Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

X-trójka po raz trzeci - BMW X3

BMW X3 to jeden z bestsellerów sprzedażowych niemieckiej marki ostatnich lat. Pierwsza generacja tego SUV-a klasy średniej, oznaczana kodem E083, pojawiła się w 2003 roku. Samochód ten krytykowano m.in. za zbyt ciasne i niedopracowane wnętrze, nieciekawy wygląd oraz niski komfort tłumienia nierówności. Niezłą sprzedaż model ten zawdzięczał głównie faktowi braku większej konkurencji, która ze strony Audi, Mercedesa i Volvo zaistniała kilka lat później. Przełomem okazała się druga generacja F25 z 2010 roku. Model ten był nie tylko znacznie większy, ładniejszy, ale też bardziej komfortowy, stanowiąc do dziś wzór do naśladowania w segmencie. Następca zyskał sporą popularność i to głównie dzięki niemu producent z Bawarii świętował niedawno wyprodukowanie półtoramilionowej X-trójki.
Już w momencie odbioru kluczyków do modelu trzeciej generacji natrafiliśmy na pierwszą nowinkę. Jest nią sporych rozmiarów kluczyk Display Key, na którym możemy odczytać podstawowe parametry pojazdu: poziom paliwa i zasięg, oraz zdalnie sterować klimatyzacją i ogrzewaniem. Nowy model zachował typowe wizualne cechy SUV-ów serii X. Przy bliższym spojrzeniu zauważymy, że w przednich reflektorach LED nie znajdziemy już klasycznego ringu, ale nowe sześciokątne LED-y. Choć tego za bardzo nie widać, również lampy tylne mogą być wykonane w technologii 3D LED. Samochód może się pochwalić niezwykle niskim jak na SUV-a współczynnikiem oporu powietrza 0,29 oraz znakomitym rozkładem masy 50/50, dzięki czemu możemy liczyć na bardzo stabilne prowadzenie. Przyzwoity prześwit 20 cm (1,2 cm mniej niż w poprzedniku) i stały napęd na cztery koła w każdej wersji pozwoli też pokonać niejedną nieutwardzoną drogę.
W zestawieniu z poprzednikiem nowy SUV jest dłuższy (+5,1 cm) i szerszy (+1 cm). Rozstaw osi wynosi 286,4 cm, czyli 5,4 cm więcej niż w poprzedniku. Producent chwali się równoczesnym obniżeniem masy własnej średnio o 55 kg, dzięki jeszcze większemu zastosowaniu aluminium, tak w konstrukcji nadwozia, jak i wielowahaczowego zawieszenia.
Wyraźne zmiany odnajdziemy w kabinie. Powiększony o dwa cale (do 10,25 cala) ekran nawigacji już nie jest wpasowany w środkową konsolę, a umieszczony w specjalnej cienkiej obudowie na górze deski rozdzielczej. Panel ustawień radia zamieniono miejscami z panelem klimatyzacji. Wszystko to prezentuje się bardziej przejrzyście i nowocześniej niż w starszym modelu. O wnętrzu BMW X3 możemy zresztą mówić w samych superlatywach. Fotele są duże i dobrze wyprofilowane, kierownica leży w dłoniach wręcz fantastycznie, materiały wykończeniowe są świetne i perfekcyjnie spasowane. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort w czasie jazdy, przednia i boczne szyby mogą być dźwiękoszczelne. Jeszcze lepszy względem rozdzielczości i jakości wyświetlanego obrazu jest wyświetlacz HUD, podobnie jak zestaw zegarów za kierownicą wyświetlany na 12,3-calowym ekranie. Część funkcji, tak jak w poprzedniku, wybieramy pokrętłem kontrolera iDrive, umieszczonym z prawej strony dźwigni zmiany biegów, który działa bardzo intuicyjnie i sprawnie. Równie prosta jest obsługa, np. multimediów, za pomocą gestów.
W ofercie modelu X3 znajdują się 2-litrowe silniki benzynowe (185 lub 252 KM) oraz diesle: 2-litrowy o mocy 190 KM lub 3-litrowy o mocy 265 KM. W inny wymiar przyspieszeń przenosi nas dopiero wersja M40i (3.0/360 KM).
W nowym SUV-ie BMW pojawił się rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa, jaki znamy już z modelu X5, które umożliwiają m.in. półautonomiczną jazdę w korkach czy system kamer 360 stopni pokazujących obraz 3D.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: BMW X3

Gdzie: Sochocin

Kiedy: 28.11.2017

Ile: 100 km

Znakomite osiągi, jakość wykończenia, wysoki komfort, świetne prowadzenie.

Wysokie ceny opcji.

Przeczytaj również
Popularne