Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Kierowców kupujących w internecie zima nie zaskoczy

infografikaoponyZbliżająca się jesień to okres prawdziwego oblężenia sklepów z oponami, a także zakładów wulkanizacyjnych w całym kraju. Jak wynika z danych porównywarki Nokaut.pl dynamiczny wzrost ruchu w kategorii opony zimowe można zaobserwować już pod koniec września. Czy polscy kierowcy nie zwlekają z wymianą opon, aż do pierwszych śniegów? między innymi na to pytanie odpowiada najnowszy raport Nokaut.pl. Kwestia wymiany opon na zimę dla coraz większej liczby kierowców nie kojarzy się ze zbędnym wydatkiem, lecz inwestycją w bezpieczeństwo własne i towarzyszy podróży. Do tej pory głównym impulsem wymiany ogumienia w samochodach była zmiany aury na jednoznacznie zimową. Kolejki w serwisach ogumienia rozpoczynały się w momencie wystąpienia pierwszych przymrozków i opadów śniegu. Tymczasem w zeszłym sezonie pierwszy znaczący wzrost zainteresowania kategorią opon zimowych, którą odwiedziło około 150 tysięcy użytkowników zanotowano już pod koniec września. – Szczyt sezonu na opony przypada na przełom października i listopada , jak wynika z naszych danych ruch w tym okresie wzrasta o 77 proc. w porównaniu z końcem września – komentuje Monika Ostapczuk - Specjalista ds. Obsługi Klienta Biznesowego Grupy Nokaut. Z kolei Oponeo.pl, jeden z największych polskich sklepów internetowych z ogumieniem odnotował blisko 30 proc. wzrost krajowych zamówień opon zimowych w październiku 2012 r. w stosunku do września tego samego roku – komentuje PR manager Oponeo.pl. Opony w sieci Internauci rozumieją, że zakupy w sieci z pomocą porównywarki oznaczają korzyść dla ich portfeli. E-zakupy pozwalają bez wychodzenia z domu przebierać wśród tysięcy ofert, dla przykładu w kategorii opon w Nokaut.pl znajduje się blisko 10 000 produktów z czego 70 proc. stanowią opony zimowe. Konsument tradycyjnego sklepu z oponami, spotkałby się z nie lada trudnościami chcąc fizycznie zapoznać się z taką liczbą ofert. Rosnące zainteresowanie e-zakupami dóbr sezonowych potwierdzają statystyki - procentowy wzrost zamówień w okresie wrzesień-grudzień w 2012 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2011 wyniósł, aż 14 proc. – dodaje PR manager Oponeo.pl. Dębica niekwestionowanym liderem rynku oponiarskiegoWedług danych Nokaut.pl po raz kolejny liderem wśród producentów opon została Dębica, która pozostawiła daleko w tyle swoich konkurentów: Firestone, Goodyear, Nokian, Barum,Fulda, Dunlop, Michalin i Continental. W zestawieniu najczęściej wybieranych producentów ogumienia znalazła się nowa firma Nokian. Warto odnotować spadek zainteresowania produktami znanych graczy tego rynku: Michelin i Continental. 4 milimetry bieżnika na zimę Według polskich przepisów opony dopuszczone do użytkowania powinny mieć nie mniej niż 1,6 mm grubości. Stan zużycia bieżnika opony można skontrolować poprzez wskaźnik zużycia bądź sygnaturę TWI (Thread Wear Index), które pokazują, kiedy opona osiągnie krytyczne 1,6 mm. Wskaźnik zużycia jest zgrubieniem w zagłębieniach na środku bieżnika, zaś TWI znajduje się najczęściej na boku opony. Przedstawiciele Oponeo.pl przypominają, że normy to jedno, a faktyczny stan polskich dróg, szczególnie zimą to drugie. Gwarantem bezpieczeństwa podczas zimowej aury jest bieżnik o grubości minimum 4 mm i to w przypadku gdy opona ma mniej niż 10 lat. Wszystkie opony, które przekroczyły ten wiek nadają się wyłącznie do utylizacji. Pomimo braku regulacji prawnych dotyczących konieczności wymiany opon na zimowe, kierowcy powinni być świadomi ryzyka oszczędzania na bezpieczeństwie. Zakup opon zimowych nawet bez prawnego obowiązku to rozsądne posunięcie, które znacznie zwiększa szansę na bezpieczne poruszanie się po polskich drogach.

Przeczytaj również
Popularne