1. miejsce dla Actrosa Mercedes-Benz w katergorii „Total Performance" 2. miejsce w kategorii kosztów eksploatacji. Ponad trzy lata i 400.984 kilometry bez awarii. „Ogólna doskonałość" samochodu ciężarowego jest sprawą nadrzędną. W ten sposób Joachim Fehrenkötter, szef firmy spedycyjnej Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH, podsumowuje zakończony właśnie, trwający trzy lata test flotowy, w którym uczestniczyło siedem marek samochodów ciężarowych. Oceny dokonywano zarówno pod kątem udanych koncepcji kabiny kierowcy, jak i niezawodnych rozwiązań technicznych, przede wszystkim jednak obsługi serwisowej, zaopatrzenia w części zamienne, dostępności, godzin otwarcia i stosunku do klienta. Zwycięzcą w punktacji ogólnej w kategorii „Total Performance" został Actros Mercedes-Benz. Actros zajął jednocześnie drugie miejsce w kategorii kosztów eksploatacji. Przed trzema laty firma Fehrenkötter nabyła ciągniki siodłowe siedmiu największych marek w Europie: DAF XF, Iveco Stralis, MAN TGA, Mercedes-Benz Actros 2, Renault Premium, Scania R i Volvo FH, i rozpoczęła długotrwałe testowanie ich jakości w warunkach codziennej eksploatacji. W tym okresie samochody służyły jako ciągniki maszyn rolniczych, traktorów, naczep i transporterów, wykonując przewozy na obszarze całej Europy. Przez trzy lata zespół testerów spółki Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH wspólnie z wydawnictwem ETM i rzeczoznawcami firmy Dekra skrupulatnie gromadził i analizował dane. Wyniki ogłoszono podczas targów IAA – Nutzfahrzeuge 2010 w Hanowerze: Actros Mercedes-Benz pokonał w tym czasie dystans 400.984 kilometrów. Pomimo „dużej" kabiny kierowcy „Megaspace" zużycie paliwa na poziomie 33,5 l/100 km uplasowało go na trzecim miejscu wśród siedmiu konkurentów. Nieporównywalne z konkurencją wymiary kabiny działały po części na niekorzyść wyniku uzyskanego przez Actrosa. Obciążenie wynoszące zero euro Actros zanotował natomiast w rubryce „dni przestoju". Świadczy to o jego niezawodności i potwierdza wierność hasłu „Trucks you can Trust" producentów ciężarówek ze Stuttgartu. W ogólnym rozliczeniu kosztów eksploatacji Actros Mercedes-Benz rywalizował na równi ze zwycięzcą w kategorii kosztów. O ostatecznym wyniku zadecydowała różnica w wysokości zaledwie 0,41 centa na kilometr. Ponieważ pozycja „Koszty eksploatacji" nie uwzględnia wszystkich cech pojazdu, test flotowy firmy Fehrenkötter Actros przyznaje pierwsze miejsce w punktacji ogólnej, jak donosi czasopismo trans aktuell z wydawnictwa ETM. Punkty zdobyte w kategoriach ekonomiczności, koncepcji kabiny kierowcy, rozwiązań technicznych, jakości usług warsztatowych, sieci serwisowej i sprzedaży zapewniły Actrosowi Mercedes-Benz pierwszą lokatę w ocenie „Total Performance" i tytuł zwycięzcy w ogólnej punktacji.