Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Flotowy Seat Leon już w testach DTF!

Skrojony pod floty Seat Leon ST trafił do testów w ramach Długodystansowego Testu Flotowego. To jedno z ciekawszych kompaktowych kombi będzie przez najbliższe miesiące poddawane wnikliwej ocenie fleet managerów i innych specjalistów branży motoryzacyjnej.

Leon ST - to pierwsze od lat kompaktowe kombi w ofercie Seata (poprzednie powstawały jeszcze w czasach współpracy z Fiatem) i jeden z ciekawszych tegorocznych debiutów flotowych na polskim rynku. Według szacunków importera do firm ma trafiać około połowy sprzedawanych Leonów, z których lwią część będą stanowić kombi, zwłaszcza w wersjach dieslowskich 1.6 TDI/90 KM i mocniejszych. I to właśnie mocniejsza 105-konna wersja trafiła do testów DTF. Leon ST w wersji Style wyposażono dodatkowo m.in. w skrzynię DSG. Tak skompletowany pojazd kosztuje 91 400 zł.

2Gama silników Leona ST jest bogata – począwszy od jednostki benzynowej 1.2 TSI/86 KM, poprzez wyraźnie lepsze 1.2 TSI/105 KM, 1.4 TSI/122KM oraz 140 KM, aż do 1.8 TSI 180 KM. Spośród diesli mamy do wyboru motory 1.6 TDI o mocach 90 i 105 KM oraz 2.0 TDI CR o mocach 150 i 184 KM. Niedawno doszła wersja z napędem na cztery koła 4Drive, jednak jest ona dostępna tylko z motorami diesla 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/150 KM (nie będzie oferowany z nadwoziem hatchback). 3Leon ST ma w porównaniu z hatchbackiem o 27 cm dłuższe (453,5 cm) i 8 mm niższe nadwozie (145,4 cm). Nie zmienił się przy tym rozstaw osi (263,6 cm). Dodatkowe centymetry na tylnym zwisie, dzięki umiejętnym zabiegom stylistów, w sposób wyjątkowo harmonijny zgrano z resztą nadwozia. Leon ST prezentuje się bardzo dynamicznie i można go uznać jednym z najładniejszych aut kombi na rynku. Efektownie prezentują się zwłaszcza wersje Style i FR, w których w reflektorach zastosowano diody LED. Hiszpańskie kombi jest dość lekkie - zależnie od wersji waży 1230-1470 kg z kierowcą. Do tego może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie 1300-1800 kg lub niehamowaną 610-710 kg (zależnie od wersji silnikowej).
Wraz z debiutem kombi w Leonie debiutuje aktywny tempomat z systemem kontroli odstępu od poprzedzającego pojazdu i funkcją awaryjnego hamowania (dostępny jako opcja od wersji Style za 2152 zł). Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również m.in. aktywne zawieszenie DCC+ (od wersji FR: 2942 zł) czy asystentów pasa ruchu i świateł długich (1388 zł). W najbardziej sportowej wersji FR, oprócz indywidualnych cech na nadwoziu i we wnętrzu dysponujemy twardszym zestrojeniem zawieszenia oraz przełącznikiem Seat Drive Profile. Przy jego użyciu możemy zmieniać ustawienia pracy silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Od niedawna Seat chce skusić nabywców przedłużoną czteroletnią gwarancją na wszystkie modele, jednak ograniczoną do przebiegu 120 tys. km.

PD

Przeczytaj również
Popularne