Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Pierwsi w Europie, pierwsi w Polsce

W Gdańsku przy ulicy Grunwaldzkiej powstał pierwszy w Europie salon AMG.

 

Wyjątkowe jednostki napędowe

Wizytówką firmy z Affalterbach są ręcznie montowane jednostki napędowe, powstające zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik” i wieńczone podpisem odpowiedzialnego za montaż specjalisty. AMG właśnie zaprezentowała nowe modele. Do sprzedaży trafiają supersportowe kompakty od Mercedes-AMG: A 45 i CLA 45 o mocy nawet 421 koni mechanicznych, a także rodzinny SUV – GLB 35 oraz zupełnie nowy GLE 53 4MATIC+ w wersji coupé. Premiera samochodów zbiegła się z jednym z najbardziej ekscytujących wydarzeń tego roku – otwarciem Mercedes-AMG Brand Center Gdańsk. Co ciekawe, to dopiero czwarta tego typu placówka na świecie. Wszystkie pozostałe działają daleko, bo na wybrzeżach Pacyfiku – w Tokio, Pekinie i Sydney. Co zatem sprawiło, że to właśnie do polskiego miasta zawitał salon niemieckiej marki? Okazuje się, że jesteśmy jednym z najważniejszych rynków dla sportowych maszyn Mercedes-AMG. Powstanie salonu właśnie tu – w portowym mieście w centrum Europy – wydaje się więc strzałem w dziesiątkę.
 

Ważny event

Na dwóch kondygnacjach salonu można zobaczyć 16 samochodów. Na parterze SUV-y i modele otwierające gamę od A 35 począwszy, natomiast na pierwszym piętrze umieszczono specjalną strefę „eventową” z ogromną przestrzenią do prezentacji najdroższych i najbardziej luksusowych modeli, jak np. czterodrzwiowe coupé AMG GT. Zarówno projekt wnętrza, jak i bryła budynku nawiązują do sportu. Charakterystycznym elementem architektonicznym salonu jest tzw. AMG Eye, czyli duża witryna wystawowa widoczna od strony alei Grunwaldzkiej. W tej strefie salonu, na powierzchni 720 metrów kwadratowych wyłożono specjalną żywiczną podłogę, zwaną kamiennym dywanem, która ma za zadanie imitować asfalt.
 

Tobias Moers na uroczystym otwarciu

Na uroczystym otwarciu pojawił się szef Mercedes-AMG Tobias Moers, który tłumaczył wybór bałtyckiego portu na pierwszą europejską lokalizację salonu marki: „Otwarcie Mercedes-AMG Brand Center w Gdańsku stanowi odpowiedź na potencjał wzrostu sprzedaży naszych samochodów sportowych i o wysokich osiągach na polskim rynku. A przy okazji odzwierciedla zaufanie do marki oraz jej nadchodzących produktów, wraz z którymi nakreślimy przyszłość osiągów. Mercedes-AMG Brand Center w Gdańsku to jeden z pięciu takich obiektów na świecie, pierwszy w Europie, a więc i kolejne szczególne miejsce do poznania całego świata naszej marki. Jesteśmy przekonani, że ten wyjątkowy obiekt zapewni impuls do dalszego wzrostu Mercedes-AMG w Polsce”. Otwarcie salonu przy alei Grunwaldzkiej 493 w Gdańsku skomentowała również Olga Witman, prezes zarządu AMG Brand Center w Gdańsku i laureatka pierwszej edycji konkursu „She’s Mercedes”. „To wyjątkowy
moment w rozwoju naszej firmy. Jesteśmy dumni, że AMG ma teraz swoją siedzibę także w Gdańsku. W ciągu ponad 50-letniej historii marki AMG oraz w ramach wyjątkowych doświadczeń przy zakupie, kolekcjonowaniu i prowadzeniu sportowych aut z Affalterbach każdego dnia staramy się robić to, w czym jesteśmy dobrzy: spełniać motoryzacyjne marzenia”.
Przeczytaj również
Popularne