Wraz z początkiem lutego, flagowa usługa typu SaS oferowana przez TomTom Telematics, czyli popularny Webfleet, został całkowicie przebudowany i wzbogacony o zupełnie nowe funkcje oraz jeszcze bardziej intuicyjny i spersonalizowany interfejs. TomTom Telematics wprowadza nową linię usług, umożliwiających szybsze i jeszcze bardziej wydajne zarządzanie flotą.
Odświeżone oprogramowanie pojawia się wraz z całą gamą nowych terminali dla kierowców TomTom Pro. Razem pomogą one w bardziej efektywnym zarządzaniu zleceniami dzięki wykorzystaniu informacji o natężeniu ruchu drogowego i optymalizacji trasy dostarczanych przez rynkowego lidera – TomTom Telematics. Jak mówi Thomas Schmidt, Dyrektor zarządzający w firmie Tomtom Telematics: "Korzystając z ponad 18-letniej wiedzy z zakresu zarządzania flotą, opracowaliśmy nową generację naszych produktów, w oparciu o opinie od 49 tysięcy naszych klientów z całego świata".
Właśnie dlatego interfejs Webfleet jest tak czytelny i sprawia, że obsługa platformy stała się jeszcze prostsza, a jej nowa architektura umożliwia szybkie wdrożenie podstawowych funkcji. Ułatwia również szybkie wdrożenie aplikacji partnerskich, umożliwiając dostosowanie technologii do indywidualnych potrzeb klientów.
Jedna z nowych funkcji platformy umożliwia menadżerom wstępne zaplanowanie określonych tras w WEBFLEET z wykorzystaniem zwiększonego zakresu kryteriów, tak aby pomóc kierowcom w skutecznym zaplanowaniu optymalnej trasy z pominięciem newralgicznych lokacji. Opracowane w ten sposób trasy mogą być następnie przesyłane bezpośrednio do kierowców za pośrednictwem nowych terminali nawigacyjnych TomTom PRO 5350/7350. Funkcja ta stanowi skuteczne rozwiązanie wielu problemów dla tych gałęzi branży transportowej, w których kierowcy są zobowiązani do podążania określonymi wcześniej trasami, do których należy chociażby gospodarka odpadami. Co więcej pozwoli to unikać miejsc, w których często dochodzi do wypadków, co znacząco wpłynie na podniesienie bezpieczeństwa kierowców.
Mapy i raporty Webfleet mogą być teraz bardziej dostosowane do indywidualnych preferencji klienta, zapewniając jednocześnie szybszy wgląd w stan floty. Interfejs został również zoptymalizowany pod kątem tabletów, co oznacza, że Webfleet oferuje większe wsparcie dla elastycznej pracy, dostępnej teraz na każdym ekranie i w dowolnym miejscu.
Nowy Webfleet jest dostępny dla wszystkich klientów firmy TomTom Telematics w 60 krajach, w 13 językach. Nowe terminale dla kierowców TomTom PRO są obecnie dostępne w całej Europie, Australii, Nowej Zelandii i RPA. W kwietniu będą one dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chile i Meksyku.
TomTom Telematics jest częścią grupy TomTom, zajmującą się zarządzaniem flotami, telematyką pojazdową i świadczeniem usług typu "connected car". Platforma Webfleet oferuje rozwiązanie "Software-as-a-Service", z którego korzystają zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bardziej efektywnego wykorzystania pojazdów, optymalizacji kosztów eksploatacyjnych i paliwa, wsparcia kierowców oraz ogólnego zwiększenia wydajności pracy. Ponadto TomTom Telematics świadczy usługi na rzecz ubezpieczycieli, wypożyczalni samochodów, przedsiębiorstw leasingowych, importerów samochodowych oraz podmiotów kierujących swoją ofertę zarówno do przedsiębiorców, jak i do konsumentów. Z bazą obsługiwanych pojazdów liczącą ponad 785.000 jednostek na całym świecie, TomTom Telematics zalicza się do światowych liderów wśród dostawców rozwiązań telematycznych. Spółka świadczy usługi na rzecz kierowców w ponad 68 krajach, zapewniając im największą w całym przemyśle telematycznym lokalną sieć wsparcia oraz najszerszy wybór aplikacji oraz rozwiązań integracyjnych dostarczanych przez współpracującą sieć partnerską.
Źródło, TomTom