Koncern PSA zdecydował się rozbudować od tego roku gamę europejskich modeli marki DS. W tym roku debiutuje niezwykle ciekawy pod względem konstrukcyjnym SUV DS 7 Crossback.
DS to promowana od kilku lat ekskluzywna marka koncernu PSA. W jej ramach europejscy klienci znajdą modele DS 3, DS 4 oraz DS 5. Nie wszyscy jednak wiedzą, że gama marki DS jest znacznie bogatsza na rynku chińskim, gdzie znajdziemy w ofercie również modele DS 4S, SUV-a DS 6 czy luksusowego sedana DS 5LS. Koncern PSA zdecydował się od tego roku rozbudować gamę modeli również w Europie wprowadzając do oferty topowego SUV-a - DS 7 Crossback.
Stonowanemu nadwoziu DS 7 Crossback nie brakuje elegancji. Naturalnie nie mogło zabraknąć modnych dziś dynamicznych kierunkowskazów. Co ciekawe moduły LED, zainstalowane w przednich reflektorach, w chwili otwarcia modelu zapalają się na purpurowo, po czym obracają się o 180°. Jeszcze ciekawiej jest w środku, w którym umieszczone zostały dwa ekrany o przekątnej 12”. Na środku deski rozdzielczej osadzono dedykowany dla tego modelu zegarem B.R.M R180.
Topowy DS 7 Crossback jest wyposażony w hybrydowy zespół napędowy E-Tense, obejmujący benzynowy silnik o mocy 200 KM oraz dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Dostarczają one moment obrotowy na cztery koła. Moc dostarczana z dwóch silników elektrycznych (80 kW i do 90 kW w układzie skumulowanym) wspomagająca silnik spalinowy pozwala osiągnąć łączną moc 300 KM. Silniki elektryczne pobierają energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 12-13 kWh, umieszczonego pod podłogą. W samym trybie elektrycznym samochód jest w stanie przejechać ok. 60 km. W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny. Proces ten trwa oczywiście znacznie krócej po użyciu szybkiej ładowarki.
Oprócz hybrydowego zespołu DS 7 Crossback będzie oferowany z pięcioma spalinowymi jednostkami napędowymi: PureTech 130, THP 180 S&S EAT8, 225 S&S EAT8 w tym dwoma silnikami diesla BlueHDi 130 bądź też BlueHDi 180 S&S. Najsłabsza jednostka benzynowa i diesla będzie współpracować z 6-biegową skrzynia mechaniczną a pozostałe warianty z nową 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Model ten pojawi się w sprzedaży pod koniec roku a w polskich salonach można go oczekiwać w 2018 roku.
PD / DS