Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Opel Astra dostępny także w hybrydzie

Opel Astra przez dekady był ulubionym autem wielu Polaków i idealnym samochód flotowym. Teraz do wersji benzynowej, wysokoprężnej, hybrydowej PHEV i elektrycznej dołącza hybryda. Cena? 135 tys. zł.

Astra szóstej generacji (L) pojawiła się na rynku w 2021 roku. Zerwała z wizerunkiem nudnego samochodu, wyróżniając się nowoczesnym designem i smukłymi liniami. Stylistycznie bliżej jej było do Mokki niż innych modeli marki.

Auto powstało na platformie EMP2 V3 (wtedy jeszcze Grupy PSA) wykorzystywanej między innymi do budowy trzeciej generacji Peugeota 308, 408 i Citroena C5 X, a także DS 4 II. Charakterystycznym elementem auta jest przedni pas o nazwie Opel Vizor, z wąską atrapą chłodnicy i lampami w ciemnym kolorze.

 Opel Astra Hybrid

Hybryda, po prostu hybryda

Teraz do wersji benzynowej, wysokoprężnej, elektrycznej o raz hybrydy PHEV, czyli ładownej z gniazdka, dołącza odmiana z 48-woltową technologią hybrydową. Bestseller Opla klasy kompaktowej oferuje, zatem gamę napędów, jakiej nie oferował dotąd żaden inny model marki. Hybryda dostępna jest zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i w przestronnej wersji kombi Sports Tourer.

Układ napędowy nowej Astry i Astry Sports Tourer Hybrid obejmuje akumulator litowo-jonowy, który doładowuje się w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM. Trzycylindrowy silnik opracowany specjalnie na potrzeby zastosowania w hybrydzie jest dostępny w połączeniu z nową, zelektryfikowaną sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM.

Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego, zużycie paliwa i emisja CO2 pięciodrzwiowej Astry Hybrid wynosi zdaniem producenta 5,1 l/100 km (emisja CO2 113 g/km). To mniej w porównaniu do niezelektryfikowanej Astry 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która wg normy WLTP na każde 100 km potrzebuje ponad pół litra więcej (5,8 l/100 km, emisja CO2 130 g/km), czyli około 14 procent.
Hybrydowy Opel Astra jest szczególnie efektywny w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2.

Opel Astra Hybrid

Dobry do miasta

Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.

W zależności od preferencji kierowca Astry i Astry Sports Tourer Hybrid może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. Od momentu startu, nowa Astra Hybrid przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.
Kompaktowe auto, kompaktowy napęd

Dużą zaletą jest kompaktowa konstrukcja napędu. Silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem, dzięki czemu użytkownicy hybrydy mają do dyspozycji pełną przestrzeń bagażową, która w przypadku Astry Sports Tourer Hybrid wynosi nawet 1 634 litry.

Technologia hybrydowa sprawdza się szczególnie w ruchu miejskim z częstym ruszaniem i zatrzymywaniem się. Dzięki funkcji rekuperacji: w porównaniu z jej odpowiednikiem z napędem wyłącznie spalinowym, zużycie paliwa i emisja CO2 w nowej Astrze Hybrid są mniejsze o około 14%. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście klienci mogą poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym, a zatem lokalnie bezemisyjnie.

Wyposażenie

Tak jak w przypadku każdego Opla Astry i Astry Sports Tourer, użytkownicy wersji hybrydowej mają dostęp do informacji na w pełni cyfrowym, 10-calowym wyświetlaczu informacyjnym. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się z interesującymi szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, a gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało. Ponadto na ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.

Ponadto każda Astra i Astra Sports Tourer Hybrid w standardzie oferuje bezprzewodowy system multimedialny z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. W razie potrzeby wiele informacji można również wygodnie wyświetlić na opcjonalnym wyświetlaczu projekcyjnym Intelli-HUD, a smartfony można ładować bezprzewodowo.

Taniej niż hybryda PHEV

Oprócz dostępnych w standardzie, najnowocześniejszych systemów wspomagających, technologia taka jak nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED składające się z łącznie 168 elementów LED czy kamera 360 stopni Intelli-Vision (w standardzie od poziomu wyposażenia GS) zapewniają wszystkim użytkownikom ruchu drogowego najwyższy poziom bezpieczeństwa. Systemy bezkluczykowe Keyless Start i Keyless Open & Start zapewniają wygodny dostęp do pojazdu. We wnętrzu kierowca i pasażer z przodu mogą cieszyć się wygodnymi, ergonomicznymi fotelami z certyfikatem AGR. Ponadto Astra Sports Tourer Hybrid oferuje sterowaną czujnikami, elektronicznie otwieraną i zamykaną pokrywę tylną, co ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.

Ceny nowej Astry Hybrid zaczynają się od 135 500 zł. Z kolei ceny spalinowej Astry hatchback z silnikiem 1.2 Turbo 110 KM zaczynają się od 111 zł dla wersji Edition i 116 tys. zł dla wersji Sports Tourer, czyli kombi.

Przeczytaj również
Popularne