Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

1.5 TSI EVO - nowy silnik już w Golfie

1.5 TSI EVO o mocy 130 KM wzbogacił gamę silników oferowanych do Volkswagena Golfa i Golfa Varianta. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 zł.

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik pracuje w cyklu Millera, co oznacza, że ma wysoki stopień sprężania. Jak każdy silnik z rodziny TSI, 1.5 EVO posiada turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Wszystko to sprawia, że 1.5 TSI EVO charakteryzuje się dużą sprawnością, ma większą wydajność i znacząco niższe zapotrzebowanie na paliwo. W wypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.

1.5 TSI EVO - komponenty silnika
Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI EVO zaskakuje cichą pracą i wysokim momentem obrotowym dostępnym już przy niskich prędkościach obrotowych, nawet podczas ekonomicznej jazdy na wysokich biegach. Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji już od zaledwie 1.400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4.000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI EVO osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.

Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączony. Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna „żeglować”, a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.

W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1.400 do 3.200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.

Silnik 1.5 TSI EVO można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 złotych, a Golfa Varianta – od 90 790 złotych w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.

Źródło, Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne