Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Volkswagen Amarok Pro. Teraz także w wersji użytkowej z silnikiem R4

Volkswagen Amarok do tej pory dostępny był w trzech bogato wyposażonych wersjach Style, Aventura i PanAmericana. Teraz dołącza do nich tańsza odmiana rekreacyjne użytkowa Pro z mniejszym silnikiem R4 i manualna skrzynią biegów.

Jak twierdzi Volkswagen, Amarok to pickup klasy premium. Auto ma geny samochodu terenowego a stylistykę podkreślającą jego wszechstronność. Każdą z jego wersji wyposażenia charakteryzują nieco odmienne cechy – od elegancji Amaroka Aventura, po terenowy charakter Amaroka PanAmericana.

Jednak dla osób wykorzystujących tego typu pojazdy do zadań użytkowych, ważniejsze są cechy przydające się w codziennej pracy, takie jak trwałość, łatwość w utrzymaniu czy ładowność. Dla takich właśnie klientów Volkswagen Samochody Dostawcze przygotował czysto użytkową wersję tego modelu – Amaroka Pro.

Volkswagena Amaroka w wersji Pro już na pierwszy rzut oka rozpoznać można po czarnych zderzakach, czarnym grillu osłony chłodnicy, czarnych lusterkach i czarnych klamkach. Forma i solidne materiały, z których je wykonano, doskonale sprawdzą się w trudnych warunkach pracy – na budowie, czy w gospodarstwie rolnym.

Hak w standardzie

Kolejnym charakterystycznym elementem zewnętrznym odmiany Pro są stalowe, 16-calowe obręcze kół z oponami 255/70. One również lepiej niż aluminiowe felgi sprawdzają się w codziennej, często trudnej, terenowej eksploatacji.

To, co jednak najważniejsze w tego typu aucie to możliwości ładunkowe. Masa całkowita Amaroka Pro to nawet 3350 kg. Pociągnąć może przyczepę o masie do 3500 kg, a demontowalny hak holowniczy z 13-pinowym gniazdem jest w nim standardem.

Europaleta

W przestrzeni ładunkowej Amaroka Pro, między nadkolami zmieści się
w poprzek europaleta, którą można zamocować do stabilnych zaczepów. Samochód ma też kratę na tylnej ścianie kabiny stanowiącą ramę zabezpieczającą oraz wspornik ładunku. Utrzymanie czystości ułatwiają deska rozdzielcza wykonana z czarnego tworzywa sztucznego, podłoga wyłożona czarną wykładziną oraz materiałowe obicia siedzeń.

R4 zamiast V6

Amaroka Pro, w odróżnieniu od dostępnych już wersji Style, Aventura i ProAmericana, pod których maską pracuje silnik V6 3.0 TDI, napędza solidny rzędowy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 170 KM.

Samochód wyposażony jest standardowo w dołączany napęd na cztery koła 4MOTION z reduktorem, a moc silnika przenoszona jest do napędu za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. To nowość, bo w dostępnych wcześniej wersjach skrzynia to 10-biegowy automat. Amarok Pro posiada również manualną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Docenią to zwłaszcza osoby, dla których codziennością jest przemieszczanie się czy transportowanie materiałów w trudnym terenie.

Volkswagena Amarok Pro standardowo wyposażono w wiele elementów dodatkowych, którymi powinien charakteryzować się nowoczesny – także czysto użytkowy – samochód. Znajdziemy w nim m.in. reflektory LED, predykcyjny ogranicznik prędkości z adaptacyjnym tempomatem ACC, system infotainment z kolorowym dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 25,6 cm (10,1 cala), Digital Cockpit z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 20,3 cm (8 cali), czujniki parkowania na tylnym zderzaku, cyfrową kamerę cofania i manualnie sterowaną klimatyzację.

Znacznie tańszy

Auto podobnie jak pozostałe wersje objęty jest gwarancję na 5 lat z limitem 250 000 kilometrów oraz pakiet przeglądów na 60 miesięcy/50 000 km. Cena Amaroka w wersji Pro startuje od 228 780 zł (186 tys. zł. netto). To sporo mniej od najtańszej do tej pory odmiany Style wycenionej na 293 970 zł brutto. To jednak auto z mocniejszym i większym silnikiem oraz inną skrzynią biegów.

Przeczytaj również
Popularne