Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Geneva Motor Show 2016 (prototypy)

Salon Samochodowy w Genewie to doskonałe miejsce aby przyjrzeć się w jakim kierunku będzie podążała motoryzacja w przyszłości. Zapraszamy na prezentację wybranych najciekawszych prototypów tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie.

Citroen E-Mehari (1) Citroen E-Mehari (2)

Citroen E-Mehari concept
Citroen postanowił nawiązać w nowych konstrukcjach do kolejnego kultowego model. Tym razem jest to Mehari - niedrogi plażowy kabriolet budowany od 1968 roku na bazie modelu Dyane 6. Współczesne wydanie tego auta ma nazwę e-Mehari i jest, jak można się domyślić, pojazdem elektrycznym. E-Mehari jest pojazdem czteroosobowym i ma długość 381 cm. Jego silnik ma moc 67 KM, a baterie o pojemności 30 kWh pozwalają na przejechanie na jednym ładowaniu do ok. 200 km.

DS

DS E-Tense Concept
Pokazem możliwości technicznych koncernu PSA jest prototyp sportowego coupe DS E-Tense Concept. Pojazd ma nadwozie wykonane z włókna węglowego i waży zaledwie 1800 kg. Francuskie coupe ma 472 cm długości i zaledwie 129 cm wysokości. Do jego napędu służy silnik elektryczny 402 KM (516 Nm), który pozwala osiągnąć 0-100 km/h w cztery sekundy. Zasięg na jednym ładowaniu, zależnie od sposobu jazdy, ma sięgać 360 km.

Honda Civic

Honda Civic Prototype
Civic prezentowany w Genewie jest zapowiedzią nowej generacji tego modelu, która ma się pojawić w ofercie z początkiem 2017 roku. Do napędu kompaktu japońskiej marki będą służyły silniki benzynowe VTEC Turbo o pojemności 1,0 lub 1,5 litra oraz diesel 1,6 i-DTEC.

Lexus LF-FC

Lexus LF-FC
Prototyp flagowej limuzyny Lexusa - LF-FC - wskazuje kierunek stylistyczny, w którym będą zmierzały kolejne modele tej marki. Japoński model ma aż 530 cm i zaledwie 141 cm wysokości.

Mazda RX Vision (3) Mazda RX Vision (2)

Mazda RX-Vision concept
Okazałe coupe Mazdy - RX-Vision concept - jest jeżdżącym dowodem na to, że koncepcja samochodów z silnikiem z obracającymi się w cylindrach tłokami nie umarła.

Nissan

Nissan IDS Concept
Nissan zaprezentował w Genewie prototyp bardzo nowatorskiego elektrycznego hatchbacka, który może być pojazdem autonomicznym. Wszystko za sprawą automatycznie składającego się wolantu (zastępującego kierownicę) w miejsce którego pojawia się tablet na którym możemy wskazać gdzie chcemy dojechać w trybie autonomicznym. IDS Concept jest też pierwszą nieśmiałą przymiarką do nowej generacji modelu Leaf.

Opel

Opel GT Concept
Koncepcyjny tylnonapędowy Opel GT nazwą nawiązuje do legendarnego poprzednika z 1968 roku. Niemieckie coupe jest napędzane litrowym silnikiem o mocy 145 KM (205 Nm) i ma się pojawić w ofercie Opla w 2019 roku. W seryjnym modelu znikną zapewne czerwone opony przednie, drzwi sięgające do kół, a pojawią się boczne okna i lusterka.

Skoda Vision-S (1) Skoda Vision-S (2)

Skoda VisionS
VisionS to interesująca zapowiedź nowego SUV-a czeskiej marki, który zadebiutuje na rynku jesienią br. Pod maską tego SUV-a pracuje silnik 1.4 TSI o mocy 155 KM napędzający przednią oś a z tyłu dodatkowo znajdziemy motor elektryczny o mocy 70 KM napędzający oś tylną. Ciekawostkami w tym pojeździe są m.in. ekran w panelu deski rozdzielczej przed pasażerem oraz montaż kilku punktów ładowana bezprzewodowego dla smartfonów. Myliłby się jednak ten kto zakłada, że pierwszy seryjnym modelem hybrydowym Skody będzie duży SUV. Wcześniej wersja spalinowo-elektryczna zadebiutuje w Superbie.

toyota kikai (1)

Toyota Kikai
Niezwykle śmiały prototyp samochodu Kikai miał już swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Tokio w zeszłym roku. Cała idea tego prototypu polega na wyeksponowaniu na nadwoziu tych elementów pojazdu, które na co dzień są ukryte, i pokazaniu ich w atrakcyjnej wizualnie formie. Tym samym każdy może śledzić jak pracuje m.in. zawieszenie pojazdu.

VW Budd-E (1) VW Budd-E (3)

Volkswagen Budd-E
Elektryczny minibus Volskwagena - Budd-E - w założeniu ma być nowoczesną interpretacją modelu Bulli z lat 50. Samochód powstał w oparciu o nową platformę podłogową MEB i napęd na cztery koła dzięki silnikom elektrycznym oferującym łącznie 317 KM. Zasięg na jednym ładowaniu przekracza w tym modelu 500 km. Produkcyjna wersja modelu Budd-E ma się pojawić w ofercie w 2020 roku.

VW T-Cross Breeze

Volkswagen T-Cross Breeze
Crossover w wersji kabriolet? Jeśli pozycja aut terenowo-rekreacyjnych nadal będzie się umacniać na rynkach światowych pojawianie się podobnych konstrukcji przestanie wkrótce dziwić. T-Cross Breeze jest napędzany przez litrowy silnik diesla o mocy 110 KM. Gdyby jednak zamontować w tym modelu dach to uzyskalibyśmy projekt interesującego crossovera segmentu B, który zapewne w ciągu kilku lat pojawi się w ofercie Volkswagena.

Więcej informacji o nowościach na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie przeczytacie Państwo w marcowym numerze magazynu FLEET.

PD

Przeczytaj również
Popularne