Iveco dostarczy flotę 16 ciężkich i lekkich pojazdów użytkowych do Scuderia Ferrari HP. Ciężarówki będą wykorzystywane do transportu bolidów wyścigowych oraz sprzętu zespołu Formuły 1 na tory mistrzostw świata.
Flotę Scuderia Ferrari HP zasili piętnaście samochodów ciężarowych IVECO S-Way i furgon Daily. Wszystkie ze specjalnym malowaniem w legendarnym odcieniu rosso corsa No. 300, typowym dla pojazdów zespołu Formuły 1.
Do końca roku do floty IVECO Scuderia Ferrari HP dołączy również eDaily, elektryczny bliźniak Daily, który będzie spełniał funkcje logistyczne w zakładzie produkcyjnym marki.
Zgodnie ze swoim wieloletnim zaangażowaniem w zrównoważony transport zapoczątkowanym niemal 20 lat temu, jako pionier w rozwoju i implementacji technologii pojazdów zasilanych gazem ziemnym, IVECO napędza postęp w kierunku zerowej emisji, badając potencjał wszystkich dostępnych obecnie technologii i paliw, aby zaoferować klientom odpowiednie rozwiązania dostosowane do ich wymagań. 16 pojazdów dostarczonych dziś do Ferrari zostało zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu redukcji emisji bez uszczerbku dla osiągów, niezawodności i wydajności.
Podczas ceremonii przekazania samochodów na torze Ferrari w Fiorano obecni byli: Carlotta Mathis, Iveco Head of Strategy and Marketing, Massimiliano Perri, Country Manager Iveco Italy Market oraz Diego Ioverno, Scuderia Ferrari Sporting Director.
Iveco i Ferrari od ponad dwudziestu lat utrzymują silne partnerstwo, zbudowane na wspólnych wartościach, które inspirują i napędzają obie marki. Pasja do doskonałości i zaangażowanie w innowacje są siłą napędową przywództwa obu organizacji, zjednoczonych ambitnym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój.
Iveco jest liderem w zakresie bezemisyjnej mobilności dzięki podejściu opartemu na wielu źródłach energii, podczas gdy Ferrari inwestuje w zasadę neutralności technologicznej, właśnie otwierając nowy e-budynek, w którym będzie prowadzona produkcja oraz prace badawczo-rozwojowe silników spalinowych, hybrydowych i elektrycznych – powiedziała Carlotta Mathis, Iveo Head of Strategy and Marketing.