Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

AutoGuard obchodzi 10-te urodziny

AutoGuardlogoAutoGuard S.A., podsumował osiągnięcia dziesięcioletniej działalności. W ciągu dwóch najbliższych lat AutoGuard planuje umocnienie pozycji na krajowym rynku usług telematycznych i ubezpieczeń oraz wypracowanie silnych podstaw do dalszej ekspansji zagranicznej. Cele strategiczne zakładają również inwestycje w rozwój w oparciu o własny know-how oraz fuzje i przejęcia podmiotów z branży telematycznej. AutoGuard powstał w 2000 r. i od początku działalności związany jest z rynkiem usług telematycznych, wykorzystujących satelitarny system lokalizacji GPS i bezprzewodowe technologie transmisji danych. Polska jest głównym rynkiem sprzedaży produktów i usług oferowanych przez AutoGuard. Poza tym Spółka również eksportuje produkty do Krajów Bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz na Ukrainę. Podczas ostatniej dekady AutoGuard został uhonorowany licznymi nagrodami i wyróżnieniami. W ubiegłym roku znalazł się po raz kolejny na prestiżowej liście Gazel Biznesu, w rankingu Diamenty Forbesa oraz otrzymał tytuł Budowniczego Rynku Flotowego.„W ciągu 10 lat, od powstania naszej firmy, osiągnęliśmy czołową pozycję na polskim rynku usług świadczonych w oparciu o lokalizację. Z naszego systemu korzysta przeszło 6000 abonentów, posiadających ponad 21 000 pojazdów. Są to przede wszystkim klienci instytucjonalni, przedsiębiorstwa transportowe, firmy flotowe. Nasze urządzenia instalowane są zarówno w samochodach osobowych przedstawicieli handlowych, jak i w pojazdach ciężarowych jeżdżących po całej Europie. Kierujemy ofertę również do osób indywidualnych, które zamiast zwykłego systemu alarmowego chcą mieć profesjonalne i pewne zabezpieczenie samochodu.” - powiedział Robert Rozesłaniec, Prezes Zarządu AutoGuard S.A. AutoGuard działa na bardzo perspektywicznym rynku usług związanych z monitoringiem opartym na technologii GPS/GNNS, którego wartość w Polsce przekroczyła 200 mln zł. Potwierdzeniem dynamicznego rozwoju firmy są osiągane wyniki finansowe. W 2009 r. przychody netto ze sprzedaży wyniosły 33,5 mln zł, a EBITDA 9,2 mln zł. W 2010 r. Spółka zakłada wzrost przychodów o blisko 24% do wysokości 41,5 mln zł, a EBITDA do poziomu 11,4 mln zł. Wydatki inwestycyjne (Capex) związane z rozwojem produktów i systemów wyniosły w 2009 roku 2,9 mln zł. Podobny poziom nakładów jest planowany na bieżący rok.AutoGuard w latach 2010-2012 planuje rozwijać oferowaną aplikację AutoControl©, między innymi poprzez integrację z systemami klasy ERP: SAP, CND XL, Symfonia, Raks, etc. Poza tym abonenci usług ochrony pojazdów uzyskają dostęp do nowych funkcjonalności, a mobilny komputer pokładowy NAVTO OnLine będzie informował użytkowników o stanie natężenia ruchu i korkach na drogach. AutoGuard zamierza wzmocnić działania pro-sprzedażowe nakierowane na firmy z sektora FMCG, firmy leasingowe, farmaceutyczne, ubezpieczeniowe itp. Plany rozwoju związane są również z dalszą ekspansją w krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz aktywnym udziałem w projektach: eCall, ETC oraz TMC. Zarząd Spółki zamierza realizować przejęcia podmiotów, których kompetencje i oferta są komplementarne do AutoGuard, co przyczyni się do konsolidacji polskiego rynku telematycznego.

Przeczytaj również
Popularne