Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Lexus - Z polotem

Czy debiutujące na polskim rynku warianty F Sport są odpowiedzią Lexusa na BMW serii M, Mercedesy podrasowane przez AMG oraz Audi RS? Niestety, nie. Jednak ze względu na więcej charakteru i młodzieńczego polotu, jaki tchnęli Japończycy w te modele Lexusa, i tak są one godne uwagi.

Lexus wzbogacił ofertę handlową o kolejne modele z pakietem F Sport, który pojawił się w kompaktowym CT 200h, SUV-ie RX oraz debiutującej na rynku polskim limuzynie GS. Wbrew obiecującej nazwie, producent nie zamontował pod maskami tych pojazdów mocniejszych wersji silnikowych, ale zmodyfikował jedynie konstrukcje zawieszeń oraz wygląd nadwozi i wnętrz.

Liczy się wygląd
Zmiany wizualne w nadwoziach wersji F Sport są widoczne już na pierwszy rzut oka. Wszystkie modele wyróżniają się bardziej agresywnymi kształtami zderzaków, innymi wlotami powietrza oraz nowymi przyciemnianymi felgami aluminiowymi. Nieco bardziej agresywne wzornictwo wersji F Sport ma przyciągnąć uwagę młodszej (także, a może przede wszystkim, młodszej duchem) klienteli. Wersje F Sport przeszły również głębokie modyfikacje charakterystyki pracy zawieszeń, które miały na celu głównie poprawienie stabilności i przewidywalności prowadzenia.

Zadziorniejszy kompakt
W przypadku modelu CT 200h zderzaki przedni i tylny mają bardziej aerodynamiczne kształty, a progi wysunięto na zewnątrz. Dzięki tym zabiegom, nadwozie sprawia wrażenie bardziej przysadzistego. Samochód porusza się na większych 17-calowych ciemnych felgach aluminiowych z czarnymi zdobieniami. Zmianom uległo też wiele detali, np. w kracie wlotu powietrza znajduje się drobniejsza siatka, tylny spojler wysunięto o kolejne 3 cm, a na błotniku zawitało subtelne logo F Sport. Garść zmian znajdziemy także we wnętrzu – na pedałach znajdziemy aluminiowe nakładki, a kierownicę obszyto perforowaną skórą. W modelu CT 200h F Sport zastosowano sportowe amortyzatory Kayaba oraz zmieniono parametry sprężyn śrubowych, dzięki czemu samochód faktycznie prowadzi się jeszcze pewniej.

SUV z pazurem
Wariant F Sport jest dostępny również w obu wersjach japońskiego SUV-a RX, czyli benzynowym RX 350 (3,5 l/277 KM) oraz hybrydowym RX 450h (3,5 l/299 KM). Także i tu zderzak przedni wygląda bardziej masywnie i agresywnie dzięki głębszemu wyprofilowaniu, szczególnie na jego krańcach, gdzie wkomponowano światła przeciwmgielne. W miejsce poziomych chromów wlotu powietrza zastosowano ciemną, kratkowaną siatkę, a cały wlot powiększono w dolnej części zderzaka. Samochód obuto w 19-calowe przyciemnione felgi aluminiowe. W środku zastosowano ażurowe aluminiowe pedały, a wieniec kierownicy i dźwigni zmiany biegów obszyto perforowaną skórą. SUV Lexusa w wersji F Sport wyposażono w układ przeciwdziałający poprzecznym wstrząsom nadwozia, co ma poprawiać komfort jazdy. Lexus wierzy, że wersja F Sport będzie stanowić trzecią część sprzedaży modelu RX.

Limuzyna na schwał
Najbardziej wyczekiwaną nowością jest flagowa limuzyna GS dostępna z pakietem F Sport w trzech wersjach: GS 250 (2,5 l/209 KM), napędzanej na obie osie GS 350 AWD (3,5 l/317 KM) oraz hybrydowej GS 450h (3,5 l/345 KM). Tu również zawitał kratkowany grill, bardziej przestrzenny zderzak przedni wraz z większymi wlotami powietrza po obu jego stronach. Z tyłu wersję F Sport rozpoznamy po dodatkowym dyfuzorze w dolnej części zderzaka oraz spojlerze na klapie bagażnika. Wyposażono go także, w charakterystyczne przyciemnione felgi aluminiowe, tu o średnicy 19 cali. W środku pojawiły się listwy progowe z czarnym napisem Lexus, logo F Sport na kierownicy, czarna podsufitka, aluminiowe perforowane pedały oraz wykończenie kierownicy i gałki zmiany biegów perforowaną skórą.
W Lexusie GS możemy regulować charakterystykę pracy i sztywność zawieszenia pokrętłem na konsoli między przednimi fotelami. Mamy do wyboru tryby Eco, Normal aż po Sport i Sport +.
Flagowy Lexus może się też pochwalić układem Dynamic Handling, dzięki któremu koła tylnej osi mogą o kilka stopni skręcać w czasie jazdy. Jeśli jedziemy szybko, koła te skręcają w tym samym kierunku co koła osi przedniej.
Cennik modelu GS 250 F Sport zaczyna się od 279 500 zł a GS 450h – F Sport od 352 400 zł.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Lexus F Sport

Gdzie: Chlewiska

Kiedy: 6.07.2012

Ile: 150 km

Przeczytaj również
Popularne