Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Audi i klub FC Bayern Monachium wspólnie zmierzają w przyszłość

audi

  • Dwie marki premium – Audi i FC Bayern – przedłużają swą współpracę do roku 2029
  • Gracze FC Bayern Monachium, w tym Robert Lewandowski, jeździć będą Audi e-tron
  • Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG podkreśla: „Bliska współpraca dwóch naszych marek gwarantuje doświadczenia klasy premium”  

Ingolstadt, 14 stycznia 2020 r. Audi i FC Bayern Monachium wspólnie zmierzają ku przyszłości. Obydwie marki premium już od roku 2002 tworzą mocny zespół. Teraz przedłużyły oraz rozszerzyły istotę swojej współpracy do roku 2029. Audi jest wyłącznym partnerem samochodowym FC Bayern Monachium. Następne dziesięciolecie będzie koncentrować się na strategicznej współpracy w zakresie innowacyjnego marketingu i elektryfikacji. Najbardziej spektakularnym dowodem realizacji tych założeń w najbliższych latach jest fakt, że w 2020 r. wszyscy licencjonowani gracze mistrzowskiej drużyny z Monachium, w tym z pewnością również Robert Lewandowski, otrzymają w pełni elektryczne Audi e-tron.

Partnerstwo pomiędzy Audi i FC Bayern Monachium to historia sukcesu. Od 2002 roku marka z czterema pierścieniami w logo wspiera najbardziej utytułowany niemiecki klub piłkarski. Dodatkowo, od 2011 roku Audi jest udziałowcem FC Bayern München AG. Wspólne wydarzenia i inicjatywy wypełniają tę współpracę życiem. Puchar Audi, który w 2019 r. odbył się po raz szósty na Allianz Arena, zalicza się do najwyższego kalibru europejskich turniejów przygotowawczych.

”Cele FC Bayern Monachium doskonale wpisują się w nowy kierunek strategiczny marki Audi” - mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. Te dwie silne marki są znane z zapewniania klientom i kibicom na całym świecie doświadczeń i emocji klasy premium. "Chcemy być blisko naszych fanów, klientów
i potencjalnych klientów. Jako wyłączny partner samochodowy klubu FC Bayern Monachium mamy możliwość zaprezentowania elektrycznej mobilności i systemów connectivity oraz przekształcenia ich w konkretne doświadczenia". Alexander Seitz, członek zarządu AUDI AG ds. finansów, rynku chińskiego i spraw prawnych podkreśla: "Nasza współpraca z FC Bayern - jednym z czołowych międzynarodowych klubów piłkarskich z 650 milionami fanów na całym świecie i 135 milionami kibiców tylko w Chinach, otwiera nowe, wspólne możliwości marketingowe, szczególnie
w Państwie Środka, które jest najważniejszym i ciągle rosnącym rynkiem dla Audi".

Karl-Heinz Rummenigge, prezes zarządu spółki Bayern München AG dodaje:

„Cieszę się z rozszerzenia naszego partnerstwa z Audi. Dla FC Bayern umowa ta stanowi ważny strategiczny krok naprzód. FC Bayern i Audi od ponad półtora dekady współpracują pewnie, z szacunkiem i z korzyścią dla obu marek. Teraz mamy pewność, że to partnerstwo będzie kontynuowane przez kolejnych dziesięć lat.”

Andreas Jung, członek zarządu FC Bayern München AG ds. marketingu podkreśla dodatkowo:

„Zarówno Audi, jak i FC Bayern cenią sobie z jednej strony perspektywiczne myślenie i innowacje, a z drugiej konsekwencję i niezawodność. Obydwaj partnerzy podzielają dążenie do bycia "numerem jeden" w Niemczech. Bardzo cieszymy się na wiele wspólnych działań, na wiele wspólnych imprez i na wiele kolejnych wspólnych lat z Audi".

Dla całej floty dostarczonej przez Audi dla FC Bayern, uzgodniono średni maksymalny poziom emisji na poziomie 95 gramów CO2/km w całym okresie obowiązywania umowy. Jest to praktycznie równoznaczne z wymogiem prawnym, który ma być spełniony przez floty producentów od stycznia 2020 r. W przyszłości, co najmniej połowa wszystkich pojazdów zostanie zelektryfikowana.

Dzięki przedłużeniu umowy, obaj partnerzy mają długoterminowy horyzont planowania dalszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pod względem merytorycznym zobowiązanie to opiera się na nowych podstawach: partnerstwo
w dziedzinie dostarczania samochodów, w ramach którego wszystkie gwiazdy
i oficjele FC Bayern jeżdżą samochodami marki Audi, przekształca się w strategiczną współpracę w ramach wspólnego wysiłku na rzecz postępu w dziedzinie elektryfikacji i wykorzystania innowacyjnych działań marketingowych i platform dialogu. Audi będzie też lepiej widoczne dla wszystkich odwiedzających stadion Allianz Arena, a w nowym, flagowym sklepie FC Bayern w samym sercu Monachium będzie dostępna różnorodna oferta pamiątek i gadżetów Audi. Inne projekty przyszłej współpracy to m.in. stacje ładowania i możliwość jazd testowych wokół Allianz Arena i na kampusie FC Bayern oraz obiekty szkoleniowe na Säbener Strasse.

Współpraca AUDI AG i FC Bayern Monachium ma swoje dynamiczne odzwierciedlenie w postaci fanklubu „Audi Fanclub FC Bayern”. To największy piłkarski fanklub na świecie – zrzesza ponad 6000 członków.

Nowe partnerstwo strategiczne obejmuje również możliwość realizacji indywidualnych projektów z innymi markami Grupy Volkswagen.

Audi przedłużyło też – do roku 2023 - partnerstwo z koszykarzami FC Bayern, które funkcjonuje od roku 2011. „Cieszymy się, że w najbliższych latach będziemy kontynuować współpracę z tym młodym i wyznaczającym trendy zespołem koszykarzy” - mówi Hildegard Wortmann. „Mecze rozgrywane w rodzinnym mieście, w hali Audi Dome i inne wspólne wydarzenia, dają Audi wyjątkowe możliwości, by zainspirować entuzjazm kibiców, klientów i potencjalnych klientów - szczególnie młodych i świadomych cyfrowo - dla naszej marki i produktów." W najbliższych latach Audi planuje rozszerzyć swoją działalność jako partner w zakresie mobilności, koncentrując się na elektryfikacji, digitalizacji i usługach związanych z mobilnością.

Przeczytaj również
Popularne