Arval Consulting opracował szeroki zestaw rozwiązań, które ułatwiają zarządzanie flotą w dobie braków na rynku motoryzacyjnym wywołanych pandemią i zaburzeniami globalnego łańcucha dostaw. W opublikowanej właśnie białej księdze wskazuje na cztery kluczowe obszary.
Arval proponuje klientom pakiet rozwiązań ułatwiający im zarządzanie flotą w dobie licznych wyzwań dla branży motoryzacyjnej. W trudnym okresie wychodzenia z pandemii COVID-19 misją Arval jest wsparcie klientów i adekwatna odpowiedź na bieżące potrzeby firm. W maju 2020 r. firma rozpoczęła pierwszą kampanię, która miała pomóc firmom w bezpiecznym powrocie pracowników do biura po lockdownie, przy wykorzystaniu sprawdzonych i elastycznych rozwiązań mobilnościowych.
Rosnące ceny, niedobór półprzewodników i długie terminy dostaw nowych pojazdów miały w ostatnich miesiącach ogromny wpływ na floty firmowe na całym świecie. Arval Consulting opracował więc nową białą księgę, która ma pomóc klientom korporacyjnym w utrzymaniu mobilności pracowników, stawieniu czoła presji w odniesieniu do kosztów utrzymania floty i przyspieszeniu zmian w kierunku jej elektryfikacji.
– Po wstrząsach związanych z pandemią COVID-19, nasza branża znów musi zmierzyć się z nieprzewidywalną sytuacją i wieloma wyzwaniami – mówi Shams-Dine El Mouden, globalny dyrektor Arval Consulting. – Niedobór półprzewodników jest niewątpliwie jednym z najbardziej widocznych problemów. Jednak dzięki rozmowom i współpracy z naszymi klientami przekonaliśmy się, że istnieją również duże możliwości obniżenia kosztów i przyspieszenia transformacji energetycznej flot. Szukamy dla naszych klientów rozwiązań, odpowiadających na opóźnienia w dostawach oraz pomagamy uzyskać lepszą kontrolę nad operacyjną stroną utrzymania floty – dodaje.
Ukierunkowany plan działania
Arval opracował szereg istotnych działań, które mogą pomóc w przezwyciężeniu trudności związanych z obecną sytuacją na rynku motoryzacyjnym, w tym:
Wsparcie dla menedżerów flot w Polsce
Zespół Arval Service Lease Polska już od kilku miesięcy wdraża projekty i usługi umożliwiające realizację planu zawartego w białej księdze.
– W Polsce, podobnie jak w innych krajach, kryzysowa sytuacja w branży motoryzacyjnej jest od wielu miesięcy mocno odczuwalna. Dokładamy w związku z tym wszelkich starań, by naszych klientów jak najmniej dotknęły opóźnienia w dostawach samochodów – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – „Dostępność” jest teraz naszym hasłem przewodnim – w przypadku opóźnionych lub anulowanych dostaw staramy się zaoferować klientom auto tej samej klasy w atrakcyjnej racie wynajmu. Nasz zespół Arval Consulting zawsze służy radą w zakresie dostosowania polityki flotowej firm do aktualnej sytuacji. Rozwijamy usługi związane z wynajmem pojazdów używanych, które są dostępne od ręki. Mamy też w zanadrzu najnowocześniejsze rozwiązania telematyczne, by pomóc klientom redukować koszty i optymalizować korzystanie z dostępnej floty – dodaje.
Odpowiedzią polskiego oddziału Arval na obecną sytuację rynkową – trudną zarówno pod względem dostępności pojazdów, jak i rosnących kosztów – są m.in. następujące rozwiązania:
Arval