Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Flotowcy pytają, PZU odpowiada

Można przeprowadzać próby, badania fokusowe, zlecać analizy. Przychodzi czas webinaru, w którym uczestniczą praktycy rynku flotowego i w ciągu godziny wiemy, czego tak naprawdę potrzebuje rynek. Poniżej przedstawiamy pytania od uczestników webinaru dotyczącego programu PZU iFlota, oczywiście wraz z odpowiedziami.

 

Dlaczego PZU oferuje system iFlota, co na tym zyska?
PZU od lat dba o bezpieczeństwo swoich klientów. Zgodnie z hasłem PZU dla biznesu korporacyjnego to więcej niż ubezpieczenia, oferujemy szereg rozwiązań i usług, które wspierają naszych klientów w zarządzaniu ryzykiem. Łączymy nasze doświadczenie z nowoczesnymi technologiami, by tworzyć rozwiązania, które zwiększają poziom bezpieczeństwa i pomagają fleet managerom identyfikować i eliminować przyczyny szkód we flotach. Naszym celem jest też wspieranie klientów flotowych w optymalizacji kosztów zarządzania flotą i ubezpieczenia.
PZU iFlota jest naszym najnowszym rozwiązaniem dla klientów flotowych, dzięki któremu w łatwy i intuicyjny sposób można zarządzać flotą i jej bezpieczeństwem.

Jak system PZU iFlota będzie zwiększał bezpieczeństwo floty?
PZU iFlota realnie wpływa na bezpieczeństwo floty. Ekosystem PZU iFlota tworzą: obszar zarządzania flotą, ubezpieczeniami oraz bezpieczeństwem. Podstawowa funkcja systemu to możliwość zarządzania ewidencją pojazdów, kierowców i różnego rodzaju kosztami, a także obsługa m.in. kart paliwowych oraz usług serwisowych. W module tym można zdefiniować powiadomienia, które przypomną o zbliżających się zadaniach, takich jak przeglądy, szkolenia, odnowienie uprawień kierowców czy płatność raty. Drugim elementem jest zarządzanie ubezpieczeniami. System zapewnia dostęp do danych o aktualnych polisach AC i OC oraz umożliwia zgłaszanie i podgląd szkód z poziomu aplikacji. Trzecim, równie ważnym, elementem PZU iFlota jest moduł prewencyjny, wspierający fleet managerów w działaniach poprawiających bezpieczeństwo floty. Na bazie danych floty i jej historii zarządzający uzyskują informacje o głównych przyczynach szkód. Ich analiza pozwala odpowiedzieć na pytanie, co można zrobić, by ten stan poprawić. Powyższe funkcjonalności, a także baza wiedzy, jaką oferuje PZU Flota, istotnie wpływają na bezpieczeństwo danej floty.

Jaką korzyść dla klienta niesie system PZU iFlota?
Decydując się na korzystanie z programu prewencyjnego PZU Flota, klient zyskuje szereg korzyści, tj.:

  • dostęp do łatwego w obsłudze i intuicyjnego narzędzia on-line,
  • usprawnienie i cyfryzację procesu zarządzania flotą,
  • dostęp do dokumentacji ubezpieczeniowej i historii szkodowej z możliwością bezpośredniego zgłoszenia szkody i monitorowania statusu obsługi,
  • zwiększenie bezpieczeństwa floty, np. dzięki inteligentnym powiadomieniom, materiałom edukacyjnym i gotowym ćwiczeniom dla kierowców flotowych,
  • redukcję kosztów, np. poprzez pełną kontrolę wydatków, zmniejszenie liczby napraw i skrócenie przestojów.



Nie posiadam umowy generalnej z PZU. Czy również mogę zakupić system?
Program prewencyjny PZU iFlota, oparty na systemie informatycznym do zarządzania flotą, skierowany jest do korporacyjnych klientów flotowych ubezpieczonych w PZU. W celu zawarcia umowy ubezpieczenia zapraszamy do kontaktu z siecią oddziałów sprzedaży korporacyjnej. Dane kontaktowe oddziałów znajdują się na stronie: https://www.pzu.pl/oddzialy-sprzedazy-korporacyjnej

Czy jest możliwość importowania danych? Czy trzeba wprowadzać je ręcznie?
System PZU iFlota jest zintegrowany z systemami dziedzinowymi PZU SA i automatycznie zasilany danymi polisowymi i szkodowymi.
Dane, których PZU nie posiada, np. z kart paliwowych lub dane osobowe dotyczące kierowców, wprowadza fleet manager we własnym zakresie, ale i w tym przypadku przewidzieliśmy możliwość importu danych, aby zasilenie systemu było proste.

