Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Elektryczne Kangoo pokazane

Kangoo Van E-TECH - druga generacja małego elektrycznego pojazdu użytkowego Renault ujrzała światło dzienne. Model ten zostanie zaprezentowany oficjalnie podczas targów SOLUTRANS w Lyonie od 16 do 20 listopada. Samochód, produkowany w zakładzie w Maubeuge we Francji, znajdzie się w sprzedaży w Europie wiosną 2022 roku.

Od debiutu rynkowego pierwszej generacji elektrycznego Kangoo pod koniec 2011 roku model ten trafił do blisko 70 000 klientów biznesowych, a dziś stanowi 20% samochodów dostawczych z napędem elektrycznym sprzedawanych w Europie.

Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh Kangoo Van E-TECH oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTP. Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.

Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW rozwijający moment obrotowy 245 Nm. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, zapewniając optymalny zasięg. Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

- Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;

- Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;

- Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.

W Kangoo Van E-TECH Elektrycznym klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.

Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym cyfrowym ekranie na tablicy rozdzielczej.

W celu naładowania akumulatora Kangoo Van E-TECH proponowany jest wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.

Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego naładowany w 15% naładuje się do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował 6 godzin.

W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku, Kangoo Van E-TECH jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich. Ponadto Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje w opcji podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę.

 

Kangoo Van E-TECH ma takie parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym: pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej) i możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.

Co więcej, dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi, takimi jak: programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania, programowanie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny, wyszukiwanie stacji ładowania na trasie czy obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne pojawi się w sprzedaży w Europie na wiosnę 2022 roku.

 

Renault

Przeczytaj również
Popularne