Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FM rejestracja

Ponad połowa Polaków woli być kierowcą niż pasażerem

Ponad połowa Polaków woli być kierowcą niż pasażerem

Polacy wolą prowadzić auto niż podróżować na miejscu pasażera – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki wynajmu samochodów Avis. 51% ankietowanych z naszego kraju stwierdziło, że w trakcie wyjazdu lubi zasiąść za kierownicą.

Wyniki ankiety z Polski to część rezultatów większego badania, przeprowadzonego przez agencję Sapio w 14 europejskich krajach*.

Miejsce za kierownicą najpopularniejsze

Fotel kierowcy okazał się najbardziej popularny wśród ankietowanych. – Prowadzenie samochodu to dla wielu Polaków przyjemność sama w sobie. Ważna jest również elastyczność, możliwość doboru auta, jakiego potrzebują w danej chwili. Inny pojazd sprawdzi się np. podczas przejażdżki po mieście, a jeszcze inny w trakcie weekendowego wypadu za miasto – stwierdził Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group w Europie Środkowej.

 

Na drugim miejscu znalazł się przedni fotel pasażera. Jako swoje ulubione miejsce w aucie wskazało je 38% ankietowanych. Nic dziwnego. W końcu to najlepsze miejsce w samochodzie, aby podziwiać widoki za oknem, wybierać muzykę, umilającą jazdę i rozmawiać z kierowcą. Jeszcze łatwiej cieszyć się krajobrazami, podróżując wyższym autem np. typu SUV.

Pozostała część ankietowanych, czyli 11% stwierdziła, że najbardziej lubi podróżować na tylnej kanapie samochodu.

Najchętniej podróżujemy z drugą połówką

Oprócz wyboru miejsca i roli w samochodzie, ankietowanych spytano również o najlepszego towarzysza podróży samochodem. Dla większości, bo aż 59% badanych jest nim druga połówka – partner, mąż, żona, dziewczyna albo chłopak.

 

Avis

 

*Badanie przeprowadzone przez agencję Sapio na próbie 14 tysięcy osób (w tym 1000 w Polsce) m.in. w takich krajach jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja czy Hiszpania.

Przeczytaj również
Popularne