Renault Megane Grandtour przystąpił w połowie sierpnia do Długodystansowego Testu Flotowego magazynu Fleet. Funkcjonalne i ładne kombi zostało oddane w ręce jurorów DTF-u. Do napędu testowanego Grandtoura służy silnik wysokoprężny 1,5 dCI o mocy 105 KM. Dzięki niemu te 1300 kilogramowe kombi jest w stanie rozpędzić się od zera do setki w 11,2 sekundy. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa Grandtoura na poziomie 4,5 litra oleju napędowego na 100 km. Samochód jest w wersji wyposażeniowej Dynamique, w której w standardzie znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną i cztery poduszki powietrzne. W wyposażeniu ponad-standardowym samochód ma również nawigację fabryczną, system ESP/ASR, czujniki parkowania z tyłu oraz lakier metalizowany. Renault Megane Grandtour trafił na polski rynek latem zeszłego roku i – jak zaznacza Krzysztof Ozga z Renault Retail Group – „Obecnie jest bardzo często wybieranym autem przez firmy jako samochodów flotowy.” W samochodzie zainstalowano system AutoControl 2.0 firmy AutoGuard. Firma PKN Orlen dostarczyła do Megane kartę przedpłaconą TANKBANK na paliwo Verva ON. Długodystansowy Test Flotowy to inicjatywa magazynu Fleet, Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy i Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. Celem tego przedsięwzięcia jest testowanie samochodów w warunkach, w jakich pracują we flotach. Dlatego, poza redaktorami magazynu Fleet, niezależnymi ekspertami - jurorami są także instruktorzy PSM, członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, przedstawiciele Instytutu Transportu Samochodowego, eksperci z Automobilklub Polski, doświadczeni Fleet Managerowie oraz znani dziennikarze motoryzacyjni i eksperci rynkowi.