Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ambitne plany marki Dacia

Dacia Brand Manifesto – tak nazwano cykl warsztatów, na których mogliśmy dowiedzieć się w jakich kierunkach będzie zmierzać rumuńska marka w kolejnych latach. A te są niezwykle ciekawe.

Dwadzieścia miesięcy po ogłoszeniu planu strategicznego Renaulution, Dacia otwiera nowy rozdział w swojej historii. Nowe logo, odmienione salony, nowe kolory pojazdów i zupełnie nowe modele mają się przyczynić do zwiększenie atrakcyjności marki. Nowy rozdział w historii Dacii został symbolicznie rozpoczęty podczas dni „Brand Manifesto”, kiedy to od 13 do 15 września setki zagranicznych dziennikarzy zgromadziły się w podparyskim Le Bourget.

W ciągu 18 lat Dacia sprzedała 7,5 miliona samochodów i dziś jest trzecią marką w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Marka może się pochwalić dużą lojalnością klientów. We Francji klienci Dacii jeżdżą swoimi samochodami średnio osiem lat, a 60% z nich kupuje ponownie samochód tej marki. Kolejnym dowodem, który gwarantuje Dacia, jest wartość rezydualna samochodów marki – wyższa średnio o 10 punktów od średniej dla konkurencyjnych popularnych marek.

Producent nie rezygnuje z oferowania napędu na cztery koła, od którego odeszło w segmencie B/C większość rywali. Co więcej, wprowadza w nim modele przeznaczone dla szeroko pojętej turystyki, czyli np. model Jogger ze specjalnym rozkładanym łóżkiem i częścią piknikową.

Zgodnie z założeniem docelowo 20% tworzyw sztucznych w nowej generacji Dustera będzie pochodziło z odzysku. Ten ambitny cel osiągniemy dzięki wykorzystaniu tworzyw sztucznych z recyklingu nie tylko w niewidocznych częściach, jak to ma miejsce dziś, lecz także do produkcji widocznych części nadwozia.

W przyszłym roku Dacia wprowadzi szereg modeli specjalnych, ale na prawdziwe nowości musimy poczekać do 2024 roku. Wówczas zadebiutuje nowy Duster oraz jeszcze większy SUV, którego zapowiedzią jest prototyp Bigster.

 

Manifesto Concept

Podczas dni „Brand Manifesto” zaprezentowano ciekawy prototyp Manifesto Concept. Stanowi on laboratorium do testowania nowych pomysłów. W założeniu to pojazd dla osób, które chcą żyć jak najbliżej natury, bezpieczne dla środowiska naturalnego. Zastosowano w nim wiele rozwiązań, z których część będzie dostępna w przyszłych modelach z gamy Dacii. Nie jest on zapowiedzią przyszłego modelu – to pokaz możliwości Dacii i swego rodzaju pojazd do „zadań specjalnych” i rekreacyjnych wyjazdów za miasto.

Manifesto Concept posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla samochodów terenowych, w tym napęd na cztery koła, duży prześwit, imponującej wielkości koła oraz wytrzymałe nadwozie, doskonale przystosowane do jazdy w najtrudniejszym terenie.

W tym modelu nic nie oddziela pasażerów od otoczenia – żadne drzwi, okna czy przednia szyba. W pojeździe cały czas możemy korzystać z usług dostępnych w swoich smartfonach. Manifesto Concept zapowiada również inne przełomowe rozwiązanie, które zostanie zastosowane w przyszłych modelach marki – YouClip – bardzo prosty system mocowania różnych podręcznych i modułowych akcesoriów. Pojedynczy reflektor można odłączyć i używać jako mocnej latarki.

Manifesto Concept jest całkowicie wodoszczelny – wnętrze można czyścić strumieniem wody, prosto z węża. Zdejmowane pokrowce foteli w mgnieniu oka zamieniają się w praktyczny śpiwór. Ładowany z gniazdka domowego wyjmowany akumulator, specjalnie zaprojektowany do tego modelu, w prosty sposób zamienia model w źródło energii dla urządzeń wykorzystywanych podczas spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Części nadwozia Manifesto Concept są wykonane w znaczniej mierze z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Materiał o nazwie Starkle, uzyskany w wyniku przetwarzania zużytych polimerów, wyróżnia się melanżowym kolorem.

 

PD / Dacia

Przeczytaj również
Popularne