Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Emocje z gwiazdą

Szyba czołowa pełni niebagatelną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa kierującym pojazdami oraz pasażerom. Stanowi podporę dla poduszek powietrznych, umieszczone są na niej czujniki i kamery będące częścią systemów wspomagania kierowcy ADAS. Zdarza się jednak, że jesteśmy zmuszeni ją wymienić.

W bezpiecznych warunkach Toru Jastrząb fleet managerowie i inni specjaliści branży flotowej mogli namacalnie poczuć, jak prowadzą się najnowsze modele marki Mercedes-Benz, nauczyć się bezpieczniej prowadzić samochody, a także wyczuć różnicę w prowadzeniu pojazdów elektrycznych i spalinowych w warunkach ekstremalnych.

Event Mercedes-Benz Fleet Safety Experience był również doskonałą okazją do zapoznania się z modelami elektrycznymi z gamy EQ. Fleet managerowie i inni specjaliści branży flotowej mogli poznać bezszelestne SUV-y EQA oraz EQC, miejskiego Smarta EQ Forfour oraz zeroemisyjnego minivana EQV. Dla wielu z nich niezapomnianym przeżyciem były już pierwsze wrażenia po wciśnięciu pedału gazu. W tym momencie pełny moment obrotowy trafia na koła, następuje jednostajne liniowe przyśpieszanie, jakiemu towarzyszy co najwyżej szum opon. Kolejnym zaskoczeniem było znakomite prowadzenie. Baterie trakcyjne zamontowano w nowych modelach elektrycznych nisko pod podłogą między osiami. To ułatwiło konstruktorom uzyskanie idealnej proporcji masy między osiami. W efekcie modele z gamy EQ prowadzą z niezwykłą zwinnością i lekkością, natychmiast reagując na komendy wydawane kierownicą, a przy tym niezwykle stabilnie pokonując zakręty. Dłuższe przejazdy pozwoliły fleet managerom zapoznać się z możliwościami regulacji poziomu rekuperacji. Wystarczyło nieco wprawy i przewidywania, a kierowcy praktycznie wcale nie musieli korzystać z hamulców, by wyhamować pojazd.

Największe zainteresowanie wzbudzała zupełna rynkowa nowość, czyli kompaktowy SUV EQA. 190-konny silnik elektryczny EQA generuje 375 Nm momentu obrotowego. Pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. W przyszłości gama EQA wzbogaci się o kolejne warianty i mocniejsze wersje z napędem na obie osie (z dodatkowym silnikiem elektrycznym) o mocy ponad 272 KM, a także odmiana o zasięgu ponad 500 km w cyklu WLTP. Wersja EQA 250 z silnikiem o mocy 190 KM i zasięgiem 426 km (cykl WLTP) kosztuje od 199 900 zł.

Po szkoleniu Mercedes-Benz Fleet Safety Experience z ust uczestników nie schodził uśmiech. I niech to będzie najlepszym jego podsumowaniem!

Przemysław Dobrosławski

Przeczytaj również
Popularne