Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

AstraZeneca wdraża program ambasadorski

AstraZeneca, we współpracy z LeasePlan Fleet Management oraz Elocity, realizuje projekt w ramach którego wyposaża domy części swoich pracowników w ładowarki dla samochodów elektrycznych.

Globalne zobowiązanie do zerowej emisji dwutlenku węgla w swojej działalności do 2025 roku. Ujemna emisja CO2 w całym łańcuchu wartości do 2030 roku. Wymiana floty ponad 800 aut osobowych w polskim oddziale na samochody elektryczne w ciągu najbliższych 3 lat. To tylko niektóre z ambitnych celów, jakie stawia sobie AstraZeneca w ramach przyjętego przez siebie programu Ambition Zero Carbon. We współpracy z partnerami spółka wdraża nowoczesne rozwiązania służące zdrowiu ludzi, społeczeństw i planety.

- Doskonale zdajemy sobie sprawę, że świadomość na temat korzyści  transportu zeroemisyjnego wciąż nie jest zbyt wysoka. Dlatego staramy się edukować naszych pracowników i ułatwiać im dostęp do ekologicznych rozwiązań - mówi Łukasz Karpiński, Associate Director Mobility 
z firmy AstraZeneca. - Promujemy również mobilność alternatywną, dlatego stworzyliśmy wewnętrzną aplikację do carpoolingu oraz zarządzamy pulą 30 rowerów, użytkowanych przez naszych pracowników. Obecnie skupiamy się na flocie samochodowej, ponieważ to właśnie ona jest ważnym ogniwem w dążeniu do stworzenia firmy nie tylko neutralnej klimatycznie, ale również ujemnoemisyjnej. - dodaje Karpiński.

Elocity i LeasePlan. Nowatorskie podejście do wynajmu długoterminowego w ramach rozwoju elektromobilności

W ramach programu ambasadorskiego AstraZeneca udostępnia swoim pracownikom 41 aut elektrycznych wraz z zapleczem w postaci przydomowych stacji ładowania. Stacje instalowane są w domach jedno- oraz wielorodzinnych na terenie całej Polski. To pionierskie przedsięwzięcie nie byłoby możliwe bez dwóch partnerów - LeasePlan Fleet Management oraz Elocity. Pierwsza z firm zapewnia optymalne warunki wynajmu długoterminowego samochodów oraz stacji, druga odpowiada za kompleksową obsługę techniczną projektu.

- Realizujemy kilka podobnych projektów, ale ten prowadzony z firmą AstraZeneca ma zdecydowanie największy zakres - wyjaśnia Piotr Wróbel, dyrektor handlowy LeasePlan Polska. - Integrujemy cały proces, w ramach jednej miesięcznej raty wynajmu klient otrzymuje samochód wraz z ładowarką, a koszty ładowania z ładowarek publicznych i przydomowych są na jednej zbiorczej fakturze. Co ważne, wszystkie transakcje są transparentne, klient ma dostęp do pełnego raportowania, także kosztów z ładowarek domowych użytkowników. Sama ładowarka przechodzi na klienta pod koniec umowy i może posłużyć do ładowania kolejnego samochodu - wyjaśnia Wróbel.

Tym partnerem jest Elocity, które ma już na swoim koncie projekty realizowane z LeasePlan Fleet Management. Tym razem jeden z czołowych dostawców oprogramowania do stacji ładowania, znany ze swojej biznesowej elastyczności, zaproponował kompleksowy pakiet działań, obejmujący m.in.: audyty energetyczne u pracowników, wycenę instalacji ładowarek, zakup, dostarczenie
i montaż urządzeń, a także spięcie ich jednym systemem.

- Ambitny plan AstraZeneca wymagał od nas innowacyjnego podejścia do kwestii technicznych, związanych z realizacją tego projektu - wyjaśnia Jan Trzeciakowski, Sales & Marketing Manager Elocity. - Dzięki możliwościom naszego oprogramowania, stworzyliśmy specjalny system, który umożliwia nie tylko łatwy odczyt zużycia prądu w danej lokalizacji, ale również rozróżnienie na ładowania prywatne i służbowe, zmianę ustawień w aplikacji czy podział kosztów. Wybrane osoby mają pełny wgląd i kontrolę nad kosztami w przeliczeniu na pracownika i na samochód, mogą analizować dane w podziale na daty czy okresy. Wybrane wskaźniki dostarczane są w formie raportów, a całość widoczna jest bezpośrednio z poziomu systemu Elocity - wyjaśnia Trzeciakowski.

Leasing aut elektrycznych. Dla zrównoważonego biznesu i ochrony planety

Przedstawiciele Elocity przewidują, że w najbliższym czasie podobne projekty będzie wdrażać coraz więcej firm z uwagi na obowiązujące przepisy, jak i w związku z dążeniem do zrównoważonego rozwoju firm i spółek. Potwierdzają to przedstawiciele obu partnerów, biorących udział w programie ambasadorskim.

Zdaniem Piotr Wróbla z LeasePlan, firmy coraz chętniej otwierają się na auta zeroemisyjnyche, ale nie wszyscy mają świadomość, że w ramach wynajmu samochodu można również otrzymać wallbox- domową stację ładowania. Inwestycja szybko się zwraca ponieważ korzystanie z domowej energii jest tańsze i oszczędza nam czas w trasie. - Przecieramy szlaki w tym zakresie i służymy pomocą wszystkim, którzy chcieliby poznać szczegóły takiego rozwiązania. - zaznacza Wróbel.

Z kolei Łukasz Karpiński z AstraZeneca podkreśla zaangażowanie firmy w popularyzację transportu zeroemisyjnego. - Nie bez przyczyny dwa razy z rzędu zdobyliśmy tytuł Floty Najbardziej Przyjaznej Środowisku w Polsce. Chcemy stymulować rynek i wyznaczać trendy w obszarze elektromobilności, a dzięki odpowiednim partnerom wdrażać rozwiązania dostosowane do naszych potrzeb – podsumowuje Karpiński. 

 

Elocity

Przeczytaj również
Popularne