90% osób zatrudnionych w Polsce otrzymuje dodatkowe świadczenia pracownicze. Z roku na rok rosną kwoty, które pracodawcy wydają na benefity pozapłacowe a sam ich pakiet stanowi już drugi po wynagrodzeniu kluczowy wymiar oceny zatrudniającego. Prawidłowo wybrany benefit odpowiada na potrzeby zatrudnionego, a ostatnie miesiące pokazały, że pracownicy przede wszystkim zwracają teraz uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Z potrzeby zaistnienia nowego świadczenia, które osobie zatrudnionej zapewni odpowiednią ochronę, a firmie - narzędzie do tworzenia i umacniania silnego zespołu specjalistów - narodził się Qarson Benefit Car - samochód na abonament dla pracowników.
Pozyskanie odpowiedniej osoby i utrzymanie jej w zespole gwarantuje stabilne działanie, dlatego działy zasobów ludzkich dwoją się i troją nad znalezieniem nowoczesnych rozwiązań w strategii wynagrodzenia. Walcząc o specjalistów firmy wprowadzają do oferty świadczeń pozapłacowych coraz atrakcyjniejsze benefity, które stanowić będą odpowiedź na potrzeby wysoko wykwalifikowanych pracowników. Pakiety medyczne, karty sportowe czy elastyczny czas pracy to norma, ale gdy szukamy oferty, która wyróżni pracodawcę, należy sięgnąć po niestandardowe rozwiązania.
Qarson Benefit Car to produkt tworzony we współpracy zarówno z pracodawcą, jak i - bezpośrednio z pracownikiem. Osoba zatrudniona otrzymuje dostęp do katalogu fabrycznie nowych samochodów w 12-miesięcznym abonamencie. Dzięki temu ma możliwość łatwego wyboru auta z oferty na platformie www.qarson.pl wraz z pakietem dodatkowych korzyści, jakie jej firma wypracuje razem z dostawcą. Wszystkie samochody na start są rejestrowane, objęte gwarancją producenta i serwisem tak, aby korzystanie z nich nie wymagało dodatkowego zaangażowania. Wybór auta w abonamencie to przede wszystkim oszczędność czasu - wszelkie formalności można załatwić online, przy użyciu telefonu i dostępu do internetu.
- O wyjątkowości programu Qarson Benefit Car dla pracownika decyduje m.in. krótki - tylko 12 miesięczny - okres umowy, brak ukrytych kosztów, niezwykle prosta procedura zawarcia transakcji, bardzo atrakcyjna cena miesięcznych zobowiązań abonamentowych oraz właściwie skrojona oferta dostępnych pojazdów. To wszystko składa się na prawdziwe poczucie mobilności uczestników programu - mówi Jacek Jasiński, Country Director for Qarson Poland.
Czym w takim razie różni się auto na abonament w programie Qarson Benefit Car od standardowego samochodu służbowego? Pierwsza podstawowa różnica jest taka, że z auta w 12-miesięcznym abonamencie pracownik może korzystać do celów prywatnych. Druga - on sam decyduje o wyborze segmentu, modelu czy koloru: może wybrać małą miejską Toyotę Aygo lub pojemne, rodzinne kompaktowe kombi, takie jak np. Fiat Tipo SW. Trzecia - pracodawca nie ponosi dodatkowych kosztów, jakie wiążą się z udostępnianiem samochodu służbowego pracownikowi.
W ramach programu Qarson Benefit Car podmiotami umowy są: firma wynajmująca auto oraz pracownik, który zobowiązuje się do regularnego opłacania abonamentu. Przy spełnieniu wymogów formalno-prawnych pracodawca może dofinansować umowę abonamentową z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Ponadto, w związku z tym, że umowa abonamentowa zawierana jest bezpośrednio z pracownikiem (lub osobą z jego rodziny), po stronie pracodawcy nie powstają żadne dodatkowe zobowiązania w obszarze świadczeń podatkowych ani rozliczeń z ZUS.
Potrzeba nowoczesnych rozwiązań w obszarze benefitów pozapłacowych rośnie. Poza ofertą pakietów medycznych, kart sportowych czy dofinansowania do posiłków, osoby zatrudnione coraz częściej sygnalizują potrzebę dofinansowania dojazdów do pracy. W czasie wyjątkowej dbałości o zdrowie i zachowania dystansu społecznego, odejście od transportu zbiorowego i przesiadanie się do własnych samochodów stały się faktem. Obecna sytuacja wyznaczyła również priorytet dla firm, którym jest zapewnienie bezpieczeństwa swoim zespołom.
