12 września 2016
Mercedes-Benz Vans - odnoszący sukcesy na całym świecie producent samochodów użytkowych - ujawnił swoją strategiczną inicjatywę na przyszłość dla branży transportowej: adVANce. W ten sposób oddział konsekwentnie podąża za zmieniającymi się potrzebami klientów.
Transformacja sektora transportowego jest efektem różnych trendów - ekonomicznych i społecznych, m.in. urbanizacji, wzrostu znaczenia e-handlu, tworzenia inteligentnych sieci dla szerokiej gamy technologii w zakresie Internetu Rzeczy, a także rozprzestrzeniania się platformowych modeli biznesowych.
- Z myślą o dalszych wzrostach i opracowaniu nowego modelu biznesowego Mercedes-Benz Vans rozpoczyna nową inicjatywę przyszłości – adVANce.
- W ciągu najbliższych 5 lat oddział zainwestuje około 500 mln euro w cyfryzację, automatyzację i robotykę w samochodach użytkowych, a także w innowacyjne rozwiązania z zakresu mobilności.
- Nowa jednostka organizacyjna w ramach środowiska start-upów w Stuttgarcie, Berlinie i Dolinie Krzemowej - już teraz nad szeregiem projektów pracuje około 200 pracowników.
- Bliska współpraca ze start-upami, w tym pierwsze strategiczne inwestycje, m.in. w kooperację z firmą Matternet.
- W pełni elektryczne studium samochodu użytkowego przyszłości - Vision Van, z zasięgiem do 270 km, całkowicie zautomatyzowaną przestrzenią ładunkową oraz zintegrowanymi dronami.
Źródło: Mercedes-Benz