Troska o bezpieczeństwo kierowców, która w konsekwencji przekłada się na obniżenie kosztów utrzymania flot, to jedna z nadrzędnych misji firmy Arval. Skutecznym sposobem na osiągnięcie tych celów są między innymi szkolenia Arval Driving Academy.
W kwietniu br. ruszyła kolejna edycja szkoleń Arval Driving Academy. Tym razem zajęcia miały miejsce na Torze Modlin, ale odbywają się one również na torach w Dolsku pod Poznaniem, w Motoparku w Krakowie oraz w Driveland w Mszczonowie.
Arval pionierem
Arval Driving Academy był pierwszą szkołą bezpiecznej jazdy w Polsce wdrożoną przez firmę z branży wynajmu samochodów. Podczas zajęć teoretycznych i praktycznych klienci firmy Arval uczą się technik, które pozwalają zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Pod okiem ekspertów, poprawiają technikę prowadzenia pojazdu, budują świadomość zagrożeń na drodze, poznają zagrożenia i skalę odpowiedzialności kierowcy w ruchu drogowym, siły działające na pojazd będący w ruchu, uczą się przewidywać i reagować na zagrożenia oraz skutecznie korzystać z nowoczesnych technologii bezpieczeństwa (ESP etc.). Istotnym elementem szkoleń jest poprawianie efektywności jazdy przy obniżonym spalaniu i krótszym czasie podróży oraz to jak ograniczać negatywny wpływ samochodów na środowisko.
W Arval Driving Academy szkolą kierowcy rajdowi oraz instruktorzy z wieloletnim doświadczeniem w ratownictwie medycznym, psychologii ruchu drogowego, sportach motorowych oraz szkoleniach z technik jazdy. Arval współpracuje z renomowanymi szkołami, m.in. Szkołą Bezpiecznej Jazdy Tomasza Czopika, Akademią Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara, Driveland oraz Szkołą Jazdy Michała Kościuszko. – Szkolenia z bezpiecznej jazdy stają się częścią polityki flotowej w wielu firmach. Niektórzy nasi klienci szkolą każdego nowego pracownika, a szkolenia są odnawiane co kilka lat – mówi Paweł Racis, dyrektor handlowy Arval.
Zyski wymierne i niewymierne
Zyski ze szkolenia Arval Driving Academy są pokaźne, szczególnie, gdy są one elementem szerszej polityki flotowej danej firmy, a przedsiębiorcy korzystają np. z rozwiązań telematycznych pozwalających śledzić postępy i umiejętności pracowników. Podstawową korzyścią jest obniżenie poziomu szkodowości floty służbowej, w tym redukcja liczby szkód parkingowych oraz zmniejszenie kosztów napraw mechanicznych. To przekłada się również na podniesienie wydajności pracowników. W niektórych firmach biorących udział w szkoleniach liczba szkód zawinionych, czyli takich, w których szkoda została spowodowana z winy kierowcy spadła w ciągu trzech lat z 25 do 10%. Wyuczenie nawyków jazdy bardziej defensywnej nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale też przekłada się również na niższe rachunki za paliwo. Wreszcie firmy korzystające ze szkoleń zyskują szereg ponadbranżowych korzyści wizerunkowych. Bezpieczniej prowadzący kierowcy, bardziej zadbana flota, rzadkie uczestniczenie pojazdów w zdarzeniach drogowych przekładają się na pozytywne postrzeganie firmy i wzrost zaufania do niej. Szkolenia są zatem doskonałym narzędziem realizacji strategii CSR polegającej na uwzględnianiu przez firmę interesu społecznego i kwestii ochrony środowiska.