W tym obszarze skutecznym i pewnym rozwiązaniem staje się nowe auto na abonament, którym pracownik dojedzie do pracy, wróci z niej, może w nim przewozić dzieci i korzystać z niego bez zmartwień. To umacnia w osobie zatrudnionej związek z pracodawcą, który pozwala mu na korzystanie z benefitu, który realnie spełnia jego potrzeby i oczekiwania. Z drugiej strony firma nie jest stroną umowy abonamentowej. Qarson podpisuje ją z osobą fizyczną, ale fakt, że jest ona pracownikiem firmy partnerskiej, sprawia, że procedura zawarcia transakcji jest bardzo uproszczona. Nie ma skomplikowanej weryfikacji, „papierologii” czy opłat manipulacyjnych.
W efekcie Qarson Benefit Car nie stanowi dla pracodawcy ryzyka finansowego. Qarson w ramach porozumienia z firmą opracowuje pakiety dodatkowe, które odpowiedzą na potrzeby jej pracowników, a osoby zatrudnione - korzystając z nowego auta co rok - ponoszą niższe koszty abonamentu.
- To znakomite rozwiązanie dla firm wychodzących naprzeciw obecnym oczekiwaniom rynkowym dotyczącym szeroko rozumianej mobilności i zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, jakie niewątpliwie daje własny środek transportu - tłumaczy Jasiński.
Qarson to międzynarodowa firma o polskich korzeniach. Jej założycielami są Izabela i Damian Ciesielczyk - to oni od 2009 roku zaczęli rozwijać pomysł na samochód w systemie abonamentowym - początkowo we Francji, a następnie w rodzinnej Polsce. Do tej pory ich firma dostarczyła ponad 50 tysięcy samochodów w wynajmie długoterminowym, stając się liderem segmentu sprzedaży abonamentowej we Francji.
Od początku Qarson stanowił alternatywę dla zakupu nowego samochodu. Jest to propozycja przede wszystkim dla klienta indywidualnego, który zawsze traktowany był przez dilerów samochodowych po macoszemu. W Polsce po niespełna dwóch latach działalności Qarson wypracował bardzo wysoki poziom obsługi klienta - doceniany przez kolejnych entuzjastów aut w 12-miesięcznym abonamencie. Firma przyjęła szczególną strategię, łącząc osoby, które nie muszą posiadać samochodu na własność w jedną wspólnotę - Rodzinę Qarsona - #qarsonfamily.
- Potrzeby i oczekiwania naszych klientów zawsze stanowią dla Qarsona punkt wyjściowy do wyznaczenia kierunku, w którym się rozwijamy. Nasza oferta skonstruowana jest tak, aby była transparentna, łatwo dostępna i zapewniała realną korzyść dla odbiorców - zarówno pracodawcy, jak i pracownika. Te właśnie cechy połączone z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem Qarsona w dostarczaniu usług abonamentowych decydują o prawdziwej przewadze i unikalności oferowanego przez nas rozwiązania nad innymi dostępnymi obecnie na rynku - wyjaśnia Jacek Jasiński. I dodaje: - Podchodzimy z niezwykłą uwagą do zagadnienia benefitów pracowniczych, dlatego - na potrzeby programu - stworzyliśmy wykwalifikowany, dedykowany zespół doradców obecnych na terenie całej Polski. Zachęcamy pracodawców do kontaktu. Nasz doradca, z wykorzystaniem bezpiecznych narzędzi wirtualnych, opowie o wszystkich korzyściach, jakie stanowi Qarson Benefit Car.
__________
Jacek Jasiński - od maja 2020 jako Country Director kieruje całościowym rozwojem firmy Qarson w Polsce. Z motoryzacją związany od 2007 roku, kiedy dołączył do Carefleet - spółki z grupy Credit Agricole. Następnie objął stanowisko szefa departamentu CFM w ramach PKO Leasing. Obecnie razem z firmą Qarson realizuje ideę posiadania dostępu do pełnej mobilności poprzez korzystanie z samochodu w abonamencie.