Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show 2015 renomowane wydawnictwo Road & Travel Magazine (RTM) ogłosiło, iż tytuł Międzynarodowego Samochodu Roku (ICOTY) zdobyła Kia Optima MY 2016. Nową generację wieloletniego bestsellera Kia jurorzy RTM chwalili za wyrazisty, agresywny design, bogate wyposażenie seryjne i opcjonalne oraz wysoką wartość dla nabywcy. Tytuł International SUV of the Year zdobyła również nowa Kia Sorento MY 2016 – za jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, liczne systemy i elementy bezpieczeństwa oraz potencjał napędu AWD.
Kia triumfuje w prestiżowym konkursie ICOTY już czwarty rok z rzędu. W ubiegłym roku zwycięstwo należało do luksusowego sedana Kia K900 (znanego jako Quoris na niektórych rynkach), dwa lata temu do sedana Cadenza klasy Premium a jeszcze wcześniej laureatem ICOTY była Optima poprzedniej generacji.
„Optima i Sorento to dwa bestsellery Kia, które odegrały jakże znacząca rolę w transformacji marki.” – mówi Michael Sprague, dyrektor operacyjny (COO) i wiceprezydent Kia Motors America – „Prestiżowe nagrody ICOTY przez cztery lata z rzędu i dwa modele zwycięskie w swych kategoriach tego roku to najlepszy dowód, że nasze produkty reprezentują klasę światową pod względem designu, wyposażenia i wykonawstwa oraz bezpieczeństwa i wartości w oczach klientów.”
Road & Travel Magazine przyznawał swe wyróżnienia w kategoriach Międzynarodowy Samochód Roku, Międzynarodowy SUV Roku i Międzynarodowy Pojazd Rodzinny Roku już po raz dwudziesty. W tym roku poza atrybutami pojazdu, takimi jak stylizacja, komfort i osiągi kryteria wyboru obejmowały także ocenę stopnia kreowania związków emocjonalnych z klientami danej marki drogą działań marketingowych. Wybór zwycięzców należy do jury ICOTY, składającego się z powszechnie znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z tak prestiżowych wydawnictw jak Consumer Guide® Automotive, MSN Autos, New Car News Syndicate i Road & Travel Magazine.
„Jeszcze nigdy żadna marka nie zdobyła tych nagród cztery lata pod rząd, lecz Kia dopięła swego. To pokazuje wyjątkowość nowych modeli Kia i wskazuje kierunek ich dalszego rozwoju.” – powiedział Courtney Caldwell, redaktor naczelny Road & Travel Magazine – „Jesteśmy pod wrażeniem postępu, jaki marka Kia poczyniła w warunkach tak ostrej konkurencji. To właśnie do Kia kierowana jest większość słów uznania i symboliczne „wow!” – naszej redakcji, dla której ta koreańska marka to ‘branżowy przykład sukcesu’ i wzór do naśladowania.”
Źródło: Kia Motors Polska