Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em. Auto „Born in Affalterbach” ma mieć kosmiczne osiągi ale elegancki wygląd. Jak będzie tak wspaniały jak pierwszy model w historii AMG - SLS, motoryzacyjny świat wstrzyma oddech.
AMG powstało w 1967 roku. To skrót od „Aufrecht Melcher Großaspach” - nazwisk założycieli i miejsca pierwszej siedziby. Przez długi czas była to niezależna firma, która przerabiała niektóre modele Mercedesa głównie na potrzeby sportu. Stała współpraca rozpoczęła się pod koniec lat 80., a w połowie lat 90. zaczęły się pojawiać gruntownie zmodyfikowane auta o legendarnych dziś osiągach i oznaczeniach. Od 2005 roku firma w pełni należy do Mercedesa i po raz pierwszy w swojej 57-letniej historii Mercedes-AMG przygotowuje całkowicie samodzielnie opracowany model typu SUV.
Ma to być pionierski samochód off-roadowy „Born in Affalterbach” zbudowany na własnej platformie AMG.EA dla aut w pełni elektrycznych o wysokich osiągach. Jeszcze tej zimy prototypy modelu przystąpią do pierwszych jazd próbnych.
SUV-y o wysokich osiągach od dawna stanowią trzon oferty AMG. Ponad 25 lat temu marka samochodów sportowych z Affalterbach została pionierem tego segmentu, wprowadzając na rynek model ML 55 AMG.
Dzisiaj Mercedes-AMG oferuje sześć linii modeli typu SUV, w tym: GLA, GLB, GLC, GLE, GLS oraz EQE SUV. Gamę wieńczy kultowa Gelenda – Mercedes-AMG G 63, jednak wszystkie te modele mają swojego odpowiednika w Mercedesie.
Od wielu lat SUV-y należą do naszych najpopularniejszych modeli. Budując nowego SUV-a "Born in Affalterbach", odpowiadamy na ten trend, oferując naszym klientom naprawdę fascynującego off-roadera o wysokich osiągach, bazującego na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura dla aut elektrycznych bazuje na jasnej filozofii: »po pierwsze AMG, po drugie samochód elektryczny«.
Oznacza to, że powstające na niej pojazdy będą wyróżniać się nie tylko jako zasilane prądem, ale przede wszystkim będą ucieleśniać zasadnicze wartości AMG: emocje i osiągi – powiedział Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH i szef dywizji Klasy G oraz Mercedes-Maybach.
Tym razem będzie inaczej. Najnowszy SUV ma być unikalny i wyjątkowy. To drugie auto zbudowane na platformie AMG.EA i jednocześnie szósty samochód w pełni samodzielnie opracowanym przez specjalistów z Affalterbach – po pierwszym modelu opartym na platformie AMG.EA, który obecnie przechodzi testy przedprodukcyjne.
Pierwszym autem opracowanym przez AMG był legendalny SLS zaprezentowany w 2009 roku. Auto doczekało się odmiany roadster oraz wersji elektrycznej. Później przyszła pora na SL, GT i nowego SL-a.