Czy system PZU iFlota jest kompatybilny np. z dostawcą kart paliwowych?
System umożliwia zautomatyzowany import danych dotyczących kart paliwowych.
 Czy jest możliwość importowania danych z towarzystw ubezpieczeniowych innych niż PZU? Czy można je raportować?
System PZU iFlota ma funkcjonalność wprowadzania danych do systemu manualnie i w ten sposób można dołączyć dane z innych niż PZU firm ubezpieczeniowych.

Czy jest możliwość skorzystania z wersji demo systemu PZU iFlota?
Zachęcamy do kontaktu z siecią sprzedaży korporacyjnej w celu umówienia spotkania i prezentacji systemu PZU iFlota. Dane kontaktowe oddziałów znajdują się na stronie: https://www.pzu.pl/oddzialy-sprzedazy-korporacyjnej.

Czy wprowadzone do raportów i szkodowości dane kierowców nie będą się później przekładać na prywatną historię danego klienta i jego prywatnego ubezpieczenia?
System PZU iFlota jest automatycznie zasilany danymi polisowymi i szkodowymi z systemów PZU. PZU nie posiada dostępu do danych wprowadzanych do systemu przez fleet managera.

Na jaki okres jest zawierana umowa na korzystanie z systemu PZU iFlota? Jaki jest tryb jej wypowiedzenia?
Umowa na korzystanie z systemu PZU Flota jest zawierana na 1 rok. Okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni.

Czy korzystający z systemu PZU iFlota może liczyć na dodatkowe profity przy zawieraniu umowy ubezpieczeniowej swojej floty?
System PZU iFlota skierowany jest do klientów flotowych ubezpieczonych w PZU. Celem naszego rozwiązania jest wspieranie w zarządzaniu ryzykiem we flotach, dzięki wykorzystaniu innowacyjnego oprogramowania. Docelowo z PZU iFlota klient zyskuje bezpieczeństwo kierowców i ogranicza koszty utrzymania floty. Bezpieczna flota to mniej szkód. W zależności od indywidulanej oceny ryzyka, może to skutkować także niższą składką ubezpieczeniową.

W jaki sposób importuje się dane związane z kosztami serwisu do systemu?
Funkcjonalność importu plików umożliwia zaczyt raportów, które są załączone do faktur z serwisu.

Czy system powiąże w jednym miejscu wszystkie spółki klienta z jednej lub wielu umów generalnych?
Tak, system PZU iFlota może połączyć wszystkie spółki klienta, o ile wszystkie są ubezpieczone w PZU.

Gdzie znajdę cennik Viva Drive?
Cennik znajduje się na stronie internetowej dostawcy systemu – VivaDrive:
https://vivadrive.io/products/digitalfleet#pricing

Czy PZU ma dostęp do danych w systemie? Jaki jest poziom bezpieczeństwa?
PZU automatycznie zasila system PZU iFlota danymi z systemów dziedzinowych PZU. Pozostałe dane, typu dane dotyczące kierowców czy dane kart paliwowych, wprowadzane są do systemu przez fleet managera i PZU nie ma dostępu i wglądu do tych danych.
System PZU iFlota wykorzystuje infrastrukturę o jednym z najwyższych poziomów bezpieczeństwa. Eksperci ds. bezpieczeństwa danych w PZU wykonali także niezbędne analizy i testy.

Czy jest możliwość stworzenia subkont z ograniczonymi danymi do danego subkonta?
W obecnej wersji systemu PZU iFlota nie ma możliwości tworzenia subkont z ograniczonymi danymi do konta. Pracujemy nad rozwiązaniem umożliwiającym dodawanie użytkowników posiadających dostęp do danych danej floty i w najbliższych dniach dla fleet managerów udostępniona zostanie funkcjonalność tworzenia subkont dla pośredników ubezpieczeniowych. W takim module broker lub agent będzie miał dostęp do danych ubezpieczeniowych floty, ale podobnie jak PZU nie będzie miał dostępu do danych dot. kierowców, przeglądów, kosztów czy kart paliwowych.

Czy bazę pojazdów i polis można pogrupować na dane oddziały?
System umożliwia grupowanie pojazdów wg źródła kosztów MPK ((miejsce powstawania kosztów) czy lokalizacji/biura.

Kto jest administratorem serwera, na którym znajduje się system?
Administratorem systemu jest firma VivaDrive.

Czy system jest kompatybilny z innymi systemami CRM?
PZU iFlota ma elastyczne mechanizmy importu danych, co umożliwia wymianę informacji z systemami zewnętrznymi, w tym również systemami klasy CRM. Architektura systemu jest tak zaprojektowana, aby możliwa była bezpośrednia integracja z innymi systemami. W zależności od konkretnych potrzeb klienta możliwa jest budowa takiej integracji.

Przeczytaj również
Popularne