Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Klienci Lexusa i Subaru wierni marce

Spośród wszystkich marek luksusowych to Lexus ma najbardziej lojalnych klientów - wynika z najnowszego badania J.D. Power 2019 U.S. Automotive Brand Loyalty Study.  Wśród marek popularnych prym wiedzie Subaru.

Analitycy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja tego roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej marki zadecydował o jej ostatecznym wyniku. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

Lexus wyprzedza niemiecką konkurencję

Niemal połowa, bo 47,6% posiadaczy samochodów Lexusa decyduje się na zakup kolejnego auta japońskiej marki. To najlepszy wynik wśród producentów samochodów luksusowych. Z takim rezultatem Lexus wyprzedza niemiecką konkurencję - podium uzupełniają kolejno Mercedes-Benz i BMW, a na następnych miejscach znalazły się Porsche i Audi.  Ubiegłoroczne analizy CarMAX, amerykańskiego potentata rynku samochodów używanych również wskazywały, że największą lojalnością za oceanem cieszy się japoński producent.

Amerykańscy klienci są lojalni. od konkurencji odstaje Jaguar, ale za to na wysokim miejscu znalazł się Land Rover.

Subaru i inne japońskie marki wysoko

Świetny wynik przypadł również Toyocie, klasyfikowanej w kategorii producentów aut popularnych. Na ponowny zakup samochodu tej marki decyduje się aż 59,5% osób. Lepszy wynik zdobyło jednie Subaru. Trzecie miejsce przypadło kolejnej marce z Kraju Kwitnącej Wiśni - Hondzie, a w pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze Nissan. Nie znajdziemy w niej za to żadnego europejskiego producenta. Spośród marek popularnych ze Starego Kontynenty najwyżej uplasował się Volkswagen, który zajmuje dopiero 11. miejsce z wynikiem 38,1%.

Dlaczego zaufanie do marki jest tak istotne?

“Lojalność konsumencka jest bodaj najważniejszym wskaźnikiem dla producentów, bowiem skupia wiele czynników, które czynią z klientów ambasadorów marki. Jeśli marka potrafi znaleźć emocjonalne powiązanie z klientem przez zadowolenie z pojazdu, jego możliwości czy poziom prestiżu, to klienci bardziej prawdopodobnie wrócą i kupią jej kolejny produkt” - mówi Tyson Jominy, Vice President of Data & Analytics w J.D. Power. Analitycy amerykańskiej firmy podkreślają również, że lojalni klienci nie tylko wybierają kolejne auta tego samego producenta, ale też częściej polecają ich zakup rodzinie czy znajomym.

 

Spośród marek popularnych Subaru cieszy się największą lojalnością swoich klientów.

Przeczytaj również
Popularne