Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Bądź sobą

Moc, piękno i charakter – to wszystko idealnie współgra w jednym samochodzie – modelu Cupra Leon. Temperamentny kompakt z Hiszpanii jest równocześnie pragmatycznym wyborem dla wymagających przedsiębiorców, a nietuzinkowa marka CUPRA śmiało zyskuje kolejnych klientów.

Nazwę Cupra po raz pierwszy zastosowano w 1996 roku dla wyróżnienia usportowionych wariantów w gamie SEAT-a. Samochody w tej wersji spotkały się z tak entuzjastycznym przyjęciem rynkowym, że zdecydowano się w 2018 wyodrębnić oddzielną markę o tej soczysto brzmiącej nazwie. Obecnie wodzą na pokuszenie aż cztery modele Cupra, począwszy od modelu Cupra Leon, poprzez kompaktowego SUV-a Formentor, nieco większą Atecę oraz całkowicie elektryczny model Born. Wkrótce też do salonów zawita energetyzujący, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki – Tavascan.



Podkreśl osobowość

Już kompaktowa Cupra Leon przyprawia o szybsze bicie serca. Zwłaszcza w ciemnoszarym, matowym kolorze Magnetic Tech Matt lub matowym niebieskim kolorze Petrol Blue Matt. Podobnego zestawu atrakcyjnych kolorów nadwozia nie znajdziemy w żadnej innej marce.

Bez dwóch zdań, Cupra Leon to jeden z najatrakcyjniejszych hot-hatchy na rynku polskim. Dynamiczne kształty nadwozia oraz każdy jego detal podkreślają, że mamy do czynienia z nietuzinkowym samochodem o silnej osobowości. O doskonałą widoczność dbają pełne przednie światła LED oraz zintegrowane tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Efektowności mogą dodać 19-calowe felgi aluminiowe Sport Black z elementami w kolorze miedzi.

 

Atrakcyjny i pełen temperamentu wygląd to nie wszystko. Równie pozytywne emocje wzbudza rasowe, sportowe wnętrze modelu Cupra Leon. Chociażby sportowa wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą i położonymi pod nią łopatkami do zmiany biegów.


Punkt dowodzenia

Atrakcyjny i pełen temperamentu wygląd to nie wszystko. Równie pozytywne emocje wzbudza rasowe, sportowe wnętrze modelu Cupra Leon. Chociażby sportowa wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą i położonymi pod nią łopatkami do zmiany biegów. Jej kształt przypomina rozwiązania stosowane w wyścigowych bolidach. Zadziorne logo Cupra na jej środku oraz dwa dodatkowe przyciski pod ramionami – Cupra z lewej strony i przycisk uruchamiania silnika z prawej, czynią wnętrze samochodu niepowtarzalnym. Standardem są czarna tapicerka materiałowa ze skórą ekologiczną oraz sportowe, mocno wyprofilowane kubełkowe fotele, które znakomicie trzymają nasze ciało nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Sprawdzą się one wzorcowo również w dalekich podróżach biznesowych. Na pokładzie każdej Cupry Leon możemy liczyć także na wzorową funkcjonalność wnętrza, w tym obecność czterech wejść USB-C, praktyczne i pojemne schowki oraz wygodne uchwyty na kubki. Dopełnieniem użyteczności modelu Cupra Leon jest foremny 380-litrowy bagażnik, który zwinnym ruchem możemy powiększyć do 1301 litrów, składając oparcia kanapy. Wszystko to sprawia, że inwestycja w model Cupra Leon nie wymaga żadnych kompromisów w zakresie funkcjonalności.

