Ogłoszona przez Anwim S.A., właściciela sieci stacji paliw MOYA, strategia rozwoju do 2030 roku obejmuje budowę 4 tysięcy własnych punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz szeroką współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Firma wybrała partnera, spółkę Elocity, który dostarczy technologię do zarządzania infrastrukturą sieci.
MOYA jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce. Co roku powstaje ok. 50 nowych stacji w niebiesko-czerwonych barwach. W strategii ogłoszonej przez Anwim S.A., właściciela sieci, dalszy dynamiczny rozwój będzie szedł w parze z realizacją planu transformacji energetycznej, w tym stworzeniem gęstej sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Łącznie Anwim chce mieć ponad 4 tys. własnych punktów ładowania do końca 2030 r. oraz planuje rozszerzać sieć akceptacji poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Klienci MOYA już pod koniec 2023 roku będą mieli dostęp do około 1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju. Spółka wybrała technologicznego partnera, firmę Elocity, która zapewni oprogramowanie umożliwiające zarządzanie całą siecią.
- Zielona strategia będzie osią rozwoju naszej grupy w najbliższych latach i do współpracy przy jej realizacji zapraszamy najlepszych na rynku partnerów. Integracja narzędzi zarządzania flotą oraz dostęp do nowych stacji ładowania stanowią ważne kroki w naszym dążeniu do rozwoju oraz promowania elektryfikacji i zrównoważonej mobilności – mówi Andrzej Kisała, dyr. ds. rozwoju sprzedaży flotowej w Anwim S.A.
- Wierzymy, że to połączenie sił umożliwi nam jeszcze lepszą obsługę naszych klientów, oferując im rozwiązania dostosowane do rosnących potrzeb w dziedzinie elektromobilności. Jesteśmy gotowi być jednym z liderów tej transformacji i zapewnić użytkownikom naszych usług pełen zakres funkcjonalności – dodaje Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A.
Wszystkie punkty ładowania będą dostępne dla użytkowników aplikacji MOYA firma, Super MOYA oraz w aplikacji Elocity. Umożliwi to kierowcom ładowanie auta za pośrednictwem jednego narzędzia, bez konieczności instalowania dodatkowej aplikacji.
- Nasza współpraca z Anwim S.A. pozwoli na zaprezentowanie pełni możliwości związanych z wykorzystaniem technologii, której twórcą i właścicielem jest Elocity - mówi Michał Baranowski, CEO Elocity. – Jako partner technologiczny dostarczamy rozwiązanie, które umożliwia rozszerzenie funkcjonalności dotychczasowych rozwiązań flotowych MOYA, w tym aplikacji mobilnych dla kierowców, o narzędzia dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co to oznacza dla użytkownika końcowego? Że dzięki naszej integracji kierowcy i klienci MOYA będą mieć dostęp do kompletu funkcjonalności z zakresu elektromobilności w ramach obecnie posiadanych narzędzi tj. aplikacji MOYA firma i Super MOYA - wyjaśnia Baranowski.
Moya