Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Witamy elektryczną Konę!

hyundai kona ev 2020 dtf

Pachnący nowością Hyundai Kona Electric właśnie zawitał pod naszą redakcją. Ale tylko na chwilę. Już na dniach fleet managerowie i inni specjaliści branży flotowej będą mogli go testować w ramach projektu Długodystansowy Test Flotowy (DTF). To pierwszy w Polsce test samochodu elektrycznego skierowany do przedstawicieli firm.

Hyundai to pierwsza marka samochodów, która zdecydowała się odważnie wejść w segment miejskich bezemisyjnych pojazdów terenowo-rekreacyjnych w Europie wprowadzając model Kona Electric. Samochód ten powstał w oparciu o nową platformę podwoziową segmentu C, którą znajdziemy również w wersji spalinowej. Kona Electric wygląda zupełnie jak klasyczny nowoczesny crossover. Model wyróżnia się przednim pasem, w którym Hyundai umieścił światła w trzech poziomach. Producent zdecydował się na białe lakierowanie dachu oraz słupków nadwozia w wersji elektrycznej, niezależnie od wybranego koloru. Bezszelestną wersję odróżnimy też po tworzywie zaślepiającym wlot powietrza, aerodynamicznym wzorze felg, kilku oznaczeniach na nadwoziu i dedykowanemu wersji elektrycznej kolorowi nadwozia.

Testowany w ramach projektu DTF model jest napędzany silnikiem o mocy 150 kW (395 Nm), dysponuje bateriami o pojemności 64 kWh, dzięki którym zasięg wynosi do 482 km. Czas ładowania, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki CSS o mocy 50 kW, potrwa ok. 75 minut.

Kona Electric oferuje komplet najważniejszych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo, w tym aktywny tempomat, system automatycznego hamowania, który rozpoznaje nie tylko duże przeszkody, w tym samochody, ale również pieszych. Szczególnie docenimy system automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Nie zabrakło też systemu ostrzegającego przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku w momencie wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego czy aktywnego asystenta pasa ruchu starającego się utrzymać pojazd w środku pasa, nawet podczas jazdy po łuku.

Relacje z testów tego modelu będziemy publikować w kolejnych numerach magazynu Fleet oraz na stronie www. Fleet managerów już teraz zapraszamy do testów!

 

PD

Przeczytaj również
Popularne