Wszelkie niezbędne dane kierowca odczyta z cyfrowej tablicy przyrządów z kolorowym ekranem TFT o przekątnej 10,25 cala. Częścią funkcji możemy sterować poprzez 10-calowy ekran dotykowy na środkowej konsoli, wspierany przez obsługę głosową. Wspólnym mianownikiem tych ekranów jest ich doskonała czytelność, szybkość działania oraz miłe dla oka grafiki. Dzięki multimedialnemu systemowi online sprawdzimy informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym lub wybierzemy najlepszą trasę bez odrywania rąk od kierownicy. O nasz komfort klimatyczny dba automatyczna klimatyzacja trzystrefowa Climatronic z filtrem AirCare i czujnikiem jakości powietrza. Na jeszcze bardziej wyjątkowe doznania możemy liczyć po zamówieniu atrakcyjnie wycenionego pakietu Comfort+.

W nim, oprócz adaptacyjnego zawieszenia, możemy cieszyć się z indukcyjnej ładowarki, dodatkowego zestawu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz czarnej podsufitki. By poczuć się w pełni jak w modelach premium możemy wybrać ambientowe podświetlenie wnętrza LED.nie wnętrza LED.

Cupra z krwi i kości

Cupra Leon jest dostępna w szerokiej palecie jednostek napędowych o mocach od 150 do 310 KM, w tym w niezwykle wyrafinowanym wariancie hybrydowym plug-in. Dla przedsiębiorców znakomitym kompromisem okazuje się wariant 2-litrowy, pod którego maską buzuje turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 190 KM. Oferuje on maksymalny moment obrotowy 320 Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów: 1500 – 4180 obr./min. A oznacza to ni mniej, ni więcej, entuzjastyczną reakcję na naciśnięcie pedału gazu praktycznie w każdych warunkach. Do tego wystarczy jeden ruch ręki, aby zmienić charakter naszego samochodu, dzięki możliwości wyboru jednego z trzech trybów jazdy Cupra Drive Profile. Wpływają one na zmianę reakcji silnika, siły wspomagania kierownicy oraz szybkość reakcji skrzyni biegów. Niezależnie od wybranego tryby 7-biegowa skrzynia DSG w mig wyczuwa intencje kierowcy i płynnie dobiera odpowiednie przełożenie.
Biorąc pod uwagę względnie niewielkie rozmiary i masę własną samochodu wspomniany silnik potrafi zachwycić osiągami. Cupra Leon 2.0/190 KM osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy, a w najmocniejszej 300-konnej wersji – zaledwie 5,7 sekundy! Szybka podróż autostradą jest przyjemnością, dzięki dobremu wyciszeniu kabiny. Mimo świetnych osiągów Cupra Leon wyróżnia się niewielkim apetytem na paliwo, zużywając średnio 6,7 l/100 km.


Mistrz zakrętów

Powiedzieć, że Cupra Leon rozkosznie się prowadzi – to jak nic nie powiedzieć. Dopracowane wielowahaczowe zawieszenie oraz znakomite rozłożenie masy między osiami sprawiają, że każdy zakręt pokonujemy jak po szynach. Kocia zwinność, niewielki promień skrętu oraz bardzo precyzyjny układ kierowniczy dopełniają całości. Mimo tych zalet zawieszenie Cupry potrafi komfortowo wybierać nierówności, zwłaszcza w trybie Comfort. O bezpieczeństwo pasażerów bardzo skutecznie potrafią zadbać wydajne hamulce Brembo oraz wzorcowy zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Twoja wizytówka

Cupra Leon z silnikiem o mocy 190 KM to koszt 150 600 zł w nadwoziu hatchback lub 155 300 zł w jeszcze praktyczniejszym wydaniu kombi Sportstourer. W ofercie Leasing Jak Abonament bez wpłaty własnej miesięczna rata netto wyniesie naszą firmę 1703 zł. O włos mniej dynamiczny, ale równie praktyczny, jest wariant z jednostką 150-konną, która kosztuje od 130 000 zł. To niewygórowane kwoty jak za praktyczny samochód z 5-letnią gwarancją, którego widok na parkingu o poranku budzi do życia jak podwójne espresso, ośmiela do działania i sprawczości.

Przeczytaj również
Popularne