Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

MotoEuro

contibusW gronie jedenastu globalnych sponsorów UEFA EURO 2012 znaleźli się Castrol, Continental oraz Hyundai-Kia. Nazwy tych firm od wielu lat są ściśle związane z największymi imprezami piłkarskimi. Eryk Chilmon Piłka nożna jest zdecydowanie męskim sportem. Podobnie zamiłowanie do motoryzacji (choć proporcje zmieniają się tu bardzo szybko w ostatnim czasie) to raczej domena mężczyzn. Z tego względu nie dziwi częste przenikanie się tych dwóch światów i pasji – udział firm motoryzacyjnych w wielkich wydarzeniach piłkarskich to po prostu norma. Mistrzostwa Świata, Liga Mistrzów czy rozgrywki w najbardziej uznanych ligach krajowych są sponsorowane przez szereg firm powiązanych z branżą moto. Nie inaczej jest w przypadku UEFA EURO 2012. Ujęcie statystyczne Castrol od dłuższego czasu angażuje się w działania związane z piłką nożną. Po udanym występie w roli sponsora UEFA EURO 2008 firma postanowiła zaangażować się również w turniej rozgrywany w Polsce i na Ukrainie. Znakiem firmowym koncernu stał się Castrol Edge Performance Index – jest to narzędzie statystyczne, które korzysta z zaawansowanej technologii śledzącej wydarzenia na boisku i zbierającej dane o wszystkich zachowaniach poszczególnych graczy. Dostarczone dane będą analizowane przez zespół analityków Castrol. j-dudek-castrol1Kibiców powinien zainteresować fakt, że i tak zaawansowane zestawienia statystyczne staną się podczas UEFA EURO 2012 jeszcze bardziej szczegółowe. Ranking Castrol po raz pierwszy w historii futbolu wykorzystuje obiektywne informacje do tworzenia wiarygodnej, systematycznie aktualizowanej klasyfikacji piłkarzy, opartej na statystykach, a nie na opiniach. Do znanych już narzędzi dojdą nowe – osoby odpowiedzialne za projekt zapowiadają, że mają w zanadrzu sporo niespodzianek. Warto też wspomnieć, że ambasadorem firmy Castrol na czas mistrzostw został Jerzy Dudek, jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy. Mistrzostwa continentalne Continental po turnieju w Austrii i Szwajcarii również kontynuuje swoją przygodę z mistrzostwami Europy. Koncern jako oficjalny sponsor UEFA EURO 2012 dostarczy ogumienie dla wszystkich autokarów i samochodów technicznych obsługujących turniej. Continental postanowił zadbać również o komfort i bezpieczeństwo kibiców udających się na mecze i wracających ze stadionów. W Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku, między stadionem a centrum miasta, kursować będą darmowe linie ContiBusów wyposażonych w ogumienie Continental. W Gdańsku i Warszawie będą jeździć Mercedesy Conecto G, we Wrocławiu Mercedesy Citaro, a w Poznaniu Solarisy Urbino 18. Na specjalnych liniach będzie wykorzystywane 40 pojazdów. Ze względu na szczególną rangę nadchodzących rozgrywek, Continental przygotował specjalny model opony miejskiej HSU 1 EM Edition w rozmiarze 275/70R22.5, z wytłoczonymi w ścianie bocznej emblematami piłeczek oraz żółtym logo Continental. Bieżnik, dzięki wytrzymałej na zużycie mieszance gumowej oraz dodatkowo wzmocnionej ścianie bocznej, charakteryzuje się wyjątkową odpornością na kontakt z krawężnikami. Długi okres eksploatacji w ruchu miejskim oraz doskonałe właściwości jezdne opona zawdzięcza optymalnemu konturowi, mieszance gumy oraz głębokości bieżnika. Zastosowane przez Continental rozwiązania obniżają poziom hałasu i wibracji zapewniając tym samym kierowcy i pasażerom komfortowe warunki podróży. W dni meczowe ContiBusy zapewnią bezpłatny transport kibiców między stadionami a strefami kibica. W pozostałe dni wspomogą flotę autobusów miejskich, ale nadal będą bezpłatne. W miastach ustawione zostaną specjalne przystanki nawiązujące wyglądem do ławki rezerwowych. Koreańskie wsparcie Samochody użytkowane podczas UEFA EURO 2012 będą pochodzić z parku Hyundaia i Kii. Jako oficjalny partner mistrzostw Hyundai dostarczy flotę ponad 350 pojazdów na potrzeby transportu reprezentacji narodowych, sędziów, działaczy, gości VIP i organizatorów turnieju. Wśród pojazdów mają się znaleźć, między innymi, takie modele jak kompaktowy i30, i40, a także SUV-y – ix35, Santa Fe, ix55 oraz minibusy H-1. – Możliwość zapewnienia transportu dla najważniejszych osób związanych z tym wyjątkowym świętem piłkarskim jest dla nas kolejną okazją do wzmocnienia świadomości naszej marki w Europie. Rozgrywki UEFA wywołują emocje oraz rozbudzają pasję i są to wartości, które Hyundai chce dzielić ze swoimi klientami – tłumaczył zaangażowanie się w turniej Duck Sang Jang, prezes Hyundai Motor Poland. Koreańczycy mają duże doświadczenie w obsłudze turniejów mistrzowskich na Starym Kontynencie. W roli oficjalnego dostawcy floty występowali już podczas piłkarskich mistrzostw Europy w 2000 i 2004 r., a także podczas ostatniego turnieju w Austrii i Szwajcarii. Co więcej, w ubiegłym roku została podpisana umowa, zgodnie z którą Hyundai będzie zaangażowany w sponsoring największych imprez piłkarskich aż do 2022 r. Miesiąc temu Hyundai ujawnił nazwiska piłkarzy, którzy zostali ambasadorami marki. W skład Teamu Hyundai – bo tak została nazwana grupa piłkarzy zwerbowanych przez koreański koncern – wchodzą Iker Casillas (Hiszpania), Łukasz Podolski (Niemcy), Giuseppe Rossi (Włochy), Karim Benzema (Francja) oraz Daniel Sturridge (Anglia). Głośne nazwiska piłkarzy świadczą o naprawdę poważnym zaangażowaniu firmy w działania marketingowe podczas UEFA EURO 2012.

Przeczytaj również
Popularne