Mobilize Share to nowa usługa mobilności na razie dostępna wyłącznie dla klientów Renault i Daci. W gruncie rzeczy sprowadza się do wynajmu samochodów zastępczych na czas naprawy lub serwisu. Nie tylko na dzień lub dwa, ale także na godziny i nie tylko auta spalinowego i osobowego.
Usługa wynajmu, oparta jest na aplikacji mobilnej i formule „station based”. Oznacza to, że auto odbiera się w serwisie i do tego samego serwisu trzeba je oddać. Jak powiedział nam Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault na Polskę i Kraje Bałtyckie, to znacznie ułatwia cały proces, pozwala zadbać o standardy, ale także w pierwszym etapie pozwala łatwiej zarządzać flotą samochodów przeznaczonych do wypożyczania.
W sumie w całej sieci nieco ponad 20 serwisów PRO+ jest ich na razie 250. W przyszłym roku ta liczba się podwoi, bo usług będzie sukcesywnie wprowadzana u wszystkich dealerach Renault i Dacii. W 2026 roku plan rozwoju programu Mobilize Share zakłada komercyjne otwarcie systemu dla wszystkich kierowców, a także sprzedaż aplikacji i systemu rezerwacyjnego CMS różnego rodzaju podmiotom np. samorządom, organizacjom, korporacjom, a nawet wspólnotom mieszkaniowym.
Usługa wykorzystuje aplikację Mobilize Share, służącą do odbioru i zwrotu auta. W perspektywy klienta ma być prosta i łatwa w obsłudze. Tak jak w wypożyczalni samochodów wystarczy podać termin odbioru auta i zwrotu, potwierdzić tożsamość i tyle. Wszelkie formalności uproszczono i sprowadzono do maksymalnego minimum, przenosząc do wersji cyfrowej. Zawarcie umowy, rozliczenie kosztów wynajmu, wymagane zgody — wszystkie dokumenty, np. prawo jazdy czy płatności, zintegrowano w aplikacji.
Na razie szczegółowy cennik nie jest znany. Stawki mają być zbliżone do tych, obowiązujących dzisiaj w salonach, czyli od ok. 120 do 250 zł za dobę. Nowością jest jednak możliwość wypożyczenia auta na godziny, gdzie stawka nie powinna być wyższa niż 15 zł. I podobnie jak dzisiaj wypożyczenia mogą być płatne albo bezpłatne (w przypadku napraw gwarancyjnych, refundowane przez producenta lub firmę ubezpieczeniową). W rozliczeniu będzie też kilka taryf, w których opłaty naliczane będą w zależności od czasu wypożyczenia lub przejechanych kilometrów i to klient będzie decydował, z jakiej chce skorzystać.
Dostępne będą również rozwiązania pozwalające zatankować pojazd (karty paliwowe) lub naładować samochód elektryczny (karty charge pass). W kolejnych etapach wprowadzania usługi możliwe będą samodzielne rezerwacje samochodów na potrzeby wynajmu komercyjnego za pośrednictwem specjalnej platformy online.
Mobilize Share to rozwiązanie umożliwiające korzystanie w dowolnym czasie z elastycznego wynajmu samochodów, dopasowanego do indywidualnych potrzeb klientów. Program jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na zróżnicowane formy mobilności, takie jak wynajem krótko- i długoterminowy, wynajem komercyjny, carpooling, czyli usługi dla pracowników firm – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Wypożyczanie auta to tylko jedna z usług, jakie docelowo mają się pojawić w systemie Mobilize Share. Kolejne to np. możliwość pozostawienia auta w serwisie 24/7 dzięki kluczykomatom. Jak wyjaśnił nam Tomasz Mróz, program jest rozwojowy i daje najróżniejsze możliwości wprowadzania usługi mobilności, o których dzisiaj nawet nie myślimy. Bo car sharing dla Renault to przyszłość mobilności i możliwość rozwoju.