Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Total

Audi zamyka rok 2019 wzrostem dostaw rzędu 1,8 procent

Audi Q8

  • Wzrosty na wszystkich kluczowych rynkach, nowy rekord sprzedaży w Chinach

  • W grudniu globalny popyt wzrósł o 13,9 procent

  • Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG podkreśla: „Obraliśmy kurs na dalszy rozwój”

Ingolstadt, 10 stycznia 2020 r. Pomimo niesprzyjających warunków, Audi raportuje pozytywne wyniki sprzedażowe za rok 2019. Do rąk klientów oddano ok. 1 845 550 samochodów marki Audi. To wzrost o 1,8 procent w stosunku do roku 2018. Zwiększenie sprzedaży odnotowano na wszystkich czterech kluczowych dla koncernu rynkach. W Chinach ustanowiono kolejny rekord sprzedażowy, przekazując klientom przez cały rok 690 083 samochody (+4,1%). W Stanach Zjednoczonych dostawy utrzymywały się na bardzo wysokim poziomie roku 2018 – zanotowano tu wzrost rzędu 0,4 procent. Popyt w Niemczech urósł
o 4,3 procent. Tylko w grudniu 2019, cztery pierścienie sprzedały na całym świecie ok. 176 000 aut – o 13,9 procent więcej niż w grudniu 2018.

„Po bardzo chwiejnej pierwszej połowie roku, w drugiej złapaliśmy wiatr w żagle” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „W roku 2019 wyraźnie pokazaliśmy potencjał naszej marki i naszą odmłodzoną gamę modelową. Mimo, że wymagania jakie przed sobą stawiamy pozostaną w roku 2020 nadal bardzo wysokie, obraliśmy kurs na dalszy rozwój.”

W roku 2019, w porównaniu z 2018, Audi o 46,2 procent zwiększyło dostawy w segmencie C-SUV. Wpłynęły na to przede wszystkim dobre wyniki sprzedażowe modeli Audi e-tron i Audi Q8, choć dopiero niedawno stały się one dostępne we wszystkich kluczowych dla koncernu regionach. Pierwszy w pełni elektryczny, produkowany na dużą skalę model spod znaku czterech pierścieni został wprowadzony na rynek europejski w marcu, na początku lata trafił do Ameryki Północnej, a od listopada jest dostępny w Chinach jako model importowany.
W międzysegmentowym porównaniu elektrycznych SUV’ów, Audi e-tron jest liderem rynku w Niemczech, Norwegii, Holandii, Szwecji i Austrii. Jest również pierwszym w historii samochodem elektrycznym, który otrzymał nagrodę TOP SAFETY PICK+  w Stanach Zjednoczonych.

W Chinach, w ubiegłym roku Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej. 690 083 nowe samochody marki Audi na chińskich drogach oznaczają wzrost sprzedaży o 4,1 procent. W grudniu cztery pierścienie odnotowały tam kolejny rekord: 71 487 sprzedanych aut – wzrost o 9,0 procent. Tak dobre wyniki na tamtejszym rynku koncern zawdzięcza przede wszystkim produkowanym lokalnie modelom A4 L (+3,0%; 168 189 sztuk) i Q5 L (+17,0%; 139 297 egz.). Odnotowano również duży popyt na flagowy model koncernu, luksusowe A8 L. Sprzedano go 12 451 sztuk (+21,6%). Audi Q2 L e-tron – pierwsze produkowane lokalnie w Chinach elektryczne Audi, w ostatnim kwartale 2019 położyło fundamenty pod elektryfikację gamy modelowej Audi sprzedawanej w Państwie Środka. Produkcja Audi e-tron w tym kraju rozpocznie się pod koniec roku 2020. 

W Stanach Zjednoczonych Audi po raz kolejny zanotowało wysoki poziom sprzedaży i zamknęło rok 2019 na poziomie roku 2018, dostarczając klientom 224 111 samochodów – o 0,4 procent więcej niż w 2018. Lokomotywami sprzedaży na tym rynku były przez cały rok nowe modele klasy wyższej: Audi A6 (+68,6%; 17 807 aut), Audi A7 (+28,6%; 4955 samochodów) i Audi A8 (+85,3%; 2963 pojazdy). W roku 2019 co trzecie Audi Q8 sprzedawane było właśnie na amerykańskim rynku. Pomimo dobrych wyników sprzedażowych w całym regionie Ameryki Północnej w grudniu (+12,3%; ok. 29 000 pojazdów), całoroczne dostawy w tym regionie były nieco niższe od notowanych w roku 2018 (-1,8%; ok. 270 100 aut).

Na rozwój biznesu w Europie w roku 2019 ogromny wpływ miały liczne niewiadome polityczne i gospodarcze, zmiana modelowa oraz skutki uboczne przejścia na cykl testowy WLTP. Dostawy wszystkich modeli Audi na rodzimym kontynencie wzrosły jednak w całym roku o 3,5 procent, do 769 650 aut. Znaczący wzrost sprzedaży Audi odnotowało zwłaszcza w ostatnim kwartale roku. Świetnie sprzedawało się nowe Audi Q3 – wzrost o 55,5 procent, do 93 000 egzemplarzy. Doskonale przez europejskich klientów przyjęte zostało Audi e-tron. Sprzedano 19 550 sztuk tego modelu, z czego ponad jedną czwartą w Norwegii. W Niemczech producent zakończył rok wynikiem 271 613 sprzedanych samochodów, o 4,3 procent wyższym niż rok wcześniej.

W Polsce, w grudniu 2019 zarejestrowano 1615 sztuk nowych Audi. To o 17,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2018 (XII 2018: 1370 egz.). Niestety podsumowując wyniki całego roku 2019, zarejestrowano w nim o 6,2 procent mniej nowych Audi niż w całym roku 2018 (I – XII 2019: 13 777 szt., I – XII 2018: 14 686 szt.).

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach

grudzień

 

 

łącznie

 

 

 

2019

2018

Różnica
w stosunku do listopada
 2018 r.

2019

2018

Różnica: rok 2019
w stosunku do roku 2018

Świat

176 000

154 546

+13,9%

1 845 550

1 812 485

+1,8%

Europa

62 000

51 487

+20,4%

769 650

743 613

+3,5%

Niemcy

18 170

16 937

+7,3%

271 613

260 456

+4,3%

Wielka Brytania

8702

6314

+37,8%

139 026

143 716

-3,3%

Francja

7153

4186

+70,9%

58 241

51 710

+12,6%

Włochy

4762

7554

-37,0%

64 056

62 256

+2,9%

Hiszpania

4079

3555

+14,7%

50 904

53 105

-4,1%

Polska

1615

1370

+17,9%

13 777

14 686

-6,2%

USA

25 850

22 765

+13,6%

224 111

223 323

+0,4%

Meksyk

1456

1520

-4,2%

12 458

14 781

-15,7%

Brazylia

856

848

+0,9%

8269

8810

-6,1%

Chiny 
(łącznie z Hongkongiem)

71 487

65 598

+9,0%

690 083

663 049

+4,1%

 

Przeczytaj również
Popularne