go w jego imieniu i zgłosi zbycie pojazdu
w wydziale komunikacji.  –  Najważniejsze jest dla nas zapewnienie kompleksowej usługi, poprzez wyręczenie klienta we wszystkich czynnościach związanych ze sprzedażą wraku. W tym modelu to my wykonujemy wszelkie działania za sprzedającego i załatwiamy formalności. Posiadamy rozbudowaną infrastrukturę
w zakresie transportu i logistyki, a dzięki naszej platformie aukcyjnej mamy dostęp do obszernego grona potencjalnych kupujących. Naszą ofertą zainteresowani są właściciele warsztatów lub osoby handlujące częściami do samochodów. Szeroka baza klientów pozwala nam szybciej, sprawniej i efektywniej sprzedać wrak, niż gdyby miał to zrobić sam poszkodowany w wypadku. W stosunku do starego modelu likwidacji szkód całkowitych nowe rozwiązanie jest korzystne dla każdej ze stron, ale przede wszystkim jest ogromnym ułatwieniem dla klienta
– tłumaczy Jarosław Czułek, współzałożyciel i prezes zarządu Carrot.

Likwidacja szkody całkowitej w nowym modelu zakłada, że wszelkie formalności związane ze sprzedażą wraku przenoszone są przez klienta na Wartę i Carrot. Dzięki temu, właściciel pojazdu otrzymuje odszkodowanie bez uczestniczenia w sprzedaży wraku. Aby Warta mogła go wyręczyć, poszkodowany musi jedynie podpisać dokument, w który wyraża zgodę na skorzystanie z nowej procedury. W kolejnym kroku Carrot odbierze pojazd od klienta, a ten od Warty otrzyma odszkodowanie w wysokości pełnej wartości samochodu sprzed szkody. Formalności związane ze sprzedażą auta zostaną wykonane przez serwis aukcyjny, a uzyskana kwota trafi do firmy ubezpieczeniowej w ramach rozliczenia.

– Testy nowego systemu trwały od września 2018 roku w wybranych województwach.
W ramach naszego pilotażu przez platformę Carrot
sprzedano ok. 1 300 samochodów. Klienci byli zadowoleni z nowego modelu likwidacji szkód całkowitych, dlatego zdecydowaliśmy się go wprowadzić do obsługi spraw w całym kraju. To kolejne rozwiązanie oferowane klientom Warty, które skraca termin otrzymania odszkodowania i podnosi jakość obsługi – dodaje Rafał Stankiewicz. 

 

Warta

Przeczytaj również
Popularne