W gronie jedenastu globalnych sponsorów UEFA EURO 2012 znaleźli się Castrol, Continental oraz Hyundai-Kia. Nazwy tych firm od wielu lat są ściśle związane z największymi imprezami piłkarskimi. Eryk Chilmon Piłka nożna jest zdecydowanie męskim sportem. Podobnie zamiłowanie do motoryzacji (choć proporcje zmieniają się tu bardzo szybko w ostatnim czasie) to raczej domena mężczyzn. Z tego względu nie dziwi częste przenikanie się tych dwóch światów i pasji – udział firm motoryzacyjnych w wielkich wydarzeniach piłkarskich to po prostu norma. Mistrzostwa Świata, Liga Mistrzów czy rozgrywki w najbardziej uznanych ligach krajowych są sponsorowane przez szereg firm powiązanych z branżą moto. Nie inaczej jest w przypadku UEFA EURO 2012. Ujęcie statystyczne Castrol od dłuższego czasu angażuje się w działania związane z piłką nożną. Po udanym występie w roli sponsora UEFA EURO 2008 firma postanowiła zaangażować się również w turniej rozgrywany w Polsce i na Ukrainie. Znakiem firmowym koncernu stał się Castrol Edge Performance Index – jest to narzędzie statystyczne, które korzysta z zaawansowanej technologii śledzącej wydarzenia na boisku i zbierającej dane o wszystkich zachowaniach poszczególnych graczy. Dostarczone dane będą analizowane przez zespół analityków Castrol. Kibiców powinien zainteresować fakt, że i tak zaawansowane zestawienia statystyczne staną się podczas UEFA EURO 2012 jeszcze bardziej szczegółowe. Ranking Castrol po raz pierwszy w historii futbolu wykorzystuje obiektywne informacje do tworzenia wiarygodnej, systematycznie aktualizowanej klasyfikacji piłkarzy, opartej na statystykach, a nie na opiniach. Do znanych już narzędzi dojdą nowe – osoby odpowiedzialne za projekt zapowiadają, że mają w zanadrzu sporo niespodzianek. Warto też wspomnieć, że ambasadorem firmy Castrol na czas mistrzostw został Jerzy Dudek, jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy. Mistrzostwa continentalne Continental po turnieju w Austrii i Szwajcarii również kontynuuje swoją przygodę z mistrzostwami Europy. Koncern jako oficjalny sponsor UEFA EURO 2012 dostarczy ogumienie dla wszystkich autokarów i samochodów technicznych obsługujących turniej. Continental postanowił zadbać również o komfort i bezpieczeństwo kibiców udających się na mecze i wracających ze stadionów. W Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku, między stadionem a centrum miasta, kursować będą darmowe linie ContiBusów wyposażonych w ogumienie Continental. W Gdańsku i Warszawie będą jeździć Mercedesy Conecto G, we Wrocławiu Mercedesy Citaro, a w Poznaniu Solarisy Urbino 18. Na specjalnych liniach będzie wykorzystywane 40 pojazdów. Ze względu na szczególną rangę nadchodzących rozgrywek, Continental przygotował specjalny model opony miejskiej HSU 1 EM Edition w rozmiarze 275/70R22.5, z wytłoczonymi w ścianie bocznej emblematami piłeczek oraz żółtym logo Continental. Bieżnik, dzięki wytrzymałej na zużycie mieszance gumowej oraz dodatkowo wzmocnionej ścianie bocznej, charakteryzuje się wyjątkową odpornością na kontakt z krawężnikami. Długi okres eksploatacji w ruchu miejskim oraz doskonałe właściwości jezdne opona zawdzięcza optymalnemu konturowi, mieszance gumy oraz głębokości bieżnika. Zastosowane przez Continental rozwiązania obniżają poziom hałasu i wibracji zapewniając tym samym kierowcy i pasażerom komfortowe warunki podróży. W dni meczowe ContiBusy zapewnią bezpłatny transport kibiców między stadionami a strefami kibica. W pozostałe dni wspomogą flotę autobusów miejskich, ale nadal będą bezpłatne. W miastach ustawione zostaną specjalne przystanki nawiązujące wyglądem do ławki rezerwowych. Koreańskie wsparcie Samochody użytkowane podczas UEFA EURO 2012 będą pochodzić z parku Hyundaia i Kii. Jako oficjalny partner mistrzostw Hyundai dostarczy flotę ponad 350 pojazdów na potrzeby transportu reprezentacji narodowych, sędziów, działaczy, gości VIP i organizatorów turnieju. Wśród pojazdów mają się znaleźć, między innymi, takie modele jak kompaktowy i30, i40, a także SUV-y – ix35, Santa Fe, ix55 oraz minibusy H-1. – Możliwość zapewnienia transportu dla najważniejszych osób związanych z tym wyjątkowym świętem piłkarskim jest dla nas kolejną okazją do wzmocnienia świadomości naszej marki w Europie. Rozgrywki UEFA wywołują emocje oraz rozbudzają pasję i są to wartości, które Hyundai chce dzielić ze swoimi klientami – tłumaczył zaangażowanie się w turniej Duck Sang Jang, prezes Hyundai Motor Poland. Koreańczycy mają duże doświadczenie w obsłudze turniejów mistrzowskich na Starym Kontynencie. W roli oficjalnego dostawcy floty występowali już podczas piłkarskich mistrzostw Europy w 2000 i 2004 r., a także podczas ostatniego turnieju w Austrii i Szwajcarii. Co więcej, w ubiegłym roku została podpisana umowa, zgodnie z którą Hyundai będzie zaangażowany w sponsoring największych imprez piłkarskich aż do 2022 r. Miesiąc temu Hyundai ujawnił nazwiska piłkarzy, którzy zostali ambasadorami marki. W skład Teamu Hyundai – bo tak została nazwana grupa piłkarzy zwerbowanych przez koreański koncern – wchodzą Iker Casillas (Hiszpania), Łukasz Podolski (Niemcy), Giuseppe Rossi (Włochy), Karim Benzema (Francja) oraz Daniel Sturridge (Anglia). Głośne nazwiska piłkarzy świadczą o naprawdę poważnym zaangażowaniu firmy w działania marketingowe podczas UEFA EURO 2012.