Początek nowego roku przyniósł rewolucję na polskim rynku motoryzacyjnym. Toyota awansowała na pierwsze miejsce najczęściej wybieranych marek samochodowych. Pozycję lidera zapewniło marce ponad 4000 zarejestrowanych nowych samochodów osobowych w ciągu pierwszych 20 dni stycznia – o 910 aut więcej niż uzyskała marka zajmująca drugie miejsce. Toyota zanotowała wzrost aż o 32% więcej rok do roku, a jej udział w rynku wzrósł z 11,9% do 19,4%. Tak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
Toyota dostarczyła klientom w ciągu pierwszych 20 dni roku 4023 samochodów osobowych, czyli średnio 335 dziennie. To oznacza wzrost o niemal 1000 samochodów (+32%) w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, przy spadku całego rynku o prawie 19%. Toyota jest jedną z trzech marek w pierwszej dziesiątce, które zanotowały wzrost w tym okresie.
W pierwszych 20 dniach stycznia najczęściej rejestrowanym samochodem w Polsce była Corolla. Model ten wybrano 1430 razy. Drugie miejsce zajmuje Yaris z wynikiem 1180 rejestracji.
Niemal 20-procentowy udział Toyoty w rynku aut osobowych to wynik ogromnej popularności zarówno miejskich i kompaktowych samochodów marki, jak i SUV-ów. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Toyota AYGO całkowicie zdominowała segment A z udziałem na poziomie 42,9%. Yaris jako lider segmentu B ma w nim udział 35,7%, a Corolla zajmuje pierwsze miejsce w segmencie aut kompaktowych z udziałem na poziomie 26,1%. Najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości jest Toyota RAV4 (udział 11,5%), zaś czwarte miejsce w tej klasie zajmuje Toyota C-HR (udział 7,1%). Łącznie oba modele Toyoty odpowiadają za 18,6% wszystkich średnich SUV-ów i crossoverów zarejestrowanych do 20 stycznia 2020 roku.
Toyota umacnia swoją pozycję także na rynku samochodów dostawczych. W pierwszych 20 dniach 2020 roku klienci sięgnęli po 163 auta dostawcze tej marki, o 16,43% więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. W tym czasie całkowita liczba rejestracji tego typu pojazdów w Polsce zmniejszyła się o 26,5%, a zdecydowana większość marek zanotowała spadki. To pozwoliło Toyocie awansować z 9. na 6. miejsce w rankingu najchętniej wybieranych producentów samochodów użytkowych, a jej udział w tej części rynku wzrósł z 4,74% do 7,51%. Średnio dziennie z salonów wyjeżdża 14 dostawczych Toyot.
Toyota intensywnie inwestuje w rozwój swojej oferty w tej klasie aut. W 2020 roku do modeli PROACE, PROACE Verso i Hilux dołącza kompaktowy kombivan PROACE City występujący w dwóch liniach – dostawczej oraz osobowej Verso. Współpracę z klientami biznesowymi ułatwi nowa odrębna sieć salonów oraz serwisów Toyota Professional, skoncentrowana na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych marki. Jednocześnie program Toyota Professional zostanie rozszerzony na całą sieć dealerską Toyoty, dla której salony Toyota Professional będą stanowiły wsparcie.