Peugeot E-5008 to jeden z nielicznych elektrycznych SUV-ów, który pomieści aż 7 osób. Ma olbrzymi zasięg i jeszcze większy bagażnik. Ile kosztuje?
Premierę miał w marcu, teraz pojawił się w cennikach, no i w salonach. Nowy Peugeot E-5008 to jeden z nielicznych elektrycznych SUV-ów w swoim segmencie, który może pomieścić do 7 pasażerów, oferując przy tym wyjątkowo przestronne i komfortowe wnętrze. Do tej pory dominowali w tym chińscy producenci np. Maxus.
Aby wesprzeć klientów w przejściu na w 100% elektryczną mobilność, w momencie premiery nowy E-5008 jest również dostępny z układami napędowymi Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 i Hybrid 136 e-DCS6. Gama obejmuje dwa poziomy wyposażenia: Allure i GT.
W wersji elektrycznej auto ma silnik o mocy 210 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Bateria litowo-jonowa o pojemności 73 kWh ma gwarantować zdaniem producenta zasięg wynoszący nawet 502 km i może przyjąć prąd o mocy maks. 160 kWh, co pozwala na szybkie ładowanie w tempie 10 minut na 100 km, a naładowanie akumulatora od 20% do 80% w zaledwie 30 minut.
Elektryczne 5008 w podstawowej wersji Allure kosztuje 247 850 zł, wersja GT jest droższa o ok. 16 tys. zł
Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne samochody osobowe PEUGEOT, nowy E-5008 korzysta z programu PEUGEOT Allure Care, którego ochrona obejmuje cały pojazd (w tym silnik elektryczny, ładowarkę, układ napędowy oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne) przez okres 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu. Jest t o uzupełnienie gwarancji na akumulatory wysokiego napięcia samochodów elektrycznych, której długość wynosi również 8 lat/160 000 km, zapewniając pełną ochronę pojazdu i spokój ducha.
Peugeot 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 z kolei to połączenie silnika elektrycznego o mocy 125 KM z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co daje łączną moc 195 KM. Akumulator o pojemności użytkowej 17,8 kWh zabepiecza jazdę na w pełni elektrycznym napędzie na dystansie do 82 km (cykl mieszany WLTP). Wersja jest wyposażona w 60-litrowy zbiornik paliwa, zapewniający zasięg odpowiedni na długie podróże.
Co ciekawe hybryda jest zaledwie 20 tys. tańsza od elektryka i kosztuje w podstawie 226 tys. zł.
5008 Hybrid 136 e-DCS6 jest wyposażony w system Hybrid 48V składający się z 3-cylindrowego silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM, współpracującego z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym, doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15 proc. niższe zużycie paliwa (5,8 l/100 km w cyklu mieszanym według WLTP) w porównaniu z wersją benzynową.
Podczas jazdy po mieście, nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w trybie w 100% elektrycznym. Ceny startują od 184 tys. zł.
Wnętrze nowego E-5008 to m.in. komfortowe fotele, Panoramic i-Cockpit, który wymgaa przyzwyczajenia oraz 21-calowy zakrzywiony ekran.
Dzięki dużemu rozstawowi osi, nowy E-5008 zapewnia sporo przestrzeni nie tylko dla kierowcy, ale także paserów oraz miejsce na nogi dla pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie siedzeń.
Drugi rząd nowego E-5008 jest wyposażony w wygodne fotele, które łączą przesuwną kanapę 60/40 z oparciami 40/20/40, zapewniając idealne połączenie modułowości i komfortu. Trzeci rząd oferuje prawdziwą kanapę z dwoma niezależnymi oparciami wyposażonymi w regulowane zagłówki.
Nowy E-5008 posiada bagażnik o pojemności 916 litrów w konfiguracji 5-miejscowej po złożeniu foteli trzeciego rzędu, 348 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 2 232 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Do głównych elementów oferowanego w standardzie wyposażenia wersji Allure należą: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła tylne LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, podgrzewane przednie fotele, i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi, system informacyjny i-Connect z dostępem do Internetu.
Do głównych elementów oferowanego w standardzie wyposażenia wersji GT, oprócz elementów z wersji Allure należą: dach w kolorze czarnym, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewana kierownica, personalizowane oświetlenie ambientowe, Panoramic i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles, system informacyjny i-Connect Advanced z dostępem do Internetu.
Peugeot z dumą podkreśla, że zaprojektował nowego E-5008 wykorzystując maksymalną ilość materiałów pochodzących z recyklingu, które stanowią aż 23 proc. całkowitej masy pojazdu, a całe auto produkowane jest wyłącznie w fabryce w Sochaux.
Silnik elektryczny E-5008 jest produkowany przez spółkę joint venture Stellantis-Nidec w Trémery we Francji, a skrzynia biegów w zakładzie w Valenciennes.
Czy francuski rodowód przekona klientów, by kupili Peugeota 5008? Zobaczymy.